♥-- TAMMIKSET turinoimaan *pe-su* --♥
Kommentit (32)
Käytiin 4kk neuvolassa äskettäin ja neiti oli 63cm pitkä ja painoakin 6500g. Kaikki hyvin,sydämessä pieni sivuääni,mut se kuuluu meiän geeniperintöön (sanolääkäri..) tutkitaan ens kuussa uudestaan (ekalla lapsella ASD+ahtauma ja toisella harmiton sivuääni)
Kiinteistä:Meillä on syöty kolmisen viikkoa,peruna ei maistu,hedelmäsoseet menee hyvin. Sitten kysymys:mistäköhän johtuu että neiti oksentaa banaanin,porkkanan ja tänään perunaparsakaalin... muutama lusikallinen menee hyvin sitten alkaa yökkimään ja oksentaa kaikki ulos...tosi kummallista...ei kai mikää allergiakaan tollasta reaktiota voi aiheuttaa..
pitäis lueskella aikasempia jutusteluja että pääsis vähän perille mitä teille kuuluu..
Mitenkäs cecin arki on lähtenyt liikkumaan? joko huudoista on päästy?
Tuntuu että kaikki aika ja energia menee nykyään vauva ja lapsiperheen arjen pyörittämiseen,koneella paljoa jaksa käydä..
Neiti on kuin itse aurinko onneksi,tykkää kaikesta (paitsi pitkiä aikoja yksin olosta) pukeminen ja riisuminen on ihanaa ja mitä enemmän riepotellaan niin sitä parempi...(jotain jälkivaikutuksia siitä kun joutu raukkaparka äidin masussa särkänniemen laitteisiin..)
lueskelen huomenna paremmalla ajalla teiän ajatuksia :)
T:Isa ja Iida 4kk 1vk
Lasten nukutus samalla tässä meneillään...Esikoinen syö vielä iltapalaa.Ja poju ähisee vielä sängyssä. Ja tänään meillä sitten alkoi remontti...huhu huijaa...
MARIA-79: Minä olisin siis myös tulossa, niinkuin jo sähköpostilla laitoinkin.Ehdottele vaan päiviä mikä kävisi. Kesäkuun 9.päivä minulle ei käy kun on esikoisen synttärit.
SAUNAG: Yleensä ensin minä kylvetän pojun tai käyn hänen kans suihkussa. Poika tykkää punkasta ja suihkusta. Sitten ojennan pojun isälle ja otan esikoisen tilalle.Sitten kun minä olen saunonut niin mies tulee saunaan ja minä menen syöttämään ja laittamaan pojua nukkumaan. Meillä kuin myös isosisko kova saunomaan, niin saa jatkaa vielä isin kans saunomista.
ELIN@: Sama lääkäri kun meillä. Kun mies kysyi lääkärin nimeä niin sanoin että nimeä en muista, mutta kuvailin kyllä hiukset ja vaatteet hyvin....kun oli pistänyt silmään...
Nyt menen peseen tytön hampaita...
hei!
No nyt
Oon laittanut sinulle viimeeksi tänään sähköpostia liittyen tapaamiseen. Otin osoitteen siis blogista. Onkohan osoite oikein ja toimiva??
Ei olla vielä mitään tarkkaan sovittu ja olemme sinua kaipailleet mukaan. Ota blogista vaikka minun sähköpostiosoite, ja laita viestiä siihen, niin pääsemme sopimaan tapaamisesta :-) !!
