HS: Hyvinvointialue tilasi kansanedustajan puolisolta viestintäkonsultointia lähes 300 000 eurolla
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000012197204.html
Länsi-Uudenmaan hyvinvointialue aikoo tilata viestintäkonsultointia 290 000 eurolla vastaperustetulta yritykseltä. Tilaus on juuri alle 300 000 euron kilpailutusrajan.
Yrityksen joka perustettu viikko sitten omistaa kansanedustaja Inka Hopsun puoliso, Lääkäriliiton viestintäjohtaja Lauri Korkeaoja.
Se, että hankinta on juuri 10 000 euroa alle hankintalain kynnysarvon, ei Korkeaojan mukaan ole sattumaa.
”Siinä on arvioitu se, että tuo nyt voisi olla se aika ja summa.”
"Oma käsitykseni on, ettei tässä ole varsinaisia laittomuuksia tehty, mutta moittia toki voi.”
Eli ryöstetty yhteistä kassaa tiedostaen että porsaanreikä mahdollistaa 290 000 kokoisen varkauden.
Kommentit (82)
Onko se kansanedustaja jotenkin mukana hyvinvointialueen toiminnassa aluevatuutettuna esim. Jos ei, niin mikä on ongelma? Jos tarvii asiantuntijaa, yleensä tietää minkä asiantuntijan tarvii. Kilpailutus on silloin riski, että tulee joku pekkapuupää halvalla hinnalla ja silloin rahat vasta kankkulan kaivoon meneekin.
Mutta aika paljon kyllä tulee viestintää tuolla rahalla, mitähän ne oikein meinaa.
Kyllä siellä on varmaan huolellisesti ja seikkaperäisesti jauhettu 💩.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyvinvointialueen viestintäjohtajat ja viestintäpäälliköt tekevät jos viestintä täytyy hoitaa 290 000 euron konsultilla ?
Tämähän on seuraus julkisen sektorin sopeuttamisesta. Teetetään samalla rahalla työ konsulttifirmalla. Siten saadaan sarakkeeseen merkittyä tuo yksityiselle tekijälle maksettu palkkio säästöksi, koska sitä työtä ei ole julkisen sote-alueen viestintäihminen tehnyt. Eikös meillä ole eduskunnassa ja etenkin hallituksessa tällä hetkellä useampikin puolue, joka on sitä mieltä että yksityinen hoitaa hommat tehokkaammin kuin julkinen sektori?
Nuo tiedotustehtävät on sisällöltään aivan täyttä ripulipaskaa ja ne olisi pitänyt lopettaa kokonaan eikä siirtää jollekin kaverille ilman kilpailutusta. Yksityinen kyllä voi hoitaa oikeat työt tehokkaammin, jos kilpailutus hoidetaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhuksilta ja sairailta leikataan ja tätä saadaan tilalle. Onnea Suomi!
Yksilöi vähän, mitä sinulta on leikattu`? Oikeasti pystytään leikkaamaan vasta, kun hallituksessa on kaikki isoimmat puolueet. Sitten vikisevät vain rannalle jääneet.
Riikka Purrahan on sanonut, että läheskään tarpeeksi ei ole leikattu, että selvittäisiin vaikka velkojen korkojen maksusta.
Multa on leikattu lähes 200 euroa ruokarahoja. Ennen pärjäilin ihan ok, mutta nyt on tulot tippuneet alle tonniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyvinvointialueen viestintäjohtajat ja viestintäpäälliköt tekevät jos viestintä täytyy hoitaa 290 000 euron konsultilla ?
Juuri näin. Konsultteja ei tarttis käyttää ollenkaan, varsinkaan nyt tekoälyn aikakaudella.
Hillitön määrä näitä firmoja, jotka loisii veronmaksajien rahoja.
Kuinka se tekoäly lobbaa ministeriön väkeä? Osaako se käydä lounaalla virkahenkilöiden kanssa?
Mihin hyvinvointialue tarvitsee noin paljon viestintää? Sehän on peruspalvelu kansalaisille. Ei sen tarvitse mainostaa itseään! Kyllä ihmiset itse menee lääkäriin tai hakee apua jos on hätä.
Päinvastoin apua ei yleensä saa kun rahat on lypsetty tällaisiin turhuuksiin.
Vastaperustettu yritys kyseessä, kuinka törkeää voi vihreä korruptio olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on seuraus julkisen sektorin sopeuttamisesta. Teetetään samalla rahalla työ konsulttifirmalla. Siten saadaan sarakkeeseen merkittyä tuo yksityiselle tekijälle maksettu palkkio säästöksi, koska sitä työtä ei ole julkisen sote-alueen viestintäihminen tehnyt. Eikös meillä ole eduskunnassa ja etenkin hallituksessa tällä hetkellä useampikin puolue, joka on sitä mieltä että yksityinen hoitaa hommat tehokkaammin kuin julkinen sektori?
Nuo tiedotustehtävät on sisällöltään aivan täyttä ripulipaskaa ja ne olisi pitänyt lopettaa kokonaan eikä siirtää jollekin kaverille ilman kilpailutusta. Yksityinen kyllä voi hoitaa oikeat työt tehokkaammin, jos kilpailutus hoidetaan kunnolla.
Eli sä et tarvi mitään tietoa hyvinvointialueen palveluista?
Vierailija kirjoitti:
Hyväksymmekö me lampaat tämänkin?
Mitä voit tehdä? Aivan oikein: et mitään
Poliitikot tulleet niin ylimieliseksi, että eivät jaksa enää peitellä korruptiojälkiään.
Vierailija kirjoitti:
Mihin hyvinvointialue tarvitsee noin paljon viestintää? Sehän on peruspalvelu kansalaisille. Ei sen tarvitse mainostaa itseään! Kyllä ihmiset itse menee lääkäriin tai hakee apua jos on hätä.
Kyllä oli ainakin korona-aikana kauhea huuto, kun ei ollut jotain tietoa heti tarjolla. Silloin kyllä huudettiin viestinnän perään tosi kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli ainakin korona-aikana kauhea huuto, kun ei ollut jotain tietoa heti tarjolla. Silloin kyllä huudettiin viestinnän perään tosi kovaa.
No ainakin kun itse olin hyvinvointialueella töissä ihan hoitotyöntekijänä tehtiin itse esitteet omasta yksiköstä ja sen palveluista. Näin teki myös muut yksiköt. yms. toki joku sen laittoi myös nettiin.
Eikä tästä ole kuin pari vuotta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin kun itse olin hyvinvointialueella töissä ihan hoitotyöntekijänä tehtiin itse esitteet omasta yksiköstä ja sen palveluista. Näin teki myös muut yksiköt. yms. toki joku sen laittoi myös nettiin.
Ja siis jos jollekin piti kertoa meidän palveluista niin itse tehtiin myös diat ja otettiin kuvat niihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointialueen nettisivujen ylläpidolla aika suolainen hintalappu..
Vai tarvitaanko tiedotusta propagandaan joka selittää miksi ihmisiä ei enää voi hoitaa kun ei oo rahaa?
Asiat ovat miltä ne näyttävät.
Hienoa että HS toi tämän esiin. Ihmisten. Eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just. Ja nää on niitä comic sanssila ja clipart-kuvilla tehtyjä ”esitteitä”, jotka tulee viestintään saatteilla ”voisitteko lisätä tähän logon ja laittaa instaan”. Nykyään toki tekoäly-bullshitillä tehtyjä teksteineen kuvineen, ja sisältö täynnä virheitä, kun ei tiedetä edes itse miten omalla työpaikalla asiat ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin Hopsun muija esiintyy tekopyhästi eduskunnan kyselytunnilla ja haukkuu jokaisen hallituksen säästötoimen. Itse on korruption keskiössä.
Puolisoilla voi olla keskenään suuriakin eroja poliittisessa ajattelussaan. Hopsu ei ole tässä mitenkään ollut vaikuttamassa toimeksiantoon tai tehtyyn sopimukseen. Turha häntä on tässä leimata, jos vaikkakin puoliso on laittanut hänen nimensä firmansa hallituksen varajäseneksi. Lääkäriliitto on umpikokoomuslainen ammattiliitto.
Korkeaoja on puoluekannaltaan ollut aina opiskelijapolitiikasta lähtien Vihreisiin kallellaan.
Poistoon tämä Persujen vihaketju.
HS pitää haastaa oikeuteen maalittamisesta.
T. Ylpeästi Woke
Orpopurra alentaa yhteisöveroa miljardeilla.
Yhteisöveron tasolla ei ole suoraa yhteyttä työllistämiseen. Veroa maksetaan vasta tuloksesta, josta muun muassa palkkakustannukset on jo vähennetty. Yritysveron alentaminen kasvattaa ennen muuta omistajien samaa pottia, ei niinkään palkanmaksuvaraa.
Kokoomuksen suosimaa kaverikapitalismia. Konsulttifirmat kiittävät!