Kelan uusi toimitusjohtaja ihmeissään - mikseivät nuoret miehet tehtaile lapsia?
Kelan uusi johtaja Kirsi Varhila on huolissaan nuorista miehistä ja lapsiperheistä - sekä siitä, mitä sosiaaliturvalle tapahtuu seuraavaksi.
"Mikä meidän nuoria miehiä vaivaa? Nuoret miehet eivät saa lapsia, he eivät mene naimisiin. Minä olen huolissani heistä", Varhila sanoo.
https://www.satakunnankansa.fi/satakunta/art-2000012197084.html
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kohtalo kuin kirjoittajalla #1 eli naiset ei kiinnostu.
Miten voin tehdä lapsia jos en pääse treffeille?
Naisilla on outo tapa vastata deittisovelluksissa esim 3-4 kertaa ja sitten hiljentyä loppuelämän ajaksi.
Kääntäisin kysymyksen naisille, miksi ette halua tutustua tavismiehiin jotka niitä lapsia haluaisi tehdä?
Ehdota jo 1-2 viestin jälkeen treffejä ja mieti jo valmiiksi ehdotatko esim. kävelytreffejä ja/tai kahvilaa/ravintolaa? Naiset eivät pääsääntöisesti ehdota ikinä treffejä ja miehen pitää tehdä aloite ja olla vetovastuussa. Lisäksi aikatauluehdotukset pitää olla mietittynä.
Tinderissä on turhaa viestitellä vähänkään pidempään. Kaikki keskustelut kuihtuvat juuri 3–4 viestin kohdalla viimeistään ellei ehdota treffejä.
Olisin ehdottanut heti treffejä tuon mun seuraavan viestin jälkeen eli suunnitelmissa ei ollut jutella loputtomasti netissä.
Luulen kyllä että nämä naiset olisivat vain hiljentyneet treffikutsunkin jälkeen.
Naisten iskemistä voi verrata tietyllä tavalla spämmäykseen. Läheskään kaikki eivät ole kiinnostuneita mutta mitä enemmän teet alotteita ja olet aktiivinen, sitä todennäköisemmin löydät jonkin.
Sen takia ne pahimmat säätäjät tuntuvat päätyvän eniten parisuhteisiin koska heitä eivät pakit juuri kiinnosta siinä missä kiltimpi tapaus ei tee pahimmillaan juuri mitään.Itse olen juuri tämmöinen kiltimpi tapaus ihan rehellisesti, ja en ole etsinyt naisista vain omaa hyötyä tai seksiä. Olen myös kunnioittanut ja pitänyt naisia tasa-arvoisena. En ole halunnut lyhyitä suhteita. Silti en ole viitsinyt tehdä aloitteita mahdollisten pakkien takia. Se on nöyryyttävää. Tinder tai vastaava ehkä ainoa vaihtoehto kaltaisilleni, mutta luulen että kiltin miehen vaatimaton rehellinen profiili hukkuu sinne näyttävämpien joukkoon.
Minkä muun takia mies ottaisi tyttöystävän/vaimon kuin seksileikkien ja rakastelemiden tähden? En keksi kuin jälkeläisten tehtaileminen, mutta miehiä jotka haluavat jälkeläisiä, sen takia että haluavat jälkeläisiä, on todella vähäinen lukumäärä. Isäksi joudutaan, ajaudutaan, höynäytetään, joskus mies haluaa lapsen siksi että lapsi kahlitsee naisensa tiukemmin siihen suhteeseen, tosihyvä naisen ehkä kannaa kahlita.
Millainen sun isäsuhde oli?
Vierailija kirjoitti:
Hallitus leikkasi ansiosidonnaisen ja pidensi keräysajan 12 kuukauteen.
https://www.tyj.fi/lakimuutokset
Joten lapsia ei synny. Vain pätkätöitä tarjolla.
Jännä miten sodan aikana syntyi.
Vierailija kirjoitti:
Tuskin kesäkuussa tulleet vuoden työsopimukset ilman perustetta lisäävät syntyvyyttä.
Eli teet työksesi lapsia?
Vierailija kirjoitti:
minä olen nainen ja olen viime vuosien aikana käynyt treffeillä 66 eri miehen kanssa. Heistä 3/4 antoi minulle pakit joko heti ensitreffien jälkeen tai viimeistään parin kuukauden tapailun jälkeen. Joten sanoisin, että minun kokemukseni mukaan miehet ovat kovin nirsoja parinvalinnassa.