-pinus-
Vitsit, tultiin just kotiin meidän vuokrapalstalta.Ekaa kertaa oltiin siellä möyrimässä. Tai siis mies möyri ja mä seisoskelin, kun onni oli mulla ergossa, niin en voinu oikeen mitään tehdä. Mutta oli niiiiin siistiä!!!!!! (Varmasti naurattaa teitä maalla asuvia, mut tää kaupunkilaistollo oli aivan myyty:) )
Iltapäivällä mennään viel istuttamaan lisää, kun ei kaikkea ehditty saamaan maahan. Meitä on sellanen kolmen pariskunnan porukka ja jokaisella parilla aari sitä maata. Hauskaa hommaa! Nyt vaan satoa ootellaan ;)
Hitsi, hermostuin eilen ku ihmettelin et miten Onni syö niin mielellään sitä ruusunmarjaa..no siinähän oli sokeria..Nyt en enää anna sitä, vaan teen ite päärynäsosetta. Ärsyttää muutenki, ku eka paasasin kaikille et meillä käydään läpi ensin vihannessoseet, jotta ei päästä makeen makuun, ni sitte itellä periaatteet petti kun oli niin kiva päiväkahvi aikaan antaa välipalaa myös pojalle..
Pelkään muutenki et musta tulee sellanen äiti joka lohduttaa ruualla..Ite mussutan aina suruuni ja muuhunki. Ja kun ei oo koskaan mitään paino-ongelmia ollut niin en jaksa asiasta ottaa omalla kohdallani pulttia, vaikka söisinki suklaakakkua aamupalaksi (siis jugurtin ja muun lisäksi). Täytyy vissiin olla tiukkana, mutta kun Onni niin tykkää lusikalla syömisestä..
Meillä ei taaskaan nukuttu viime yönä..siks oltiinki jo aamuauringon noustessa siellä palstalla. Onni meni vasta klo 22 nukkumaan, yleensä menee noin klo 20. Ja heräs kuudelta niinku yleensäkin *huokaus*, ekan kerran söi jo yhdeltä ja sit 01-06 söi viis kertaa..
Nyt pitää mennä, hyvää sunnuntaita terhoille!
Beijaflor
Pyydän jo valmiiksi anteeksi tätä hehkutusta teiltä, jotka valvotte yöt, mutta niin risaisia ku meidänkin yöt olivat joku aika sitten, niin uskon ansainneeni pienen hehkutushetken. Yöt ovat siis parantuneet huomattavasti. En tiedä johtuuko kiinteiden syömisestä vai menikö se ärsyttävä vaihe ohi itsestään, en välitä syystä, nautin vain tästä hetkestä.
Viime yönäkin mentiin koko perhe nukkumaan kymmeneltä, nukahtaminen oli tosin taistelun takana. Sitten tyttö heräs syömään neljältä ja kuudelta ja seitsemältä ilmoitti, että on aamu. En ollut samaa mieltä, joten otin tytön viereeni, jossa leikki varpaillaan ja ähelsi, kunnes jossain vaiheessa nukahti. Ylös noustiin 8.45!!! Jihuu!!!
Päivissä ei sit taas olekaan mitään rytmiä, mut kaikkea ei voi saada =)
Unohdin varmaan kertoa, että sieltä terveyskeskuksesta soitettiin perjantaina siitä virtsakokeesta. Ei tullutkaan soitto ku kolme päivää myöhässä ja nytkin soitti hoitaja, että onko minulle jo soitettu... Lääkäristä en siis kuullut nytkään. Annoin vähän palautetta ja että hoidin homman yksityisen kautta ku heistä ei mitään kuulunut ja lastenpolilla käyty. Hoitaja sanoi vain, että hyvä että on homma hoidossa. " Täällä näkyy, että on tiistaina yritetty soittaa, mutta teillä on ollut puhelin varattuna." Siis häh? Siihenkö loppuu heidän vastuu potilaista jos mulla on puhelin varattuna silloin ku yrittävät soittaa? Käymme siis jatkossakin vain yksityisellä. Mutta kiva kun tämä sama lääkäri on meillä myös neuvolalääkärinä ja meidän omalääkäri.
Katsku ja typsy 0501
Kylläpäs taas alkoi aamu makiasti & kyyneleet silmissä ku nauroin ZATU noille sun lähettämille " näitä ei visalla hoideta" -kuville....;)
Ja testikin oli aika ovela, meni moni asia nappiin!
