Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Optikko pakkomyi tuotteita

Vierailija
11.08.2026 |

Pyyhkeitä jotka on tarkoitettu silmäluomitulehduksen oireiden lievittämiseen. Minulla ei ole oireita mutta onhan se uskottava ammmattilaista. Se vaan myytiin ja nyt kotona huomasin että pyyhkeissä on parasta ennen 10/2026. Ehkä ne myytiinkin siksi. Olkaa tosi kriittisiä kun teille myydään jotain. Luulen että minua kusetettiin nyt.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sellainen jännä taito. Osaan sanoa Ei kiitos. 

Ehkä siellä sitten niitä punkkeja on. Googletin. Hyvä että ostin. Toki tuo parasta ennen harmittaa etten tsekannut. 

No sähän ehdit käyttää ne ennen sitä eräpäivää. No problem

Niin jos muistan joka päivä. Yleensä into lopahtaa parissa viikossa ja tulee taukoja. Tuollainen tuote kestää puoli vuotta usein.

Vierailija
22/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle yritettiin myydä pakolla heijastamattomuutta ja jotain muuta, mitä kuulemma pakosta tarvitsen etätöissä koneella. Sanoin, ettei ole varaa. Laittoivat jo liian laimeat voimakkuudet minulle muutenkin ensimmäisiin laseihini, jotka ovat monitehot, kun kuulemma voi olla vaikea näihin tottua. Yhden kerran näin jotain soikeana sivussa, siihen jäi. Nämä halvatkaan eivät höyrysty ulkona, päätetyö onnistuu... Talvella ehkä eri asia, mutta koska hivenen heikommat, kuin oma näkö, pitää varmaan aika nopeasti hankkia uudet. Siihenköhän tuo myyntikin perustuu, ei myydä oikeita voimakkuuksia.

Minusta sinun kohdalla on toimittu ihan oikein. Ensimmäisiin monitehoihin yleensä tulee mahdollisimman vähän miinusta ja plussaa, jotta näihin on helpompi tottua. Lisäksi yleensä plussaa tullessa miinusta hieman lähtee pois. Tämän takia aluksi tuntuu ettei kauas näe yhtä hyvin kuin ennen, mutta silmä mukautuu tähän. Tottumiseen menee huomattavasti kauemmin kuin yksitehoisiin. Aluksi minulla oli aivan kamalaa ja täysin tottumiseen meni n. 2 kk. Jos 1-2 kk sisällä silmälaseilla ei näe kunnolla, on oikeus tehdä valitus.

Heijastukseneston ja mahdollisten ohennuksien laittaminen on myös järkevää. Ne tekee silmälasien käytöstä mukavampaa ja on myös esteettinen asia. Ymmärrän toki sen, että jos rahaa ei ole, näitä ei voi ottaa. Myyjän velvollisuus on mielestäni kuitenkin nämä asiat kertoa. Pakkotuputtamista "ein" jälkeen en minäkään hyväksy 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkossa vaan nakkaa tuotteen pois ja sanoo ettei ole mun. Silloin kun Telia laittoi sen muistikortin niin ei se mitään puhunut. Haki suojakoteloa ja sen ehtisin estää. Joo tyhmä olin ja liian kiltti mutta enää en ole tyhmä enkä kiltti. Vuoden päästä uusi kännykkä ja sen kyllä tilaan.

Vierailija
24/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin teleoperaattorin liikkeessä. 

Vierailija
25/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuin teleoperaattorin liikkeessä. 

Onko ne usein tuollaisia?

Vierailija
26/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millälailla jollekin voidaan pakkomyydä? Minä vain sanon, etten tarvitse ja ei kiitos.

Vierailija
27/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ostaa.

Mullekin kampaaja yritti "pakkomyydä"

hiusten-hoito tuotteita.

Monta kertaa piti sanoa ,etten tarvitse.

Enkä ostanut.

Vierailija
28/28 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu oudolle, että optikko pakkomyy pyyhkeitä, jos sinulla ei oikeasti ole mitään oireita ja yhtä oudolle tuntuu ostaa tällainen tuote ilman mitään oireita. Onko ripsissäsi hilsettä? Tyhjiä kohtia? Onko silmät kuivat? Tuleeko niihin pieniä vesikelloja tai finnejä? Onko luomissa kutinaa, punoitusta tai kirvelyä? 

Pientä punoitusta on mutta voi johtua myös siitepölystä. Hän katsoi mikroskoopilla ja näki enemmän.

Eli sinulla on oireita joiden optikko arveli johtuvan luomireunojen tulehduksesta. Hän myi siihen puhdistuslappuja, joita tulee käyttää päivittäin (1-2 krt päivä, riippuen tuotteesta) jotta tulehdus paranee eikä kroonistu. Mikä tässä on nyt se pakkomyynti?