Kampaamoiden hinnat nousseet järkyttävän paljon
Nyt täällä maallakin maksaa mallinmuutosleikkaus lähemmäs 70 euroa vaikka vielä hetki sitten selvisi 50 eurolla. Kai se on ostettava vaan sakset ja leikattava itse.
Kommentit (35)
Jos hiukseni olisivat paksut, leikkasin itse, mutta kun ovat ohuet niin on pakko käydä säännöllisesti kampaajalla, jotta voin näyttää siistiltiltä. Paksuista hiuksissa huono tai vähän vino leikkaus ei näytä pahalta, mutta ohuissa hiuksissa tasainen skarppi leikkaus on olennaista, jos ei halua näyttää kodittomalta.
Vierailija kirjoitti:
Jos hiukseni olisivat paksut, leikkasin itse, mutta kun ovat ohuet niin on pakko käydä säännöllisesti kampaajalla, jotta voin näyttää siistiltiltä. Paksuista hiuksissa huono tai vähän vino leikkaus ei näytä pahalta, mutta ohuissa hiuksissa tasainen skarppi leikkaus on olennaista, jos ei halua näyttää kodittomalta.
Mä taas luulen, että ohuiden hiusten leikkaaminen on helpompaa itse. Kerää vaan nippuun ja yhdellä napsaisulla tulee valmista. Muistaakseni joku ohuthiuksinen tällä palstalla kertoi, että leikkaa omat hiuksensa kotona parissa sekunnissa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä taas luulen, että ohuiden hiusten leikkaaminen on helpompaa itse. Kerää vaan nippuun ja yhdellä napsaisulla tulee valmista. Muistaakseni joku ohuthiuksinen tällä palstalla kertoi, että leikkaa omat hiuksensa kotona parissa sekunnissa.
Ap
Joo näennäisesti saa nopeasti leikattua, mutta vähänkin vino leikkaus näyttää huomattavasti kamalammalta kuin vähän vino leikkaus paksuissa hiuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miten ihmisillä on varaa?
Toisilla on varaa käydä vaikka joka kuukausi.
Tai joka viikko, kuten tämä kohta nelikymppinen leikelty ex-Miss Helsinki ja Katiskahuumevyyhdin julkkis Sofia Ruusila-Blöröf kehuu tekevänsä Dubaissa, ja ettei ole pessyt hiuksiaan itse moneen vuoteen. Kampaaja pesee ja kiinnittää lisää peruukkinippuja sen päähän joka toinen viikko. Kaikki tämä naimisissa olevan lapsiperheellisen velkamiljonäärin rahoilla.
Kannattaa siis hakemalla hakea joku varattu mies kelle olla patjana, ja lokkeilla sen lompakolla ja pesettää sen piikkiin peruukkia ja päänahkaa niin kauan kuin rahaa irtoaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meitä on pieni ryhmä naisia, joista yksi tuntee hyvän parturi-kampaajan. Tämä parturi-kampaaja kutsutaan parin-kolmen kuukauden välein erään kerrostalon kerhohuoneeseen leikkaamaan meiltä hiukset. Jotkut tarvitsevat muotoon leikkausta, mutta minä pidän hiukset edelleen suht pitkinä ja leikkautan vain latvat ja otsahiukset. Se maksaa minulle 20 euroa. Tämä ketju osuukin hyvään saumaan, sillä juuri vartti sitten kilahti tekstiviesti ja tämä koollekutsuja kysyi tarvitsenko leikkausta, sillä alustavasti ensi maanantaina olisi parturi tulossa. Vastasin myöntävästi, koska edellisen kerran leikattiin toukokuussa.
Maksatteko te hänen palveluistaan pimeästi?
Mitäs luulet? Kyseinen parturi-kampaaja on kyllä vielä työelämän palveluksessa, tosin eläkeikä hänelläkin lähenee. Hän määrää meille kaikille hinnat riippuen siitä, mitä tehdään ja leikkaa meiltä hiukset kaveripohjalta tämän kokoonkutsujan kanssa.