BEIJAFLOR- älä välitä, meilläkin herätys useimmiten klo:6.15, tänäaamuna 05.45....;)
*** Kateellisena *** lueskelin teidän istutushommista, mullakin odottaa siemenet maahan pääsyä, mutta kun tuo jätkä on viime päivinä nukkunut niin säännöllisen epäsäännöllisesti etten oo kasvimaalle ehtinyt! Ehkä tänään pääsis ku mies tulee, kattoo kuiteski formulaa niin saa siinä sivussa kattoa poitsunki perään!
Ihmettelen aina kuinka poitsu jaksaa olla iloinen ja pirteä vaikka nukkuu ainoastaan klo:21-06 (ja siis herää ja syö siinä välissä 2-3 krt!)+ yhet 45 min. aamutorkut sekä vaihdellen 2-4 h päikkäreitä...??
Kaipa lapset on niin erilaisia, toiset tarvii vaan enempi unta!
Oltiin sitten eilen isäni luona viettämässä iltapäivää ku mies oli siellä kaverinsa mökillä.
Poitsu nukahti saavuttuamme ulos vaunuihin ja systeri tuli nuorimmaisensa kanssa vaunuilemaan ja ajattelin lähteä heidän kanssa kävelylle ja jätin poitsun isäni valvontaan nukkumaan, ettei herää sitten ku jutellaan tai siskontyttöni kirkuu (puhuu nimittäin aikas korkialta & kovaa ...).
jos/kun poitsu herää, ja lähettiin kävelemään (600 m hiekkatietä eestaas...).
Siinähän sitten 10 min. käveltyämme ja käännyttyämme takaisin kattelin että kukas sieltä tulee vastaan kävellen vaunuja hytkytellen, niin eiköhän poitsu ollut heti herännyt lähdettyämme ja mulla oli kännykkä vahingossa jäänyt äänettömälle enkä kuullut isäni puhelua....
Poika oli huutanut ku syötävä nähtyään isäni eikä siitä sitten hetkeen rauhoittunut! Kuuntelin vasta tänään vastaajasta isäni viestin : kauheeta itkua tovi ja sitten isäni avunpyyntö: " apuva" ....
Oppipa tää mami ettei (taas) lähde mihinkään ilman kännykkää, itkuhälytintä, ties mitä!
Arvaatka oliko kurja olo... Kuvittelin että jos poitsu herää niin isäni vaan heiluttelee vaunuja ja nukahtais takas! No, kaipa meilläkin nyt sitten " virallisesti" jo vierastetaan!
Jos sitten menis valmistelemaan poitsun lounasta, söi kyllä taas eilen niin " suurella" ruokahalulla peruna-porkkanaa että luulen kyllä tän kiinteiden aloituksen jo nyt olleen ihan hyvä ratkaisu meille!
Eikä vatsakaan oo pistänyt hanttiin, eilenkin kakkas 3 kertaa....:)
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Pupina & poitsu s.15.1
kumma ku tää kone välillä poistaa jonkun lauseen/rivin....!!
Eli piti sanomani että: " Pyysin isääni soittamaan jos/kun poitsu herää...."
Toivottavasti jo sekoteksti ei mennyt vielä sekommaksi, sori....!
(poistuu vaikka sinne kasvimaalle....)
Koneita vihaava mutta niistä niin riipuvainen Pupina
Ei ole siun posti löytänyt perille.. Pitäisi osoitteen olla oikea, ainakin muuta postia on terhoilta tullut. Olisi käynyt tarkistamassa, mutten enää pääse blogiin kun meilleä on tietokoneen virustorjuntaohjelmia uusittu ja kaikki salasanat yms. on onnellisesti hävinneet:(
Eli auttakaas nyt miuta; miten pääsen blogiin?!!
tikru
Siis on NIIIIIN ihanaa olla kotona :) Matka meni sikahyvin (no, poika keskimmäinen 3v aiheuttaa kyllä tilanteita, säätää ja pomottaa koko ajan.. *huokaus*), Hannes nukkui oikeestaan koko matkan, siis yöt autossa ja useet pitemmät unet laivalla. Ihana matkakumppani noin pieni ! Kerran motarilla nälkä yllätti, mutta olin siihen varautunut ja sai sitten esikoinen (ylpeenä) syöttää pullosta maitoo. Nukahti uudelleen..
Ja kuten arvelin, lapset suunnilleen riistetään käsistä täällä kotona. Mummu ja vaari on nyt pienempien kanssa lenkillä ja esikoinen Ariellan anoppilassa leikkimässä. Ihanaa olla välillä _IHAN YKSIN_ =) Kohta saunaan ja sitten hakis vaikka pitsaa illaksi.. Kaikkien noitten laivan karkkien seuraksi.. heh.. Mulla pitää kyllä Tynnyreihin liittyä sitten loman päätteeksi.
Meillä on nyt vauva aloitellut kans soseita maistella. Peruna-kukkakaali aiheutti ryyhelmää poskiin, siirryttiin maissiin ja porkkanaa annoin tänään eka kertaa. Iltaisin saa myös pienen pienen annoksen Hipp - luomukaurapuuroo (4kk), tarkoitus ois että kuukauden päästä sais jo ihan oikeen annoksen ja sitten aloitellaan ihan oikeella kaurapuurolla. Käy kalliiksi noi valmispuurot pitemmällä ajalla, vaikka onhan niissä kyllä vitskuja ym.. Alussa oli tosi vaikee syöttää lusikalla, poika sulki suunsa. Luuli kai että siinä on vielä sitä yök-yök- penisilliiniä.
Nyt päivän lehtien kimppuun!! Voikaahan hyvin!
/A ja Hannes 19.1 + muut ukkelit
Tänään on ollut aivan loistava päivä, lämmintä ja aurinkoista. Oltiin koko perhe " retkellä" meidän takapihalla. Viritettiin pyykinkuivaustelineeseen iso kangas, jotta saatiin Lillukalle varjopaikka ja sit syötiin eväitä eli hedelmiä, keksejä ja mehua. Esikoinen tykkäs tosi paljon, oli ihan innoissaan, kun istuttiin sateessa eli varjossa nakertelemassa eväitä. :) Lillukalle tarjosin pienen sikkareen banaania, muttei se oikein hoksannut sitä, tais olla liian vähän. Mutta siinä eka kiinteiden maistelu, eikä mitään oireita vielä. :) Iltapäivällä avattiin grillikausi ja kyllä oli hyvää. Viime kesänä ei grillattu kuin kaksi kertaa, kun miulla oli niin paha olo ja grilliruoka öklötti. Sitä se raskaus tekee.
Eilen kävin kampaajalla ja vähän shoppailemassa, muttei kauheesti viittiny kaupungilla kierrellä, kun satoi kaatamalla ja välillä jyrisi ukkonenkin. Eskikoinen pääsi kans ekaa kertaa elämässään kampaajalle ja siltä leikattiin etuhiukset. Vähän hirvitti, että mitenkähän mahtaa suostua, mutta oli tosi reipas ja totteli kampaajaa.
TIKRU: mie laitoin siulle sähköpostia, tarkistaisitko tuliko perille? :)
KATSKULA: onnittelut hyvän yön johdosta! Meillä on kans kaksi iltaa mennyt, ettei ole tarvinnut käyvä nukuttamassa tyttöä välilä. Ihan ihmeellistä, kun sai rauhassa istua ja nautiskella. Saa nähdä, jatkuuko sama tänään.
BEIJAFLOR: siuna en olisi huolissaan tuosta makeasta soseesta, sillä Onni on jo varmasti tottunut makeaan, kun on kerran saanut rintamaitoa. Se on yllättävän makeaa; eilen maistelin itse maitoa, kun olin Lillukalle lypsänyt evääksi ja se oli miusta äkkimakeaa tavaraa.
Nyt vähän lepäilemään, kun molemmat lapsoset nukkuu. Voikaahan hyvin!
T: Monttu ja Lillukka 5 kk
Tultiin just mökiltä ja mies nukuttaa Jennaa.
