Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies syö niin paljon enemmän, että pitäisi maksaa 2/3 osaa ruokakuluista

Vierailija
09.08.2026 |

Vähintään.

Tämä on vaan usein se todellisuus.

Mitä mietteitä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo. Me maksetaan miehen kanssa puoliksi vaikka hän syö jonkin verran enemmän. Hän myös valmistaa ruoat aina, joten maksan tavallaan siitä että pääsen valmiiseen pöytään.

Vierailija
22/24 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun otat tämän asian keskusteluun hänen kanssaan, mitä mieltä hän itse on?

Ilmaisin avauksessa itseäni huonosti. Tarkoitin yleisellä tasolla vallitsevaa tilannetta. Tällä avauksella ei ole varsinaisesti tekemistä minun parisuhteeni kanssa, koska ruokakulumme jaetaan eri lailla.

ap

intersektionaalinen feministinen näkökulma, missä todellisuudesta poimitaan yksi asia ja unohdetaan kokonaisuus. Jos kuluja aletaan jyvittämään parisuhteessa, niin silloin pitää huomioida kaikki yhteiset kulut ja kuinka ne jakautuvat. Ei pelkästään ruoka. Käytätkö esim. enemmän suihkua, onko joku huonekalu ostettu koska sinä halusit sitä, jne. Intersektionaalinen ideologia on hulluutta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon ansaan en mene enää ikinä. Exä söi kuin hevonen ja silti olisi pitänyt kauppalasku laittaa puoliksi. En suostunut, enkä suostu. Pidettiin sitten omia ruokia, mutta silti söi minunkin eväät. Erottiin aika nopeaan, kun tuo ei ollut minäminä-miehen ainoa huono puoli.

Vierailija
24/24 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen kaloritarve on keskimäärin muutama sata kaloria enemmän, eikä lihavuudessa ole suurta eroa sukupuolten välillä. Mielestäni miesten syömät makkarat ja perunat jne. ovat kaloria kohti myös usein halvempaa apetta kuin naisten avokadot ja salaatit. 

Tuo pitää paikkaansa vain, jos mies ja nainen ovat muuten täsmälleen saman kokoiset ja pituiset, eli ei käytännössä koskaan. Meillä minä olen 54kg ja mies 90kg, ei ole ihan vain parin sadan kalorin ero.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi