Kuinka kauan reseptien uusiminen kestää teillä?
Minä odottelen nyt kolmatta viikkoa ja tähän mennessä yksi neljästä reseptistä on uusittu. Eikä saa soittaa ja kysyä koska on asioitava omakannan kautta.
Kommentit (27)
Minulla useita lääkkeitä ja yleensä annan apteekin hoitaa uusimisen, ja hoituu nopeasti, ja tulee tekstiviesti että uusittu. Jos itse uusin Kannan kautta siellä kerrotaan että voi kestää 8vrk. mutta kyllä sieltäkin tulee nopeasti. Kerran katosi eli ei uusittu määrätyssä ajassa ja KELA joutui selvittämään tietotekniikka-asiaa ja ilmoitti sitten että minun uusimispyyntö näkyy heillä selvästi, ja jättivät siten sanomatta että terveysasema oli ryssinut uusimisen määrätyssä ajassa. Toinen seikka sitten että lähiön apteekissa ei kaikkia lääkkeitä ole hyllyssä vaan kun menee kysymään tarjotaan ei-oota mutta tilataan ja saat huomenna / ylihuomenna noutaa.
Mehiläisen työterveyden kautta asia hoituu samana päivänä, joskus puolen tunnin sisään. Terveyskeskuksen kautta on mennyt 2-3 päivää.
Joskus on kestänyt useamman viikon.
Vierailija kirjoitti:
Laita uusi pyyntö. Kerran laitoin samalla uusintapyynnön lääkkeestä josta viimeistä erää olin hakemassa seur päivänä. Tuli tekstiviesti: xxx ei voida uusia koska on voimassaoleva resepti.
Miten voi laittaa uuden pyynnön kun omakannassa lukee että käsittely on kesken? Eikä terveyskeskuksessa osattu antaa mitään neuvoja, muuta kuin että odottele?
Eipä osattu auttaa terveyskeskuksessa kun soitin ja kysyin. "Lääkäri on ehtinyt nyt uusimaan vain yhden reseptin"