Kuka lahopää jatkaa ajamista vaikka auto kiilaa lepikon suuntaan ja edessä lähestyy metalliaita
Miksi ei voi jarruttaa? Onko poliisin vastustaminen ykkösasia loppuun asti vaikka hautaan?
Kommentit (89)
Jep, olisi ollut kyllä darwin-palkinnon arvoinen suoritus. Valitettavasti meni kuten meni.
Muutaman vuoden päästä on auton ratissa. Tuho on sitten suurempaa.
Vierailija kirjoitti:
Muutaman vuoden päästä on auton ratissa. Tuho on sitten suurempaa.
Sitten ehkä nähdään Savonlinna toisinto. Suosittelen jo nyt olemaan menemättä kyytiin.
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Nykysin on ennakointivelvollisuus laissa. Siis ettö vaikka itse toimisi oikein ja liikennesääntöjen mukaan niin huomioitava että joku toinen ei niin toimi ja vältettävä itse tuon toise tekemisen seuraukset parhaansa mukaan.
Eli mopojonnen olisi kuulunut tuossa tilanteessa ennakoida että äuto on karannut kuljettajaltaan ja syöksymässä kohti konttia ja verkkoaitaa. Mitä tuossa olisi kuulunut tehdö toisin. Ehkä jarruttaa kaasun kääntämisen sijaan?
Videosta päätellen mopoilija katsoi sivulle/taakse ainakin 10 kertaa lyhyen ajan kuluessa, joten ei ole uskottavaa väittää ettei tuo olisi huomannut sitä että poliisi ajaa takaa. Vielä vähemmän uskottavaa on se, että tuo ei olisi tiennyt että pitää pysähtyä. Loppujen lopuksi tuo vaan yritti karata eikä onnistunut. Auto ei mitenkään lanannut tuota voimalla ojaan vaan tuo jatkoi itse kaasu pohjassa vaikka tie loppui kesken ja päätyi ojaan. Sitten auto teki ajovirheen ja luisui perästä mikä ei ollut tarkoitus, mutta tuo nyt on sivuseikka.
Jatkoi ajamista kun kuvasi videolle. Jännää!
Vierailija kirjoitti:
Itsensä tahallinen vahingoittaminen. Vakuutuspetos jos hakee jotain korvauksia.
Jos mopo in ollut laiton niin vakuutus ei korvaa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Nykysin on ennakointivelvollisuus laissa. Siis ettö vaikka itse toimisi oikein ja liikennesääntöjen mukaan niin huomioitava että joku toinen ei niin toimi ja vältettävä itse tuon toise tekemisen seuraukset parhaansa mukaan.
Eli mopojonnen olisi kuulunut tuossa tilanteessa ennakoida että äuto on karannut kuljettajaltaan ja syöksymässä kohti konttia ja verkkoaitaa. Mitä tuossa olisi kuulunut tehdö toisin. Ehkä jarruttaa kaasun kääntämisen sijaan?
Mopojonnen olisi pitänyt lopettaa karkaaminen niin koko tilannetta ei olisi edes syntynyt. Tää nyt on kaikille muille selvää paitsi näemmä mopojonneille ja palstatrolleille.
Vierailija kirjoitti:
Lehden mukaan hälyt oli päällä vain muutaman sekunnin ennen onnettomuutta. Ja vain siniset valot, ei punaista pysäytysvaloa. En tiedä, miten itse toimisin tuossa tilanteessa, kun kehä ykkösellä lähes joka päivä taakse ilmestyy hälytysajossa oleva poliisiauto. Ohje on, että jatka eteenpäin, älä hidastele, aja tien oikeaa reunaa.
Joo. Veeti ei tosiaan hidastellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mopojonnen olisi pitänyt lopettaa karkaaminen niin koko tilannetta ei olisi edes syntynyt. Tää nyt on kaikille muille selvää paitsi näemmä mopojonneille ja palstatrolleille.
Meinaskohan saada hyvää kontsaa ja glamouria kaltaistensa keskuudessa somevideollaan ja sillä miten sai poliisit karistettua perästään?
Vierailija kirjoitti:
Jatkoi ajamista kun kuvasi videolle. Jännää!
Vois arvata että tarkoitus oli kuvata pitkä video jossa ovela mopoilija pyörii pitkin lähiön kävelyteitä, pyöräteitä, pihoja yms. eikä poliisit saa tuota pysäytettyä. Noitahan on ollut viime aikoina pitkin nettiä, välineinä mopoista skootteihin. Ja nyt sitten valitetaan kun poliisi onnistui torppaamaan tuon yrityksen alkuunsa. Huonolla tuurilla tuo toki olisi voinut ajaa seinään tai puuhunkin tuon karkaamisensa lomassa ja sitten olisi käynyt paljon pahemmin. Tai sitten ajaa jonkun yli pyöriessään paikoissa joissa ei normaalisti ajella satasta millään ajoneuvolla.
Pojat eivät tienneet, että levikkeellä olleessa siviiliautossa istuva nainen oli poliisi. Ajelivat siinä välillä yksin, välillä ryhmässä. Siitä levikkeeltä tuohon onnettomuuspaikkaan ei silminnäkijöiden mukaan ole juuri matkaa. Eli tien toiselta puolelta kurvannut auto oli hetkessä vierellä. Menikö kurvaus överiksi?
Jos mopopoika olisi pysähtynyt, niin Vänskä olisi ajanut takaapäin pojan yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, tuon huomasin itsekin, että ei Mopojannu yrittänytkään pysähtyä, vaikka auto kiilaa viereen.
Ei varmaan edes ehtinyt tajuta, että se oli poliisi?
Katsoin tuon videon ja luulen samoin. Ei tainnut edes tajuta sen olevan poliisit. Mutta ei poliisienkaan nyt tarttis kiilata joutavista. Olisihan tuon nyt kiinni saanut muutenkin. Jälkikäteen.
Miten olisi saanut kiinni kun ei rekkariakaan ollut? Tuusulassa on ollut jo vuosikaudet tuo mopo-ongelma, poliisit eivät ole saaneet kaahareita kiinni kun eivät pääse perässä poluille ja pihoille puikkelehtimalla.
Moni huutaa, että kyseessä oli lapsi. Joo ehkä, mutta sitten sanoisin, että kaikki mopot, mopoautot, sähköskuutit yms laitteet saatava kieltoon alle 18 vuotiaalta. Jos siis 15 vuotiaiden lasten älytaso on tätä, ettei "ymmärrä" pysähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Melkein sai Darwin-palkinnon.
Voitaisiinko myöntää jälkikäteen ettei pärräpoikaa harmita? :D
Jos vaikka se mopo kulkisi 50 km/h, se ehtisi yhdessä sekunnissa kulkea 14 m. Ja sitten reaktioaika, sanotaan vaikka pari sekuntia poliisiauton huomaamisesta päätökseen jatkaa ajamista. Siinä ajassa ehtii mennä eteenpäin aika pitkästi.
Jonnen kannalta hyväksi että tuli rytinällä kunnon opetus.
Tässähän ollaan saatu todistella jo kahteen otteeseen omien kullanmurujen täydellisyyttä. Koulupakolaisen vanhemmat toteaa, että oma lellikki häiriköi koulussa vain vähän, ja nyt tämä mopopäristelijä.