Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että voi olla kunnon kohottaminen rapakunnosta hyvään kuntoon hidasta.. Mutta palkitsee nyt!

Vierailija
12.08.2026 |

Aloitin elämäntaparemontin 3 vuotta sitten. Olin silloin tosi huonossa kunnossa, pelkkä 2 km lenkin käveleminen(!) särki jalkoja ja hengästytti. Juoksemaan en pystynyt edes yhtä lyhtypylvään väliä, hengästyin niin hirveästi. Ihan sama kuinka hiljaa ja hitaasti yritin sitä juosta. 

No, nyt kävin eilen juoksemassa, juoksin 5 km putkeen, enkä edes juuri hengästynyt, pystyin hengittämään nenän kautta. Juoksu kulki kevyesti. Sillä tavalla kuin en ole villeimmissä unelmissanikaan uskonut ikinä pystyväni itse juoksemaan. Olo oli ja on edelleen todella epäuskoinen, ja samalla euforinen. Se olin todellakin minä, mä pystyin siihen!?! 

Mutta helkkarin hitaasti mun kunto on noussut. Liki 3 vuotta meni että tähän pääsin. Onneksi en luovuttanut, hyvä fyysinen kunto ja kevyt olo on kyllä kaiken sen työn arvoista. 

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä hidasta. Itse aloitin nollasta ja jo kahden viikon jälkeen huomasin kunnon jo selkeästi parantuneen. Noin kuukauden jälkeen kävelin reipasta vauhtia 10 km lenkin.

Jep, en tiedä miksi itselläni kesti näin kauan. Masensi kaikki "juoksukouluohjelmat" joissa luvattiin että jo 5 - 10 viikon jälkeen pystyy juoksemaan 5 km. 

Mulla meni tosiaan tämä noin kolme vuotta... Syytä en tiedä. 

Ap

Et tainnut kertoa ikääsi? 

Itsellä kunto niin huono, etten pystynyt edes kävelemään ilman keppiä. Kun jäin eläkkeelle, aloin ensin vesijuoksemaan ja kohensin vähän ruokavaliota. Nyt kaksi vuotta myöhemmin kävelykin on vielä vaikeaa, mutta aina ei enää tarvitse keppiä tuekseen. Nyt olen lisännyt kuntosalin, jossa pyrin lisäämään juuri jalkojen voimaa.

Voin sanoa, että on sata kertaa vaikeampaa kuin joskus nuorena.

Vierailija
62/64 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on kyllä hidasta. Itse aloitin nollasta ja jo kahden viikon jälkeen huomasin kunnon jo selkeästi parantuneen. Noin kuukauden jälkeen kävelin reipasta vauhtia 10 km lenkin.

Jep, en tiedä miksi itselläni kesti näin kauan. Masensi kaikki "juoksukouluohjelmat" joissa luvattiin että jo 5 - 10 viikon jälkeen pystyy juoksemaan 5 km. 

Mulla meni tosiaan tämä noin kolme vuotta... Syytä en tiedä. 

Ap

Et tainnut kertoa ikääsi? 

Itsellä kunto niin huono, etten pystynyt edes kävelemään ilman keppiä. Kun jäin eläkkeelle, aloin ensin vesijuoksemaan ja kohensin vähän ruokavaliota. Nyt kaksi vuotta myöhemmin kävelykin on vielä vaikeaa, mutta aina ei enää tarvitse keppiä tuekseen. Nyt olen lisännyt kuntosalin, jossa pyrin lisäämään juuri jalkojen voimaa.

Voin sanoa, että on sata kertaa vaikeampaa kuin joskus nuorena.

Aloittaja on alle viisikymppinen. Eli ikä ei mitenkään selitä tuota tarinaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon kohottaminen ei todellakaan vie noin paljon aikaa.

Ei kannata uskoa moista soopaa, sillä usein jo parissa viikossa huomaa kunnon kohonneen, mikä motivoi jatkamaan.

Unohtakaa aloittajan höpinät ja kokeillaan itse. Tulette yllättymään miten nopeasti kunto kohoaa.

Vierailija
64/64 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnon kohottaminen ei todellakaan vie noin paljon aikaa.

Ei kannata uskoa moista soopaa, sillä usein jo parissa viikossa huomaa kunnon kohonneen, mikä motivoi jatkamaan.

Unohtakaa aloittajan höpinät ja kokeillaan itse. Tulette yllättymään miten nopeasti kunto kohoaa.

kokeilkaa*

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi