Uusi vessaohjeistus kuohuttaa Britanniassa: transyhteisössä herännyt huoli
Kommentit (1162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisten vessa on pelastanut mut mahdolliselta tapolta. Yksi ”rakkaudessa minuun pettynyt” lähti kadulla seuraamaan, oli uhkaillut pitkään. Pakenin naistenvessaan. Mies ei uskaltanut tulla perässä vaan jäi ovelle odotteleen. Vessassa sain lainaan toisen naisen takin, ja kävelin huppu päässä miehen ohi pakoon.
Noina vuosina tuon miehen jäljiltä tuli ainakin kaksi tappoa. Istuu toivottavasti loppuiän vankimielisairaalassa.
Naiserityisiä tiloja tarvitaan. Transujen vessamurheet ei kiinnosta mua pätkääkään, turvalliset tilat kyllä.
Ja turvallinen tila! Se on tila missä ei saa köniinsä. Sillä ei oo sit mitään tekemistä sen kanssa että jollain tulee paha mieli toisen mielipiteistä ja siitä että maailman muuttaminen oman maailmankuvan mukaiseksi on vaikeaa ja harmillisesti toisella lailla ajattelevat on tiellä..
Se pandoran lipas, mikä on sukupuolipolitiikalla nyt avattu, pitää saada kiinni ja äkkiä.
"Transujen vessamurheet ei kiinnosta mua pätkääkään, turvalliset tilat kyllä."
Transsukupuoliset haluavat ninenomaan myös turvallisia tiloja. Onko heidän turvallisuutensa vähemmän tärkeää? Olisiko transnainen ansainnut tulla tapetuksi samassa tilanteessa jossa sinä itse pelastuit?
Transsukupuoliselle turvallinen tila on yhden hengen koppi, unisex tai sen sukupuolen tila, mitä tosiasiallisesti muistuttaa. Jos Pirkko-Pena peruukissa ja korkkareissa ei ole turvassa miesten puolella, se on ongelma joka koskee kyseistä miesten tilaa. Ratkaisu ei ole se, että Pirkko-Pena menee mieheksi tunnistettavana naisten puolelle, koska mikä silloin estää niitä uhkaavia miehiä seuraamasta perässä?
Vastuu miesten keskinäisestä väkivallasta ei kuulu naisten kannettavaksi.
"Transsukupuoliselle turvallinen tila on yhden hengen koppi, unisex tai sen sukupuolen tila, mitä tosiasiallisesti muistuttaa."
Eli tullaan taas siihen tilanteeseen että naisten tilat ovat varattu niille jotka ovat tarpeeksi naisellisia/kauniita ovat he sitten cis tai trans?
Mikä on mielestäsi transnaisen määritelmä? Vaikutat puhuvan hyvin selkeät kriteerit täyttävästä ihmisryhmästä, mikä ei ole nykyään transsukupuolisuuden mittari. Lainsäädännöllisesti, kielellisesti tai edes diagnostisestikaan.