Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvinvointialue lähetti minulle laskun aikuisen (22) lapseni b lausunnosta

Vierailija
11.08.2026 |

Kirje tuli siis nimelläni ja avasin sen. Maksajaksi oli merkitty minut. Maksoin laskun heti. Kun katsoin tarkemmin laskua, siinä luki mistä summa koostui ja lapseni nimi. Nuori on asunut omillaan jo kolme vuotta.  Oli käynyt lääkärillä joku aika sitten että sinänsä lasku oli aiheellinen, mutta poika oli ilmiselvästi kiusaantunut että sain tietää millä lääkärillä oli käynyt.

Mitä näissä hyvinvointialueissa oikein tapahtuu ja miten tällainen pääsee edes käymään? 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tehty muuttoilmoitukset asianmukaisesti, onko hyvinvointialueella vielä osoitteena entinen kotiosoite. 

Vaikkei olisikaan, ei laskua voi lähettää toisen ihmisen nimellä, koettakaa nyt tajuta.

Vierailija
22/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kyseessä Pohteen alue niin siellä on vasta vaihtunut it-järjestelmä joten virheitä on ja paljon. Tuskin olet ainoa joka sai väärän ihmisen laskun. Kaikkien tietoturva on nyt vaarassa. Kannattaa ilmoittaa heti.

Kyseessä ekhva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono vale.

Vierailija
24/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö noita laskuja siis tulee paperisina? 

Vierailija
25/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö noita laskuja siis tulee paperisina? 

Kyllä. Etkö tiennyt?

Vierailija
26/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä. Mulle yksi luvnin hoitoon pääsyn portinvartija sanoi että 5v lapselleni ei anneta hoitoa, koska käsittelijä on saanut tietoonsa että minulla on yksityinen sairaskuluvakuutus OP pohjolassa. Käski käyttämään sitä.

Kysyin että jos irtisanon vakuutukseni, saako lapsi sitten hoitoa? Ei halunnut kommentoida. Ja kirkkain silmin väitti että tämä toimintatapa on laillista.

AVi oli eri mieltä. Poliisit tutkivat asian ja sanoivat että kyseessä on virkavelvollisuuden rikkominen. 

Jos sinulla on vakuutus sä hoidat lapsen tietysti sillä. 

Vierailija
27/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan vain poika unohtanut muuttaa tietoihinsa oman osoitteen.  OmaKanta ei ylläpidä tai päivitä osoite- tai yhteystietoja. Jos virhe on terveydenhuollon kirjaamissa tiedoissa, ota yhteyttä hoitopaikkaan, joka on tehnyt kirjaamisen.

Vierailija
28/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tätä. Mulle yksi luvnin hoitoon pääsyn portinvartija sanoi että 5v lapselleni ei anneta hoitoa, koska käsittelijä on saanut tietoonsa että minulla on yksityinen sairaskuluvakuutus OP pohjolassa. Käski käyttämään sitä.

Kysyin että jos irtisanon vakuutukseni, saako lapsi sitten hoitoa? Ei halunnut kommentoida. Ja kirkkain silmin väitti että tämä toimintatapa on laillista.

AVi oli eri mieltä. Poliisit tutkivat asian ja sanoivat että kyseessä on virkavelvollisuuden rikkominen. 

Julkisella ei saa hoitoa helposti. Tuskin tuo ei saa hoitoa on vakuutuksesta kiinni vaan siitä että teillä ei katsottu olevan siihen tarvetta. Miksi et hoida vakuutuksella, kun mahdollisuus on saada hyvää hoitoa ja nopeasti?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän