Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokoomus vaatii Peltokankaalle sanktioita. Mäkelä (PS) luikki piiloon

Vierailija
12.08.2026 |

https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012199356.html

Mäkelä: Tällä hetkellä eduskunta on tauolla, ja ryhmä ei käsittele mitään.

Kommentit (90)

Vierailija
21/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Et ole sitten tutustunut tämän henkilön toimiin ja puheisiin?  Haluaa lisää maahanmuuttoa, itärajan auki ja on huolissaan omista bisneksistään vstaanottokskusten parissa (luona oy)  Arvotat häntä pelkän alkuperän perusteella?"

Mistä lähtien Suomessa ei ole saanut olla eri mieltä kuin sinä? Vaikka sinä olet eri mieltä niin niin se ei tee noista mielipiteistä sellaisia joita ei voisi olla ihan kantasuomalaisellakin. Joten ne eivät voi olla mikään peruste millekään.

Ja minä en ole samaa mieltä hänen kanssaan läheskään kaikesta. Ihmettelen vain että kun persut aina sanovat että saa tulla tänne kunhan on maassa maan tavalla ja elättää itsensä niin ei paljon parempaa esimerkkiä ole kuin Nasima. Johtopäätös on että oikeastaan kukaan ei kelpaa eli se pohjautuu käytännössä rasismiin.

Vierailija
22/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo on niin vihainen, että antaa varmaan suullisen varoituksen. On se hurja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo on niin vihainen, että antaa varmaan suullisen varoituksen. On se hurja.

Yhtä jämäkkä kuin ripulipaska.

Vierailija
24/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sitä paitsi ihminen saa olla rasisti "

Kerrotko että miksi minä luottaisin siihen että rasisti ajaisi päättäjänä minun etuani jos hänelle on sinällään ihan ok luokitella ihmisiä parempiin ja huonompiin? Mistä minä tiedän että minä en ole huomenna jossain huonompien joukossa kun sellainen luokittelu on tällaiselle ihmiselle sinällään ok?
Jos ihminen on rasisti, hän samalla ilmoittaa olevansa ylpeästi epätasapuolinen ja muita halveksuva ihan miten vain haluaa ja milloin haluaa.

Vierailija
25/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Janilla on kovin lyhyt muisti.

Vierailija
26/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomusta ei siis kuitenkaan maahan muutto huoleta

Olisikohan tässä tärkeämpiäkin asioita. EIkö mitään muuta liiku persuleiden päässä?

Vierailija
27/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen PS kannattajana ja irtisanoudun ehdottomasti Peltokankaan käyttämästä kuvauksesta.

Olisin itsekin loukkaantunut jos joku kuvaisi minua afgaani-taustaiseksi tai m-uslimiksi. En tiedä olisiko jokin herja loukkaavampaa, mutta nuo kaksi loukkaisivat minua syvästi.

Älä jauha pskaa persuhullu, olet vassari !

Vierailija
28/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanoen kokoomuskin kannattaa Suomen islamisoitumista. Hyvä tietää tämäkin asia ennen vaaleja.

Me vaihdetaan teidät persut vaikka kuivattuun kamelinpaskaan ja jäädään silti vaihdossa voitolle.

Vierailija
29/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen PS kannattajana ja irtisanoudun ehdottomasti Peltokankaan käyttämästä kuvauksesta.

Olisin itsekin loukkaantunut jos joku kuvaisi minua afgaani-taustaiseksi tai m-uslimiksi. En tiedä olisiko jokin herja loukkaavampaa, mutta nuo kaksi loukkaisivat minua syvästi.

Älä jauha pskaa persuhullu, olet vassari !

Niin, persut on rasistisia vellihousuja kaikki.  Niiden aivoja ei ole tarkoitettu loogiseen ajatteluun vaan ainoastaan tunteiluun.

Vierailija
30/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22222219/

Abstract

Despite their important implications for interpersonal behaviors and relations, cognitive abilities have been largely ignored as explanations of prejudice. We proposed and tested mediation models in which lower cognitive ability predicts greater prejudice, an effect mediated through the endorsement of right-wing ideologies (social conservatism, right-wing authoritarianism) and low levels of contact with out-groups. In an analysis of two large-scale, nationally representative United Kingdom data sets (N = 15,874), we found that lower general intelligence (g) in childhood predicts greater racism in adulthood, and this effect was largely mediated via conservative ideology. A secondary analysis of a U.S. data set confirmed a predictive effect of poor abstract-reasoning skills on antihomosexual prejudice, a relation partially mediated by both authoritarianism and low levels of intergroup contact. All analyses controlled for education and socioeconomic status. Our results suggest that cognitive abilities play a critical, albeit underappreciated, role in prejudice. Consequently, we recommend a heightened focus on cognitive ability in research on prejudice and a better integration of cognitive ability into prejudice models.

