Kampaamoiden hinnat nousseet järkyttävän paljon
Nyt täällä maallakin maksaa mallinmuutosleikkaus lähemmäs 70 euroa vaikka vielä hetki sitten selvisi 50 eurolla. Kai se on ostettava vaan sakset ja leikattava itse.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Kampaamopalveluiden alv on 25,5 %. Kampaajayrittäjän YEL on yli 20 % työtuloista. Tarvikkeet ja välineet sekä niiden huolto (esim. ammattilaisen sakset pitää viedä säännöllisesti teroittajalle) maksavat, vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset. Tuttu kampaaja sanoi että kun hän veloittaa hiustenleikkuusta 40e, hänelle jää siitä kaikkien pakollisten menojen jälkeen käteen kymppi.
Hinnoista valittajien kannattaa testata millä hinnalla itse tekisivät kampaajan työtä ammatikseen, niin että sillä pystyy elättämään itsensä ja perheensä.
Ihan asiaa kirjoitit. Mutta jos pitkien hiusten tasoitusleikkaukseen menee vartti, ja hinta on 50e, jää kampaajalle ihan hyvä tuntipalkka.
En itse 15e tuntipalkalla pysty maksamaan tällaisia hintoja. Ja viime kerralla menin uudelle, hieman halvemmalle kampaajalle. Olisin itse leikannut yhtä hyvin siihen 49e/ 10min. hintaan. Lopputuloksen huomasi vasta kotona pesun jälkeen, kun eri mittaisia tupsuja oli siellä täällä.
Olen nainen 70 v. ja käyn leikkauttamassa hiukseni 5 viikon välein, muotoon leikkaus pesu ja föönaus 45 euroa. Minulta menee hiusteni kuosissa pitämiseen keskimäärin n. 10 euroa/viikko jos laskee mukaan kotihoidossa käytettävät tuotteet. Ennen annoin joka toinen kuukausi nyppiä ja värjätä kulmakarvani, mutta hintojen korotusten jälkeen olen tästä luopunut. Minulle hyvin hoidetut ja hyvin leikatut hiukset ovat tärkeä asia joten tingin sitten mieluummin jostakin muusta kuin tästä asiasta.