Väitätkö, että sinä et tarttuisi samanlaiseen tilaisuuteen, jos se sinulle tarjottaisiin? Minä tulin tuohon mukaan porukkaan, kun 19 vuotta kampaajanani ollut muutti 80 kilometrin päähän toisena koronavuotena eikä ollut enää kustannustehokasta seurata häntä uuteen paikkaan.
Netti on pullollaan ohjeita ja videoita miten voi leikata hiukset itse, tuolla kooste eri tyyleistä
https://www.goodhousekeeping.com/beauty/hair/g23602022/how-to-cut-your-…
Minä teen tuon puolipitkiin melko ohuisiin hiuksiini että "yksisarvisen tyylinen" ponnari otsalle ja saksin siitä. Tulee täydellisesti kerrostetut hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi pitkien hiusten leikkaaminen vie oikeasti aikaa noin 10 min. Ei niitä tarvitse tupsuttaa 30-60 minuuttia.
No riippuu vähän hiustyypistä. Kyllä mun paksuissa hiuksissa menee yli puoli tuntia, jos leikkaa kerroksittain.
Sama mulla. Kymmenessä minuutissa on vasta pieni osa leikattu ja föönaamiseenkin kuluu pieni ikuisuus. Eri asia tietysti, jos hiuksia on yhteensä lyijykynän paksuuden verran, silloin ei leikkaamiseen ja kuivaamiseen mene aikaa.
Ap
Kaikilla ei ole tarvetta föönata
Ei varmasti olekaan, kun ohuet hiukset ehtii kuivua siinä leikkaamisen aikana.
Ei ole ohuet hiukset, mutta voin jättää ne kosteaksi leikkaamisen jälkeen. Ei haittaa, autolla liikun
Minulla on lyhyet hiukset,
Käyn joka kuudes viikko kampaajalla(55€) ja värin otan viiden kuukauden välein(100€)
Terv.eläkeläinen 66v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Itse leikkautan ohuen polkkatukan kampaajalla, koska siinä on erittäin tärkeää, että se ei mene liian lyhyeksi, koska näyttää muuten ainakin kuukauden hölmöltä. Lyhyissä pituuksissa on merkitystä lähteekö 2 vai 3 senttiä, mutta jos hiukset ovat selkään asti, niin kukaan ei huomaa lähtikö 2 vai 3.
Vierailija kirjoitti:
Kampaamopalveluiden alv on 25,5 %. Kampaajayrittäjän YEL on yli 20 % työtuloista. Tarvikkeet ja välineet sekä niiden huolto (esim. ammattilaisen sakset pitää viedä säännöllisesti teroittajalle) maksavat, vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset. Tuttu kampaaja sanoi että kun hän veloittaa hiustenleikkuusta 40e, hänelle jää siitä kaikkien pakollisten menojen jälkeen käteen kymppi.
Hinnoista valittajien kannattaa testata millä hinnalla itse tekisivät kampaajan työtä ammatikseen, niin että sillä pystyy elättämään itsensä ja perheensä.
Jos jää 15 minuutin työstä 10 euroa käteen, pääsee aika hyville tuntipalkoille.
Kirjoitin juuri tuon 36 euron latvojen tasauksen. Hyvällä paikalla riittää asiakkaita vaikka muutamaan vastaavaan tunnissa, se tekee jo 20 euron tuntipalkan, kolme asiakasta 30 euroa tunnissa!
Lisäksi kampaamoissa ärsyttää se tuotteiden tuputus, mikä on kuin käänteistä asiakkaan hoitorutiinien haukkumista! Ja kampaajan kokoaikainen höpötys ja utelu asioistani, ei kiitos!
Silloin kun olin vielä työelämässä oli pakko pitää hiukset siistimpinä ja olisin tykkännyt mennä kampaajalle "hemmoteltavaksi", pitämään huoahdustauon keskellä työpäivää (yrittäjänä oli mahdollisuus), mutta juurikin tuo "kuulustelu" harvensi käyntejäni. Lisäksi jos samassa tilassa useampi vuokratuolilainen, se heidän keskenään omien asioidensa jutteleminen... ei kiinnosta tuntemattomien ihmisten edellisen viikonlopun tekemiset tai seuraavan suunnittelu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kampaamopalveluiden alv on 25,5 %. Kampaajayrittäjän YEL on yli 20 % työtuloista. Tarvikkeet ja välineet sekä niiden huolto (esim. ammattilaisen sakset pitää viedä säännöllisesti teroittajalle) maksavat, vuokra, sähkö, vesi, vakuutukset. Tuttu kampaaja sanoi että kun hän veloittaa hiustenleikkuusta 40e, hänelle jää siitä kaikkien pakollisten menojen jälkeen käteen kymppi.
Hinnoista valittajien kannattaa testata millä hinnalla itse tekisivät kampaajan työtä ammatikseen, niin että sillä pystyy elättämään itsensä ja perheensä.
Kampaamossa on usein useampi kampaaja samoissa tiloissa, ei voi vedota vuokra, sähkö ym maksuihin. Välineet kestävät pidempää ajan käyttää, ei niitä joka viikko osteta
Jaa, että jos on useampi kampaaja samassa tilassa, niin ei tarvi maksaa vuokraa, sähkö yms. kuluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sopii sellaisessa, joka ei välitä mille näyttää
Teen itse raidat miedolla vaalennusaineella, kun kyllästyin kampaajien tekemiin erottuviin palkkiviivoihin päässä.
Maalailen kevyesti pensselillä osioita balayage-tekniikalla, ja lopputulos on tällainen. Huvittaa kun monet kysyneet että millä kampaajalla käyn kun raidat näyttää niin luonnollisilta. Ihan oman kylppärini kampaamossa =D
Hintaa tulee alle 15 euroa kerta, raitapakkauksen verran. Tämän näköiset
https://i.pinimg.com/474x/1e/09/bd/1e09bde9e1903b88dad56ff37b6df6b7.jpg
Kannattaa googlettaa balayage.
"Balayage on vapaalla kädellä tehtävä hiusmaalaustekniikka, jolla luodaan pehmeitä, luonnollisia ja auringon suutelemia raitoja saumattomasti sekoittuvalla tavalla ja joka vähentää hiusten uudelleenkasvua. Tärkeimpiä vaiheita ovat hiusten siisti osioiminen, vaalennuksen levittäminen pinnalle ja tuotteen häivyttäminen ylöspäin liukuvärjäyksen aikaansaamiseksi."
Vierailija kirjoitti:
Teen itse raidat miedolla vaalennusaineella, kun kyllästyin kampaajien tekemiin erottuviin palkkiviivoihin päässä.
Maalailen kevyesti pensselillä osioita balayage-tekniikalla, ja lopputulos on tällainen. Huvittaa kun monet kysyneet että millä kampaajalla käyn kun raidat näyttää niin luonnollisilta. Ihan oman kylppärini kampaamossa =D
Hintaa tulee alle 15 euroa kerta, raitapakkauksen verran. Tämän näköiset
https://i.pinimg.com/474x/1e/09/bd/1e09bde9e1903b88dad56ff37b6df6b7.jpg
Kannattaa googlettaa balayage.
"Balayage on vapaalla kädellä tehtävä hiusmaalaustekniikka, jolla luodaan pehmeitä, luonnollisia ja auringon suutelemia raitoja saumattomasti sekoittuvalla tavalla ja joka vähentää hiusten uudelleenkasvua. Tärkeimpiä vaiheita ovat hiusten siisti osioiminen, vaalennuksen levittäminen pinnalle ja tuotteen häivyttäminen ylöspäin liukuvärjäyksen aikaansaamiseksi."
Mitä raita-ainetta ostat tarkalleen ottaen?
Olen käynyt baarissa viimeksi 2023 ja silloinkin join vaan yhden juoman enkä maksanut sitä edes itse. Ei todellakaan ole varaa mihinkään juhlimiseen :D
Ap