Mikä on koulutuksesi ja ikäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisko siitä, että ehkäisykeinot ei olleet hirveän luotettavat, ja toisaalta miehet pääsi kotilomille rintamalta hyvin harvoin joten tuli touhuttua kaikenlaista se vähäinen aika yhdessä.
Kuka helvetti nyt tälläiseen köyhään maahan haluaa pentuja tehtailla?
Ja asiaa ei auta vajaaälyinen kansa joka huvikseen tehtailee lastensuojeluilmoituksia ihan kiusallaan.
Koska poliitikot ovat pilanneet nuorten tulevaisuuden näkymät boomereiden avustuksella.
suomalaiset parikymppiset ovat täysin persaukisia, joten ei siinä hankita mitään koteja ja lapsia. Aiemmat sukupolvet kartuttivat huomattavaa omaisuutta jo alle 27-vuotiaina. Nykyään parikymppiset ovat useimmiten vain velkaisia ja ei juuri mitään säästössä. Ei välttämättä mitään järkeviä työllisyysnäkymiä kovista opinnoista lukuunottamatta eikä pankista edes saisi lainaa kotiin. Kaikki mahdollisuudet rakentaa elämää on yhteiskunnan toimesta hyvin pitkälle tuhottu, joten perhe-elämä ei enää kiinnosta nuoria.
Vierailija kirjoitti:
Koska poliitikot ovat pilanneet nuorten tulevaisuuden näkymät boomereiden avustuksella.
Juu, tää "ei me teille työtä olla järkkäämässä mutta ole kiitollinen jostain 300 euron suojaosuudesta" ei tosiaankaan herätä luottamusta jos miettii mihin maahan sitä perheen perustaisi. Eikä sekään, että ainoa ratkaisu mitä esim. vasemmisto tarjoaa yli 30 vuoden suurtyöttömyyden jälkeen on veronkorotukset. Ja kokkarit on yhtä surkea kun petteri luulee johtavansa punapuoluetta, ja persutkin jankuttaa moskovankaartinsa pakottamana taas kerran pelkästä äm muutosta eikä niistä maan suuremmista ongelmista jotka on edelleen ratkomatta.
Harvemmin on nuoret miehet synnyttäneet. Jotta ne sais lapsia, niin pitäis tuon vastakkaisen sukupuolenkin osallistua. Siinähän se vika yleensä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei ole sota. Sitä on vaikea saada tänne kun päättäjät niin pelkureita.
Vierailija kirjoitti:
No, kun ei ole vakituisia kokoaikatöitä ja tuet on paskottu.
Porvarien toivemaailma. Köyhät kyykkyyn.
Jokin niitä vaivaa todellakin kun eivät halua sitoutua.
Vierailija kirjoitti:
Jokin niitä vaivaa todellakin kun eivät halua sitoutua.
Kysy muita kuin panomiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuisko siitä, että ehkäisykeinot ei olleet hirveän luotettavat, ja toisaalta miehet pääsi kotilomille rintamalta hyvin harvoin joten tuli touhuttua kaikenlaista se vähäinen aika yhdessä.
Ei johdu sillä silloin ihmiset hillitsi itseään. Jotta ymmärtää asian niin jos katsoo tän päivän ääriuskovaisia niin se oli tuolloin normi. 90% kansasta uskoi jumalaan nyt 80% ei usko.
Vierailija kirjoitti:
Kuka helvetti nyt tälläiseen köyhään maahan haluaa pentuja tehtailla?
Ja asiaa ei auta vajaaälyinen kansa joka huvikseen tehtailee lastensuojeluilmoituksia ihan kiusallaan.
käykö brasilian slummi sulle paremmin?
Vierailija kirjoitti:
suomalaiset parikymppiset ovat täysin persaukisia, joten ei siinä hankita mitään koteja ja lapsia. Aiemmat sukupolvet kartuttivat huomattavaa omaisuutta jo alle 27-vuotiaina. Nykyään parikymppiset ovat useimmiten vain velkaisia ja ei juuri mitään säästössä. Ei välttämättä mitään järkeviä työllisyysnäkymiä kovista opinnoista lukuunottamatta eikä pankista edes saisi lainaa kotiin. Kaikki mahdollisuudet rakentaa elämää on yhteiskunnan toimesta hyvin pitkälle tuhottu, joten perhe-elämä ei enää kiinnosta nuoria.
Hauska juttu että ovat velkaisia. Miten voi olla velkaa jos ei ole tuloja tai pääomaa? Juttuhan on niin että raha on tekosyy sillä lapsi ei maksa edes niin paljoa mitä porukalla menee kuukaudessa kuntosaliin jne.
ei ole olemassa "homoinceleitä"
-homo