Kovempia rankaistuksia pitäisi antaa laittoman kulkuneuvon omistajille.
Esimerkiksi yhden talon pihalta tuli poika mopolla ja suoraan minun auton kylkeen. Poika oli alaikäinen, mopo viritetty. Tuollaiset mopot valtiolle heti. Turhaan taas meni vakuutusmaksuja kun pojalla ei ollut vakuutusta Vakuutus firma perii pojalta 1200 euroa mun auton korjauskuluja
Kommentit (15)
Pitäisi tulla lykkäys kaikkien ajoneuvojen ajokortin saamiseen ainakin parilla vuodella. Vaarallisia ja vastuuttomia kuljettajia ei pitäisi päästää minkään ajoneuvon rattiin.
Sen tietää mistä noiden mopoilijoiden olematon ÄO on peritty: persuäijältä
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi tulla lykkäys kaikkien ajoneuvojen ajokortin saamiseen ainakin parilla vuodella. Vaarallisia ja vastuuttomia kuljettajia ei pitäisi päästää minkään ajoneuvon rattiin.
Tuleekin, automaattisesti. Pitää katsoa, kasvaako järkeä päähän vai ei. Yleensä ei.
Viritetyt mopot pitäisi olla vanhempien vastuulla ja myös siitä annettavat sakot.
Älä ikinä päätä tollopersua pukille. Tollo mies tuottaa tolloja jälkeläisiä.
Minullakin on laiton auto, en ole katsastanut sitä, vaikka huhtikuussa jo piti. Syynä on tuo hemmetin lambda-anturi, oikeaa ei löydy suomesta eikä virolaisilta tai saksalaisilta verkkokaupoilta. Nyt tilasin sellaisen ameriikasta. Ajan normaalisti töihin ja kotiin, ei mitään ongelmaa, kaikki toimii ja on turvallista. Ainoastaan nuo päästimittaus-paskat ilmoittaa virhettä.
Vierailija kirjoitti:
Viritetyt mopot pitäisi olla vanhempien vastuulla ja myös siitä annettavat sakot.
No se tollopentu oli vanhempien vastuulla ja nuorena rikoksentekijänä pääsee lastensuojelun piiriin. Koko perhe syynätään.
minulla oli mopo mutta en ollut koskaan mopomiitissä vaikka pyydettiin.
Mitähän ap jos menisit kouluun ja opettelisit kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Sen tietää mistä noiden mopoilijoiden olematon ÄO on peritty: persuäijältä
Ettei vihervasemmistolaiselta insestikommarilta?
Harva ajoneuvo on laiton. Moponkaan virittäminen ei ole laitonta mutta sen jälkeen sillä ei saa ajaa yleisillä teillä.
Onhan mopolla tapettu ihmisiä. Täällä jokunen vuosi sitten pyörätiellä mopopoika törmäsi tyttöön ja tyttö kuoli. Mopo oli laiton.
Suunnilleen kaikkiin rikoksiin vaaditaan kovempia rangaistuksia. Yhdestä olen oikeusoppineiden kanssa samaa mieltä. Suomessa väkivaltarikoksista saa omituisen pieniä tuomioita. Usein ehdonalaista vaikka väkivaltarikokset ovat rikoksia pahimmasta päästä.
Sitten jos kaikista rikoksista annetaan kovat tuomiot niin tarvitaan pirun paljon vankiloita.
Tunti sitten kun kävi parturissa niin poliisi pysäytti kolme mopoilijaa jotka ajeli jalkakäytävällä. Katsoin sitä parturin edessä kun odotin parturin aukeamista. Ei kakarat välitä liikennesäännöistä. Se mopo seis jos poliisi käskee eikä ohitella ojan kautta.