SAUNAG: Meillä käydään lähes joka päivä saunassa, Jennan yritän käyttää 2xvko. Meillä käydään mies ja minä + Jenna yhdessä ja isommat lapset yleensä keskenään. Rivarissa on sen verran pieni sauna et ei oikein mahdu kaikki kerralla. Silloin kun on Jenna mukana saunassa niin ekaks otetaan pienet löylyt Jennan kans ja sit puetaan omaan sänkyyn kattelemaan leluja. Yleensä siellä viihtyy. Sit mennään miehen kans. Lapset höpöttelee Jennalle sil aikaa ku ollaan saunassa jos ei tyttö viihdy sängyssä.
ONKO KELLÄÄN KOKEMUSTA KOVASTA PULAUTTELUSTA??? Jenna on ruvennu viimosen kk aikana pulauttelemaan lähes kaiken juomansa maidon pois. Kaikki vaatteet menee aina oksennukseen ku on juonu maitoa/velliä. 3kk neuvolassa terkkari sano et anna vähemmän maitoa. Mut en kai mie voi tyttöä ihan ilman maitoa jättää. On kokeiltu NANnia sekä TUTTELIa, kumpikin tekee saman. Tänäänki lens ihan kaaressa. Pitää kysäistä 4kk neuvolalääkärissä. Mut jos ois allergiaa niin kai jotain muutakin oireita tulis. Ei siis oo ihottumaa eikä maha löysällä.
Mut nyt saunaan. Tais saada mies tytön rauhoitettua. Olis kyl pitänyt viedä tyttö saunaan, haisee hieman oksennukselle ku meni hiuksiinki enkä mökil ollessa kehdannu viedä koko pesuun, huuhtasin vaan vähän hiuksia. Mut huomen aamulla suihkuun.
Birgit ja Jenna 4kk ja risat
Tyttö katsoo isovanhempien kanssa Titi nallea ja poika köllöttää lattialla joten tässä on ehkä hetki aikaa kirjoitella..
Zatuko se kyseli vaunuista? Meillä on sellaiset Emaljungan yhdistelmävaunut eli erikseen on vaunukoppa ja ratasosa. Vaunukoppa on todella lämmin. Äskenkin poika nukkui pelkkä pitkähihainen body+housut päällä vaunuissa, vaikka mittari ei näyttänyt kuin 16 astetta. Kopassa mittarin mukaan lämpöä oli kuitenkin peräti 26 astetta!! Voi olla kesällä melkoisia hankaluuksi päikkäreiden kanssa, jos on kuuma ja vaunuissa pitäisi nukkua.. Täytyy kyllä yrittää varmaan sisälle nukutella ainakin välillä kun muutetaan omaan kotiin.
Milloinkas muuten etelä-karjalaiset terhot ovat aikoneet treffata? Mie en ole saanut sähköpostia ajasta, vai oletteko täällä sopineet? Ihan joka päivä kun ei ehdi aina pinoa lukemaan niin on voinut mennä ohikin..
Nyt olis poika viikon päälle 4kk ja välillä tekisi jo kovasti testailla kiinteitä.. Vielä kuitenkin yöt sujuu hyvin joten olen vaan siirtänyt ekaa " testikertaa" . Viikon päästä ollaan lähdössä JKL:ään lakkiaisiin ja toisaalta olis helppoa kun ei siellä tarttis niitä antaa. Mutta toisaalta vois varmaan pitää viikonlopun ajan taukoakin kun vasta oltaisi siinä maistelu ja totutteluvaiheessa.
Vähän haikealtakin tuntuu kiinteiden aloittaminen, silloin viimeistään omasta pienestä avuttomasta vauvasta tulee " iso poika" ..
Kiitos leperus ihanan kuuloisista ohjeista.. Täytyy raparperin ystävänä testata!!
Saatiin muuten viimein keittiötilaukseen ja nyt vana odotellaan remontin aloittamista ja muuttoa. On aika hienoa päästä kohta ihan uuteen keittiöön kokkailemaan tämän vanhan aivan liian pienen keittiön jälkeen:) Tosin sitä ennen pitää selvitä hengissä muutosta ja remontista..;)
Mukavaa lauantaita:)
tikru