Hesarissa ihmiset itkee kun eivät ole palautuneet lomalla (ihan oma valinta)
https://www.hs.fi/suomi/art-2000012180667.html
Ymmärrän että lapsiperheessä lomakin voi olla rankkaa, mutta miksi se loma pitää tunkea ihan täyteen matkoja ja aktiviteettia?
Ihan oma syy jos ei osaa tai halua opetella olla ahnehtimatta kaikkea mitä haluaa tehdä.
Kommentit (28)
Itse ripottelen lomat pitkin vuotta. Maksimissaan kaksi viikkoa putkeen kesällä. On kivaa, kun on aina loma jota odottaa.
Noh, voin mennä heti tekemään näiden valittaen työt kunhan se työ on sellaista, johon ei erityistä pätevyyttä tai koulutusta vaadita. Mielelläni vaikka heti huomenna voin aloittaa. Olen pitkäaikaistyötön, enkä työllisty koskaan. Harva tuntuu ymmärtävän, miten suuri lottovoitto hyvä tai edes kelvollinen työ nykyisessä Suomessa on ja miten harvalle se suodaan. Sitten nämä, joilla sellainen tai työ ylipäätään on valittavat huonosta lomasta. Oma ns. lomani vaan jatkuu ja se on todellakin huonoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää lapset tekemättä, niin on jo paljon leppoisampaa.
Tai riittäisikö esim yksi kotimaan reissu kesässä ja muuten vaan rentoa kotona oloa?
No eihän se pienten lasten kanssa koskaan kovin rentoa
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jättää lapset tekemättä, niin on jo paljon leppoisampaa.
Ja tuhat kertaa halvemapaa ja matkakin ovat silloin oikeasti hauskoja!
Ensin miljoonalaina asuntoon, sitten aamusta iltaan töissä ja lomat matkoilla ja miljoonaasunto senkun seisoo tyhjillään.
Tässä asiassa miehetkin ovat naisen logiikan huippuosaajia!
Vierailija kirjoitti:
Luin tämän jutun Hesarista. Itselläni on varma työpaikka ja lomaakin on. Mielestäni olen etuoikeutettu nykypäivän Suomessa, kun minulla on töitä ja minulla mahdollisuus lomapäiviin. Vaikka rasittuisin lomallani vaikkapa kestitessäni mökillä vieraita tai auttaessani aikuista lastani muuttopuuhissa, ja vaikka kokisin sen takia kuormitusta, niin en kyllä viitsisi mennä valittamaan asiasta valtakunnan suurimmalle medialle. Kaikilla ei ole töitä nykypäivän Suomessa, eikä lomapäiviä. Olisi mielenkiintoiusta tietää, miten moni töihin pääsyä janoava työtön olisi valmis vaihtamaan osaansa lomasta rasittuneen työläisen kanssa.
Tämä on hyvä pointti. Ja miksei työ ja vapaa-aika voisi jakautua ihmisten kesken paremmin niin, että useammalla olisi töitä JA enemmän vapaa-aikaa? Tämän pitäisi olla yksi tärkeimpiä poliittisia keskustelunaiheita.
Moni palautuisi, jos eläisi yksin. Kuormitusta lisäävät yleensä toiset ihmiset ja heidän toiveensa, joihin ei osata sanoa ei.
Karmea artikkeli. Sivulauseessa mainittiin että perheenäitien jokapäiväiset velvollisuudet jatkuvat myös lomalla ja lomamatkoilla.
Monet myös siirtävät kaiken maailman (turhia) kotihommia kesäksi ja puhkuvat sitten kun ei ole tarpeeksi lämmin ja kuiva keli pestä mattoja. Tai että on liian kuuma pestä mattoja ja maalata mökki ja kitkeä kasvimaa ja pakastaa mansikat.
Suurin osa ihmisistä täyttää päivänsä järjettömillä velvollisuuksilla ja tekee irtiotoistakin pakollista suorittamista.