Mehiläisen kynsivallin tulehdushoito pähkinänkuoressa...
Buranaa reseptimääräys =80 lasku
Vartti kysellään oireita =60 lisämaksu
Todetaan ettei kynsivallin tulehduksen kynttä suostuta leikkaamaan varpaan sisältä vaan se vaatii uuden kalliin käynnin. Mehiläisen lääkäripalvelut
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei terkkarissakaan toimenpiteitä tehdä yleislääkärin vastaanotolla. Miksi kynnenleikkaaminen itse ei onnistu?
Koska en ole kirurgi. Pitäisikö mun itse kaivaa kirutginveitsellä se kynsi sieltä kun kasvoi sisään?
Voiko mehiläiselläkin olla kynsivallintulehdus? Sen hoitaminen voikin olla mutkikasta, kun mehiläisen jalat on niin pienet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei terkkarissakaan toimenpiteitä tehdä yleislääkärin vastaanotolla. Miksi kynnenleikkaaminen itse ei onnistu?
Koska en ole kirurgi. Pitäisikö mun itse kaivaa kirutginveitsellä se kynsi sieltä kun kasvoi sisään?
Miten olisi terävät keitetyt kysisakset ja pinsetit?
Noh ei tuohon mehiläistä tarvita
Teetkö laskutoimitukset ydinfyysikon avulla?
Vierailija kirjoitti:
Voiko mehiläiselläkin olla kynsivallintulehdus? Sen hoitaminen voikin olla mutkikasta, kun mehiläisen jalat on niin pienet.
Onko mehiläisellä edes kynsiä? Taitaa olla joku hupiprovo tämä aloitus.
Totta. Mies meni mahakivun takia eikä lääkäri voinut edes ultrata,vaan siihen olisi pitänyt sopia uusi käynti ja maksaa lisää! Mies siis maksoi keskustelusta eikä saanut edes diagnoosia.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Mies meni mahakivun takia eikä lääkäri voinut edes ultrata,vaan siihen olisi pitänyt sopia uusi käynti ja maksaa lisää! Mies siis maksoi keskustelusta eikä saanut edes diagnoosia.
Ultra vie aikaa ja maksaa yleensä parisataa euroa lääkärikäynnin päälle. Olisi pitånyt saada ilmaiseksi ja jonkun toisen maksamalla ajalla?
Eikö sisäänkasvanutta kynttä ohjata sellaisella pienellä silikoniliuskalla suoremmaksi? Olen itse käyttänyt ihan pumpulia, jonka tungin kynnen alle kynnenalustenkaivuutyökalun avulla ja vaihdoin sen kahdesti päivässä vetämällä sen pois haikarapinsettien avulla. Muuten käytin ihan tavallista käsidesiä lääkkeen sijasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit huolehtinut ettei se kasvaa ihon sisälle.
Ei voi olla yllätys kun varpaan kynsi kasvaa niin hitaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ultra vie aikaa ja maksaa yleensä parisataa euroa lääkärikäynnin päälle. Olisi pitånyt saada ilmaiseksi ja jonkun toisen maksamalla ajalla?
No kyllä luulisi että jotenkin olisi tutkittu! Jos mies olisi halunnut maksaa keskustelusta hän olisi mennyt puhumaan yhtä hyvin vaikka ennustajaeukolle.
Ja puhutaan että yksityisellä saa parempaa palvelua ja tarkemmat tutkimukset.. jep jep.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko pitänyt jo aiemmin leikata itse kynsi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit huolehtinut ettei se kasvaa ihon sisälle.
Ei voi olla yllätys kun varpaan kynsi kasvaa niin hitaasti.
On pidetty huolta silti kasvoi
Vierailija kirjoitti:
Eikö sisäänkasvanutta kynttä ohjata sellaisella pienellä silikoniliuskalla suoremmaksi? Olen itse käyttänyt ihan pumpulia, jonka tungin kynnen alle kynnenalustenkaivuutyökalun avulla ja vaihdoin sen kahdesti päivässä vetämällä sen pois haikarapinsettien avulla. Muuten käytin ihan tavallista käsidesiä lääkkeen sijasta.
Jos tarpeeksi pahasti kasvaa lihan sisään niin pitää ensin poistaa kunnolla. Noita liuskoja käytetään ehkäisynä ettei kasva uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on Suomen terveydenhoito näköjään mennyt.
Yksityinen on kalliimpi mutta vastassa saattaa olla se terveyskeskuslääkäri jolla ei ole mahdollisuutta tehdä edes pientä toimenpidettä. Mun korvaa ei esim. voitu huuhdella vaan maksoin 150e tiedosta,että korvaa särkee ja kuulo on alentunut koska siellä on vaikkutulppa. Ja lähdin kotiin edelleen puolikuurona koska lääkärin valtuuksiin ei kuulunut alkaa huuhdella korvaani!
Onko niille sanottu että puhua saa mutta koskea ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä luulisi että jotenkin olisi tutkittu! Jos mies olisi halunnut maksaa keskustelusta hän olisi mennyt puhumaan yhtä hyvin vaikka ennustajaeukolle.
Ja puhutaan että yksityisellä saa parempaa palvelua ja tarkemmat tutkimukset.. jep jep.
Tunnusteliko lääkäri vatsan silti? Sehän on se perustutkimus ei ultra. Rahalla saa lusätutkimuksia, ei kuulu tietenkään peruskäynnin hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän on Suomen terveydenhoito näköjään mennyt.
Olisiko hallituksen saksilla osuutta asiaan?
Vierailija kirjoitti:
Yksityinen on kalliimpi mutta vastassa saattaa olla se terveyskeskuslääkäri jolla ei ole mahdollisuutta tehdä edes pientä toimenpidettä. Mun korvaa ei esim. voitu huuhdella vaan maksoin 150e tiedosta,että korvaa särkee ja kuulo on alentunut koska siellä on vaikkutulppa. Ja lähdin kotiin edelleen puolikuurona koska lääkärin valtuuksiin ei kuulunut alkaa huuhdella korvaani!
Onko niille sanottu että puhua saa mutta koskea ei?
Varmaan kannattaa tilata aika korvien huuhteluun ihan erikseen hoitajalle, jos ei apteekin itsehoitotuotteet kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Ja vieläpä pähkinänkuoressa! Melkoista näpräämistä