Vierailija
31/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten todettu, persut on rikollisia, rasistisia älykääpiöitä, joilka ei ole ystäviä.

Vierailija
32/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Razmyar on hyvä poliitikko. Sivistymätön ilkeä persu todellakaan ei. Rikollisia ja paljon kouluttamattomia persupuolue täynnä. Eikä se koulutuskaan mitään merkitse, mutta neuvottelutaidot ja sivistynyt kielenkäyttö ovat todella tärkeitä avuja poliitikolla. 

Vierailija
33/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanktioita puhumisesta? Ne jotka haluaa sankitoita voi äänestää vaan jotain toista henkilöä. Ei ole mikään pakko äänestää aina Mauri Peltokangasta.

No - Mauri sai 188 ääntä kuntavaaleissa, ja koko maan äänestysalueelta muutama tuhat ääntä EU-vaaleissa, isolla kampanjalla kansanedustaja-statuksella - joten risusavotta kutsunee Mauri 9 kuukauden päästä. Omatkin jo todenneet hupiukoksi. Kännissä sitten epätoivoissaan yrittänyt tällaista afkaani-muslimi/islamisti-retoriikkaa - ja vitui#sihan sekin meni.

Vierailija
34/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Siksi, koska ne odottaa että muiden puolueiden asenne muuttoa kohtaan jotenkin mystisesti äänestyskäytöksestä huolimatta muuttuisi."

Ei vaan koska persut on monelle niin vastenmielinen puolue että sitä ei äänesteta vaikka oltaisiin osasta asioista sinällään samaakin mieltä. Se on puolue joka on tehnyt huonoista käytöstavoista ja alatyylisistä möläytyksistään itselleen politiikan keskeisen keinon. Se on valjastanut kaiken mahdollisen syvänkin pään muukalaisvihan ja epäluulon politiikkansa moottoriksi. Muuttoa voi vastustaa ihan vain siksi että se tulee kalliiksi ja osa ei integroidu. Siihen ei tarvitse liittää kaikkea sitä halveksuntaa ja mustamaalausta toisia ihmisiä kohtaan jota persut tekee.

Sitten ei kannata muutostakaan odottaa. Äänestät nykyään arvopojan mukaan ja sen arvopohjan määrittää sun asenteesi muuttoa kohtaan 

Vierailija
35/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomusta ei siis kuitenkaan maahan muutto huoleta

Olisikohan tässä tärkeämpiäkin asioita. EIkö mitään muuta liiku persuleiden päässä?

Oletko koskaan nähnyt persun pään sisälle? En mene yksityiskohtiin, mutta ei niitä turhaan sanota yhden asian puolueeksi.

Vierailija
36/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Razmyar on hyvä poliitikko. Sivistymätön ilkeä persu todellakaan ei. Rikollisia ja paljon kouluttamattomia persupuolue täynnä. Eikä se koulutuskaan mitään merkitse, mutta neuvottelutaidot ja sivistynyt kielenkäyttö ovat todella tärkeitä avuja poliitikolla. 

Sehän tässä juuri onkin huvittavaa, että Nasu on tavallisten suomalaisten ja kulttuurin puolella, shampanjapopulisti-Riikan porukka on asemoinut itsensä poliittisesti ajamaan elinkeinoelämän ja kaikkein varakkaampien etuja, ja vaikuttavat vihaavan taviskansalaisia.

Ja uskonnolliset tahot hallituksessa ovat ajaneet lähinnä Israelin etuja ja lähteneet Usan konservatiivikristittyjen hybridivaikuttamiseen mukaan. Lähinnä haitallisia päätöksiä Suomelle, suomalaisille, luonnolle ja eläimille - samoin Tavion uskonnollisuus on näyttäytynyt haitallisesti poliittisissa linjauksissa.

Vierailija
37/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ääni menee puolueesta riippumatta henkilölle joka ajaa rikollisille kovempia rangaistuksia ja haluaa kitkeä haitta maahanmuuttoa. 

Vierailija
38/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuntaliiton toimitusjohtaja kertoi MTVn aamulähetyksessä, miksi Vantaa ja Espoo on korviaan myöden veloissa, mutta mitäpä me siitä. Nazima kyllä tietää paremmin tai ainakin valehtelee sujuvasti 

Vierailija
39/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ääni menee puolueesta riippumatta henkilölle joka ajaa rikollisille kovempia rangaistuksia ja haluaa kitkeä haitta maahanmuuttoa. 

Mutta persujenhan piti se jo tehdä tällä vaalikaudella????

Vierailija
40/90 |
12.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa Peltokangas on tehnyt? Totuuden puhuminen ei ole ole sanktioiden aihe. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi