Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Mahtisormukset" -sarja yle

Vierailija
11.08.2026 |

Yle ostaa paskan "power ringers" sarjan, joka on erityisen kallis, nuorempia katsojia, miehiä ja fantasiasarjojen ystäviä silmälläpitäen.

Kyseisellä Amazonin paskasarjalla ei ole juuri mitään tekemistä J.R.R Tolkienin sarjan kanssa.

En ota kantaa kiinnostaako sarja naispuolisia katsojia, mutta onko olemassa paljonkin miespuolisia katsojia jotka ko. paskan haluavat nähdä? Paskinta sarjassa on käsikirjoitus ja tarina. Hahmot ovat vain nimiltään Tolkienein kirjojen hahmoja ja sarjaa kuvaa hyvin "girl boss-" ja "moderni yleisö-".

Jos joku miehimys tai nainen sarjasta pitää niin hyvä heille, mutta onko teitä paljonkin? 

Aion katsoa Mahtisormukset kaudet 1 ja 2 kun ne näytetään YLE:llä

Vaihtoehdot

Kommentit (120)

Vierailija
41/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolkienin fantasiassa ei ole, mutta eihän tämä sitä edustakaan.

Toki ei ole Tolkienin teoksissa, mutta jotkut tummaihoiset hahmot ei kyllä millään tavoin pilaa Keski-Maata tai vaikuta itse tarinoihin. 

Älä viitsi taas aloittaa tätä tahallista kommenttien väärinymmärtämistä. Ei kiinnosta keskustella tuollaisten kieroilijoiden kanssa ollenkaan.

Vierailija
42/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman kallein tv-sarja ja imdb pisteet 6.8. alle 8 pisteen sarjoja ei kannata edes katsoa. 

User score

Generally Unfavorable

Based on 7,264 User Ratings

3.0

https://www.metacritic.com/tv/the-lord-of-the-rings-the-rings-of-power/

Metacritic ei sensuroi ihmisten arvosanoja, toisin kuin Rotten Tomatoes ja IMDB.

Eihän näihin voi luottaa, kun näillä anti-woke sankareilla on aina hirveät kampanjat kaikkea "wokeksi" kokemaansa kohtaan, ja käydään antamassa huonoja arvosteluja teoksille, joita ei oo edes nähty. 

Vierailija kirjoitti:

User score

Generally Unfavorable

3.0

Metacritic ei sensuroi ihmisten arvosanoja, toisin kuin Rotten Tomatoes ja IMDB.

Eihän näihin voi luottaa, kun näillä anti-woke sankareilla on aina hirveät kampanjat kaikkea "wokeksi" kokemaansa kohtaan, ja käydään antamassa huonoja arvosteluja teoksille, joita ei oo edes nähty. 

Tottahan toki toveri. Luotettavia arvosteluja ovat vain ne jotka ovat linjassa ideologiasi kanssa.

Ei, kyllä aitoja negatiivisia arvioita voi toki antaa asioista jotka on itse nähnyt ja joista itse löytää kritiikin aihetta. Mutta kun näissä ei ole kyse siitä, vaan nimenomaisesti kampanjoista jotain kuviteltua "wokea" vastaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän sarjaan otan kantaa vain lainaamalla Tokienia: "Paha ei voi luoda mitään uutta, joten se joutuu vääristämään ja kierouttamaan kaiken oikean ja hyvän"

Vierailija
44/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"power ringers" -sarjan? Tarkoitatko Power Rangers?

Rings of Power viittaa kirjaan LOTR, enkä halua että minun vuokseni Tolkien kääntyy haudassa.

Power Ringers on nimi mitä itse Amazonin tekeleestä käytän.

Tolkien olis kääntynyt haudassaan niistä Peter Jacksonin elokuvista, eli et varmaan voi niistäkään sitten puhua nimellä? 

Vierailija
45/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleltä voi selvästi leikata kun amerikkalaisiin tv-sarjoihin on käyttää rahaa.

Vierailija
46/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eihän näihin voi luottaa, kun näillä anti-woke sankareilla on aina hirveät kampanjat kaikkea "wokeksi" kokemaansa kohtaan, ja käydään antamassa huonoja arvosteluja teoksille, joita ei oo edes nähty. 

Tottahan toki toveri. Luotettavia arvosteluja ovat vain ne jotka ovat linjassa ideologiasi kanssa.

Ei, kyllä aitoja negatiivisia arvioita voi toki antaa asioista jotka on itse nähnyt ja joista itse löytää kritiikin aihetta. Mutta kun näissä ei ole kyse siitä, vaan nimenomaisesti kampanjoista jotain kuviteltua "wokea" vastaan. "

Tottahan toki toveri. Kaikki ideologiasi vastaiset mielipiteet ovat kampanjoita kuviteltua wokea vastaan.

Vierailija
47/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En aio katsoa Yleltä, kun olen katsonut jo. Sarjassa on heikkoutensa ja vahvuutensa. Kaikenkaikkiaan se oli jokatapauksessa ilahduttavaa tälleen vanhalle Tolkienistille. Esim. se, että pääsi näkemään Tom Bombadilin. Ja Cirdan ohimennen mainitsemassa, että Rumil nyt oli juoppo ym. Tolkienisteille tarkoitettuja pieniä juttuja. 

Jos pystyy hyväksymään Peter Jacksonin elokuvat, niin ei kyllä pitäis olla mitään ongelmaa hyväksyä tätä. 

Tom Bombadil on ehkä tylsin ja typerin hahmo siinä laulantaa sisältävässä kirjassa. Siis oikeasti, kuka haluaa nähdä sen yhtään missään, IKINÄ?

Vierailija
48/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En seuraa erilaisissa palveluissa olevien ohjelmien tarjontaa. Joten on hyvä että ap mainostaa tätä ohjelmaa. Mainonnan ansiosta kaikki halukkaat voivat seurata kyseistä sarjaa

Joo, minäkään en olis tiennyt, että tuo tulee Ylelle. Nyt voin vinkata kavereillekin. 

En siedä sarjaa, mutta ei se ole mitenkään minulta pois että edes joku sen katsoisi ja nauttisi.

YLE maksun järkevyys on kyllä taas koetuksella.

Vierailija
49/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio katsoa Yleltä, kun olen katsonut jo. Sarjassa on heikkoutensa ja vahvuutensa. Kaikenkaikkiaan se oli jokatapauksessa ilahduttavaa tälleen vanhalle Tolkienistille. Esim. se, että pääsi näkemään Tom Bombadilin. Ja Cirdan ohimennen mainitsemassa, että Rumil nyt oli juoppo ym. Tolkienisteille tarkoitettuja pieniä juttuja. 

Jos pystyy hyväksymään Peter Jacksonin elokuvat, niin ei kyllä pitäis olla mitään ongelmaa hyväksyä tätä. 

Tom Bombadil on ehkä tylsin ja typerin hahmo siinä laulantaa sisältävässä kirjassa. Siis oikeasti, kuka haluaa nähdä sen yhtään missään, IKINÄ?

Tolkienisti ei ole lukenut yhtään Tolkienin teosta jälleen kerran hänen kommentistaan päätellen.

Vierailija
50/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Tolkien edes kirjoissaan maininnut haltioiden ihonväriä muuta kuin tiettyjen yksilöiden tapauksissa? Minua tummaihoinen haltia tai hobitti ei häiritse mitenkään, mutta historiallisten sarjojen tummaihoiset kreivit kyllä. Toki lapsena kirjoja lukiessani kuvittelin hahmot valkoihoisiksi, mutta sehän liittyy minun omaan kulttuuritaustaani eikä näihin mielikuvitushahmoihin. Kirjoissa oli liian vähän naishahmoja ja ne vähätkin enimmäkseen hyviä jätkiä, kuten just Galadriel ja myös Eowyn. Se häiritsi minua jo lapsena ja onkin ihan hyvä, että vähän lisätään naisten osuutta sarjassa ja elokuvissa.

Aloituksessa minua sen sijaan loukkaa se, että ensin oletetaan sarjan kiinnostavan vain miehiä ja sitten täräytetään päälle väheksyvä ajatus, että sillä nyt ei ole mitään väliäkään, jos naiset jotain tykkäävät katsoa. Kyllä sillä on väliä.

Vierailija
51/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että sarja oli varmaan ensimmäisiä, jotka uskalsivat yrittää wokettaa jotain lukijoiden ja fanien pyhää kirjaa tai tarinaa uuteen versioon, ja siksi vastustus on niin kovaa. Ei edes katsota, tai ollaan ärsyyntyneitä jo ekan tai tokan jakson jälkeen? Kertoo ennakkoluuloista, eli luulee, että koko sarja on wokea. Ei ole, pari roolia vain (minuakin ärsyttivät, mutta silti nautin ihan Tolkien-fanina). Ihme, miten koskaan ei kukaan hauku vanhempia tai uudempiakaan historiallisia brittisarjoja, joissa esiintyy usein vanhoja sukuja täynnä kokonaan vaikka "woketettuja ihmisiä". Syy: kritisoija ei tiedä, että historiallisesti ei ehkä vielä niin ollut siihen aikaan, yksittäisiä ihmisiä kylläkin. 

Ymmärrän, että jos rakastaa jotain kirjaa, ei halua muutoksia siihen, miten näkee mielessään jonkun hahmon, mutta tuossa RoPissa Galadriel on mielestäni rooliinsa sopiva, vaikka moni olisi halunnut pidemmän henkilön. Eikä ole edes woketettu, ihonvärit sitten eri juttu monelle. Mielestäni örkit pääsivät sarjassa oikeuksiinsa, olivat tuntevia ja perheellisiä osa heistäkin, eivät vain idiootteja vihollisia ilman omia mielipiteitä. Miltei vaihdoin Sauronin puolelle.

Vierailija
52/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailman kallein tv-sarja ja imdb pisteet 6.8. alle 8 pisteen sarjoja ei kannata edes katsoa. 

User score

Generally Unfavorable

3.0

Spämmityt roska-arvostelut ei kerro muusta kuin nykyporukan hulluudesta näiden negatiivisten spämmikampanjoiden mukana heiluessaan. Samalla tää tekee noista netissä olevista arvosteluista täysin hyödyttömiä kun sekä keskustelupalstoilla spämmitään toksista roskaa silkan spämmimisen ilosta, ja arvioinnit noilla virallisilla palstoilla on ihan yhtä roskaa samasta syystä. 

Arvostelujen modifiointi vääristää aina tuloksia. Jos joku antaa Cockrings of Power sarjalle 1/10 on se tietysti alakanttiin (ehkä 3-4/10 voisi perustella). Mutta on täysin järjetöntä sanoa että sarja olisi tasoltaan 10/10. Jos väität että no 10/10 on mielipide, niin et voi kieltää muilta mielipidettä 1/10.

Kun katsoo jotain rotten tomatoes arvosteluja niin niin maksimipisteet ovat aivan samalla tavalla todellisuutta vääristäviä.

Oon eri, mutta mä varmaan arvioisin ton johonkin 7-8/10. Tolkienistina 8+ ehkä kaikkien niiden Tolkienia tunteville tarkoitettujen pikku juttujen vuoksi. Ehkä jos ei tuntis Tolkienia, niin ois vähemmän hyvä. 

Vierailija
53/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Tolkien edes kirjoissaan maininnut haltioiden ihonväriä muuta kuin tiettyjen yksilöiden tapauksissa? Minua tummaihoinen haltia tai hobitti ei häiritse mitenkään, mutta historiallisten sarjojen tummaihoiset kreivit kyllä. Toki lapsena kirjoja lukiessani kuvittelin hahmot valkoihoisiksi, mutta sehän liittyy minun omaan kulttuuritaustaani eikä näihin mielikuvitushahmoihin. Kirjoissa oli liian vähän naishahmoja ja ne vähätkin enimmäkseen hyviä jätkiä, kuten just Galadriel ja myös Eowyn. Se häiritsi minua jo lapsena ja onkin ihan hyvä, että vähän lisätään naisten osuutta sarjassa ja elokuvissa.

Aloituksessa minua sen sijaan loukkaa se, että ensin oletetaan sarjan kiinnostavan vain miehiä ja sitten täräytetään päälle väheksyvä ajatus, että sillä nyt ei ole mitään väliäkään, jos naiset jotain tykkäävät katsoa. Kyllä sillä on väliä.

On maininnut useissa kohtaa.

Vierailija
54/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tolkienisti ei ole lukenut yhtään Tolkienin teosta jälleen kerran hänen kommentistaan päätellen.

Eihän tuo Bombadilia ja kirjan laulantaa inhoava tyyppi ole mikään Tolkienisti. 

Vierailija
55/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oon eri, mutta mä varmaan arvioisin ton johonkin 7-8/10. Tolkienistina 8+ ehkä kaikkien niiden Tolkienia tunteville tarkoitettujen pikku juttujen vuoksi. Ehkä jos ei tuntis Tolkienia, niin ois vähemmän hyvä. "

No kannattaisi lukea edes yksi kirja Tolkienilta joskus niin huomaisit että tuo on täynnä keksittyä paskaa ja kaikki on tuossa vääristelty.

Vierailija
56/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Tolkienistit haluaa, tietenkin. 

Vierailija
57/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi minulla on kirjat olemassa ja voin jättää tämän ulosteen katsomatta niin en saastuta mieltäni tällä.

Vierailija
58/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

User score

Generally Unfavorable

3.0

Spämmityt roska-arvostelut ei kerro muusta kuin nykyporukan hulluudesta näiden negatiivisten spämmikampanjoiden mukana heiluessaan. Samalla tää tekee noista netissä olevista arvosteluista täysin hyödyttömiä kun sekä keskustelupalstoilla spämmitään toksista roskaa silkan spämmimisen ilosta, ja arvioinnit noilla virallisilla palstoilla on ihan yhtä roskaa samasta syystä. 

Arvostelujen modifiointi vääristää aina tuloksia. Jos joku antaa Cockrings of Power sarjalle 1/10 on se tietysti alakanttiin (ehkä 3-4/10 voisi perustella). Mutta on täysin järjetöntä sanoa että sarja olisi tasoltaan 10/10. Jos väität että no 10/10 on mielipide, niin et voi kieltää muilta mielipidettä 1/10.

Kun katsoo jotain rotten tomatoes arvosteluja niin niin maksimipisteet ovat aivan samalla tavalla todellisuutta vääristäviä.

Kun käytät termiä C-ockrings of power niin kommentillasi ei ole mitään uskottavuutta. Eli aloitahan alusta. 

Lisäksi tuon systemaattisen alimman arvosanan spämmimisen kyllä erottaa. Et kykene perustelemaan edes 3/10 arvosanaa. Lisäksi se, että väität että 10/10 olisi se ainoa vaihtoehto on sitten taas olkiukko, eli aika liuta argumentointivirheitä sattui taas samaan kommenttiin.

Mutta sitähän tuo harrastuksesi on, toksista spämmiä ja olkiukkoja sun muita roskakommentteja. 

Vierailija
59/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"power ringers" -sarjan? Tarkoitatko Power Rangers?

Rings of Power viittaa kirjaan LOTR, enkä halua että minun vuokseni Tolkien kääntyy haudassa.

Power Ringers on nimi mitä itse Amazonin tekeleestä käytän.

Tolkien olis kääntynyt haudassaan niistä Peter Jacksonin elokuvista, eli et varmaan voi niistäkään sitten puhua nimellä? 

Millä perusteella Taru Sormusten Herrasta trilogia ei vastannut kirjan sisältöä (voin kyllä väitellä vaikka itseäni vastaan ja perustella trilogian ongelmia), mutta en usko että sinä pystyt siihen.

Hobittien Taru on hauska lastenkirja jossa tapahtui muutama asia. Se että siitä venytettiin useampi elokuva oli lähinnä rahastusta, mutta mitä ongelmia siinä on tarinan suhteen?

Cockrings of Power on vähälahjaisten yritelmä keksiä tarina. Olen sarjassa tyytyväinen ettei siinä ole mitään mikä koukuttaisi katsomaan muutamaa osaa ja muutamaa kohtausta enempää. Jos sarjassa olisi hyvä juoni/tarina, mielenkiintoisia ja uskottavia hahmoja tai se olisi lähellä LOTR Silmarillionin-Taru Sormusten Herrasta tarinaa, voisin väkisin katsoa sarjan alusta loppuun. Nyt en katso vaikka se ei maksa mitään.

Vierailija
60/120 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että sarja oli varmaan ensimmäisiä, jotka uskalsivat yrittää wokettaa jotain lukijoiden ja fanien pyhää kirjaa tai tarinaa uuteen versioon, ja siksi vastustus on niin kovaa. Ei edes katsota, tai ollaan ärsyyntyneitä jo ekan tai tokan jakson jälkeen? Kertoo ennakkoluuloista, eli luulee, että koko sarja on wokea. Ei ole, pari roolia vain (minuakin ärsyttivät, mutta silti nautin ihan Tolkien-fanina). Ihme, miten koskaan ei kukaan hauku vanhempia tai uudempiakaan historiallisia brittisarjoja, joissa esiintyy usein vanhoja sukuja täynnä kokonaan vaikka "woketettuja ihmisiä". Syy: kritisoija ei tiedä, että historiallisesti ei ehkä vielä niin ollut siihen aikaan, yksittäisiä ihmisiä kylläkin. 

Ymmärrän, että jos rakastaa jotain kirjaa, ei halua muutoksia siihen, miten näkee mielessään jonkun hahmon, mutta tuossa RoPissa Galadriel on mielestäni rooliinsa sopiva, vaikka moni olisi halunnut pidemmän henkilön. Eikä ole edes woketettu, ihonvärit sitten eri juttu monelle. Mielestäni örkit pääsivät sarjassa oikeuksiinsa, olivat tuntevia ja perheellisiä osa heistäkin, eivät vain idiootteja vihollisia ilman omia mielipiteitä. Miltei vaihdoin Sauronin puolelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän