Mites sen mopopojan vanhemmat? Ovatko antaneet ajella viritetyllä mopolla? Lasu?
Välinpitämättömiä vanhempia. Siinä näkee ehkä ettei omena ole pudonnut kauas puusta.
Kommentit (50)
Jos mopon virityksistä aletaan tekemään lasuja, niin se on aika paljon lasuja.
Ei riitä kenenkään resurssit.
Samoin ei riitä Poliisinkaan resurssit jahdata näitä Jonneja.
Ainakin täälläpäin lähes jokainen poikien mopo on viritetty.
Sen kuulee kyllä jo äänestä.
Vierailija kirjoitti:
Aika välinpitämätöntä että on annettu harrastaa tällaista mopoilua.
Mitäs teit itse mopoikäisenä?
Nämä laista täysin piittaamattomat nuoret tehtailee myös rikoksia rahasta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f3455df0-6497-4e69-9f20-ecef46033e6c
Nuoret oppii jo koulussa ettei opettaja voi heille mitään. Poliisin kanssa sama juttu. Tekevät mitä huvittaa koska mistään ei seuraa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan vanhemmat alkaa katsoa lastensa perään ettei sitä lasua tule. Ei lapset mopoja viritä jos heille ei anneta siihen rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vanhemmat on tietysti perillä onko mopo viritetty? No minä en ollut koko aikana. Asiasta oli puhetta ettei niitä viritetä ja luotin siihen. Mutta en voi tietää varmaksi oliko niin.
Kuulet jo äänestä. Sinä päätit ummistaa silmäsi.
Niin tekee aika moni. Yli 40 vuotta on omasta mopoiästäni. Pihalla rassattiin mopoja. Vallesmanni asui viereisessä talossa.
Näki ja kuuli varmasti mitä tehdään, mutta ei puuttunut, vaan jätti homman alaisilleen.
Äitinä en ymmärtänyt mopoista yhtään mitään. Enkä muista enää millaiset äänet niissä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika välinpitämätöntä että on annettu harrastaa tällaista mopoilua.
Mitäs teit itse mopoikäisenä?
Ajoin mopolla lähinnä kouluun, kauppa ja kesällä kalaan tai uimarannalle. Isä oli tarkka ettei mopoa viritetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vanhemmat on tietysti perillä onko mopo viritetty? No minä en ollut koko aikana. Asiasta oli puhetta ettei niitä viritetä ja luotin siihen. Mutta en voi tietää varmaksi oliko niin.
Niin tekee aika moni. Yli 40 vuotta on omasta mopoiästäni. Pihalla rassattiin mopoja. Vallesmanni asui viereisessä talossa.
Näki ja kuuli varmasti mitä tehdään, mutta ei puuttunut, vaan jätti homman alaisilleen.
Äitinä en ymmärtänyt mopoista yhtään mitään. Enkä muista enää millaiset äänet niissä oli.
No lapsen isä varmaan ymmärtäisi. Vai oletko heittänyt hänet pihalle perheestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä isät ainakin tietää kun ovat monesti mukana ja ostavat ne viritysosat.
😆
Vierailija kirjoitti:
Poliisilla ei ole resursseja valvoa lakia.
Meillä vanhempi kävi itse ajamassa pojan mopolla ja remonttia tuli mopoon. Viritysosat poistettiin.
Kahden vuoden siirto ajokorttiin, jos on viriretty ja + 1 vuosi, jos ei ole rekkaria. Alkaa mietityttämään, että kannattaako.
No sitä mopoa voi itse käydä vaikka kokeilemassa, kuinka kovaa kulkee. Sen verran pitää nähdä vaivaa jos lapsia hankkii. Ihan jo turvallisuus kysymys.
Voisko tän asian antaa olla jo. Näyttää siltä että asiaa jauhetaan nyt sitten kymmenissä aloituksissa ja päiväkausia.
Aina siihen asti, kun tapahtuu jotain uutta.
Ai niin jauhantaan, se konehan oli jonkin uutisen mukaan myös rekisteröimätön.
Mun naapuri kuulee taas että naputtelen, se hermostuu, kuuluu jo ähkinää, yh yh.
Halusiko se keskustella mun kanssa? Sitä vtuttaa kun se ei tiiä eikä pääse osallistumaan!
Ap on sika, ihmispoloinen jolla ei omaa elämää. Lisää kaasua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä isät ainakin tietää kun ovat monesti mukana ja ostavat ne viritysosat.
Niin, joillakin on hirveä hinku päästä eroon jälkikasvustaan.
Ja lasku poliisiauton korjauksesta vanhemmille
Mopojen virittäjät ovat niitä, joista vientivetoisen teollisuuden insinöörit, ammattimiehet ja tulevaisuuden selkäranka ja aivot tulee. Suomi pysyy pystyssä.
Valittajamammat, statistit, toisten asioiden kyttääjät ovat vain rasite yhteiskunnalle. Ei muuta kuin haittaa. Kustannusserä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lapsen isä varmaan ymmärtäisi. Vai oletko heittänyt hänet pihalle perheestä?
Hän lähti itse, eikä häntä kovin paljon näkynyt noina aikoina. Mutta en yhtään ihmettele jos hän vaikka tiesi mahdollisesta virittelystä, eikä kertonut minulle.
Siitä joka ajoi ilman ajo-oikeutta satasta viritetyllä mopolla, josta oli poistettu rekisterikilpi.