Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokos varasitte ensi kesän lomamatkat? Finnmatkoilta itse

Vierailija
02.10.2008 |

juuri varasin viikon Turkin Icmeleriin toukokuun lopussa. Näkyi olevan osa jo loppuunmyytyjäkin.

Yesh. Turkki here we come <3 <3 <3

Ihana paikka lasten kanssa.

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka siis matkaa perheineen sekä omatoimisesti että valmismatkoilla, aina tilanteen mukaan :)

Vierailija
22/69 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkki ja toukokuun loppu, noita matkoja saa aina äkkilähtönä. Kyllä sitten toukokuussa teitäkin harmittaa kun olisitte saanut matkan 100-150 €/hlö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toissa vuonna matkattiin 250€ per nuppi Icmeleriin. Tänä keväänä ei ollutkaan niin edullisia matkoja myynnissä lainkaan. Deturilla sitten oli 199€ kesällä enemmänkin.

Meillä painoi vaakakupissa se että pääsemme näin kuusi henkilöä samaan huoneistoon. Isolla perheellä joskus se pakettimatkakin maittaa.

T. ei Ap mutta myöskin Turkin matkan varannut :)

Ps. Turkkiin ei kovin halvalla pääse omatoimisesti, lennot Istanbuliin maksaa kolmisensataa.. Kovasti odotellaan jonkun halpisyhtiön sinne laskeutumista.

Vierailija
24/69 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kyseinen Turkin matkaaja, mutta usein ollaan varattu loma ajoissa. Jos haluaa päästä lomalle tiettyyn maahan, tietylle paikkakunnalle, tiettynä aikana ja vielä koko suurperheen voimin, niin ei siinä paljon auta äkkilähtöjä odotella.

Vierailija
25/69 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta eipä tulisi mielenikään lähteä mihinkään turistijunttilaan keskellä Suomen suvea. Tai oikeastaan muulloinkaan.

Vierailija
26/69 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä taas ehdottomasti haluan matkustaa jonnekin lämpimään keskellä Suomen suvea. Itselleni ihan kauhea ajatus, että koko kesälomalla ei välttämättä yhtään lämmintä ja aurinkoista päivää.

Vierailija
27/69 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä edullinen linja-auto kyyti minne nyt on menossakin. Tai jos haluaa päästä halvemmalla niin ensin vaikka Saksaan Ryanairilla ja sieltä parilla kympillä Turkkiin.

Vierailija
28/69 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku haluaa roudata matkalaukkuja ja pieniä lapsiaan linja-autolla tai odotella vuorokaudenkin heidän kanssaan lentokentillä, niin sitä vaan. Minä en edes mieti moisia itse varattuja matkoja. Kun mukana on viisi lasta, niin haluan päästä helpolla perille.

Vierailija
29/69 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasten kanssa tärkeintä on että kaikki menee mahdollisimman helposti. Meille taas kesämatka on ihan ehdoton, kun tämä suomen kesä on mitä on. Mulle kesän tärkein juttu on se, että saa olla lämpimässä, ja sitä ei kyllä suomessa saa! Lähdetään kyllä talvisinkin reissuun, meillä ne ei sulje toisiaan pois. Jos sulkisivat, silti suosisin noita kesämatkoja enemmän.

Vierailija
30/69 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja äkkilähtöjä en enää 15 vuoteen ole harrastanut, koska mulla on lomat tiettyinä aikoina (ei voi muuttaa) ja äkkilähtöjä on niin vähän, että todellakin voi jäädä rannalle. Kun ei kiinnosta myöskään mihinkään halppis-Jokerimatkaa ottaa. Ja ihanaa odotella matkaa useampi kuukausi;=)

Sitten miehen ja ystävieni kanssa jaksan enempi miettiä ja harrastaa noita omatoimimatkojakin. En ole huomannut, että ne olisivat halvempia olleet, mutta saa ainakin juuri sitä mitä haluaa.

Ei tarvi köyhien tulla tähän ketjuun valittamaan ja kadehtimaan!!!

Vierailija
31/69 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te matkustatte kesällä, kun Suomessakin on tuolloin ihan siedettävät, ellei jopa hyvät kelit?

Me matkustamme yleensä talvella. Viime talvena olimme kaksi viikkoa kaukoidässä kaupunkilomalla ja ensi talvena matkustamme etelän aurinkoon kahdeksi viikoksi.

kesällä on tekemistä kotimaassakin ja lomaa saa kyllä talvellakin. Harva työnantaja kieltäytyy siirtämästä osaa kesälomasta lomakauden ulkopuolelle...

Vierailija
32/69 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä on kuitenkin siedettävä, vaikka olisi kylmääkin. On kuitenkin valoista, paljon erilaisia tapahtumia ympäri Suomea, huvipuistot ym. on auki jne. Ja harvoin on niin huonoja kesiä Suomessakaan kuin mitä viime kesä oli.

Talvella on ihana lähteä etelän lämpöön. Täällä Etelä-Suomessa ei edes kunnon lumista talvea oikein ole vaan lokakuusta maaliskuuhun räntää ja loskaa ja pimeyttä. Nyt lähden talvella neljäksi viikoksi etelään ja muutto ulkomaille on suunnitteilla. Ei tätä talvea vaan jaksa. Kesä sen sijaan on tosi kiva.

Vierailija
33/69 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia lähdetään aina kesällä kahdeksi viikoksi etelän lämpöön. Mutta, me myös matkustellaan talvisin, parikin reissua.

Vierailija
34/69 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan kokeiltu molempia. Espanjaan lähdettiin pakettimatkalle, huoneisto 4 tähteä. Italiaan sardiniaan lähdettiin omatoimisesti Rooman kautta. Oli Helsingistä niin halvat lennot, että kannatti lähteä täältä 500km päästä autoilemaan.

Loppujen lopuksi emme kai säästäneet paljonkaan, jos olisimme lentäneet pakettimatkalla Sardiniaan. Huoneiston taso oli kyllä ihan 2 tähden luokkaa, mutta samaa hintatasoa kuin Espanjanmatka. Matkustettiin silloin ydessä miehen veljen perheen (1lapsi, meillä2) kanssa ja ehdotin lomatalon vuokraamista tai isomman asunnon. Mutta veljen vaimo ei halunnut, koska ei voi kulkea sitten vähissä vaatteissa tai käydä suihkussa, kun on "vierasta" porukkaa. Oli se kyllä rannalla sitten bikineissä. :) Omatoimisesti ollaan käyty kaupunkilomilla Amsterdamissa, Krakovassa ja Kairossa.

Yleensä kun lomia katselen, etsin lentoa täältä kotikaupungista, suht lyhyttä lentoaikaa lapsien vuoksi. (ei mieskään pidä lentämisestä)

Äkkilähdöt on vaikeita töiden takia. Itse saisin mahdollisesti vuoroja vaihtelemalla järjestettyä, mutta mies ei pysty. Pitäis varmaan anoa palkatonta huomattavasti etukäteen.

Ihan niin halpoja lähtöjä en ole nähnyt koskaan, että lapset 5euroa ja 100e itse. Ehkä pelkkä lento kohteeseen ja soittamalla, lähtö samana iltana, pari paikkaa vapaana vois olla tuon 100e.

Muuten en ehkä pääkaupunkiseudulle muuttaisi, mutta hyvien yhteyksien vuoksi se on mahtava.

Vierailija
35/69 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gambiaan, Thaimaaseen ja kanarialle. Miten oikein asutte? Kerrostalossa, rivitalossa vai omakotitalossa?

Vierailija
36/69 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä aletaan katsomaan halpoja lentoja ja hotellia. Mä haluaisin mennä Firenzeen :) Ei olla ikinä oltu pakettimatkalla, sitäkin voisi kokeilla mutta tuskin mihinkään rantalomakohteeseen. Ollaan enemmän kaupunkilomatyyppejä :D

Vierailija
37/69 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen harkinnut sinne lähtöä ensi kesänä lasteni kanssa. Joten mitä hotellia suosittelet?

Vierailija
38/69 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

asumme pk-seudulla okt:ssa. Emme kyllä matkustele Gambiassa yms, mutta kaukomatkoista ollaan käyty lasten kanssa Mauritiuksella, Meksikossa sekä nyt lähdetään käymään Thaimaassa. Lisäksi kaukomatkan lisäksi käydään joskus talvella viikon matka kanarialla (kuten tänä vuonna), ja kesällä tosiaan parin viikon matka Kreikassa tai Espanjassa, yleensä Kreikassa. Ja tämä nyt ei ole mitään brassailua, vastasinpa vaan, kun kysyttiin.

Vierailija
39/69 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuossa vain että jos perheellä on isohko omakotitalo, loma-asunto ja useampi lapsi niin saa siinä olla hyvät tienestit että voi useasti vuoden aikana lomailla ulkomailla.

Me ei ainakaan raskita käydä kuin joka toinen vuosi ja se kyllä minulle riittäkin. Mieluummin lomailen siellä mökillä luonnon helmassa. Mutta jokainen tietenkin tyylillään.

t. 44

Vierailija
40/69 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te matkustatte kesällä, kun Suomessakin on tuolloin ihan siedettävät, ellei jopa hyvät kelit?

Lomasesonkina kun matkustaa niin silloin on aika todennäköistä että nähtävyydet ovat auki.