Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa erittäin nopeasti rasvoittuvaan päänahkaan?

Vierailija
09.08.2026 |

Alkoi 12-vuotiaana ja loppua ei näy. Olen nyt 48 v.

Joka päivä pitää pestä hiukset. Kaikki shampoomerkit kokeiltu.

Hiukset ovat 12 h päästä pesusta täysin rasvaiset aina olkapäille asti, hiuspohja myös silloin haisee ihan talille ja eltaantuneelle rasvalle. Kun on menoa, täytyy hiukset pestä just sitä ennen. 

Eniten rasvaisuutta tuntuu paradoksaalisesti provosoivan rasvoittuvan hiuspohjan shampoot, silloin rasvoittuu vielä nopeammin.

Olen kokeillut monia eri tuotteita, en tosin mitenkään pitkäaikaisen sinnikkäästi. 

Onko tämä vain ominaisuus, joka puskee päänahan sisältä, eikä mikään tätä voi muuttaa?

Kommentit (94)

Vierailija
61/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkaise tuota Karkkipäivä-Sannin hiuspohjan ongelmat -juttua:

https://karkkipaivablogi.com/2025/11/hiuspohjan-ongelmat-kysymyksia-vas…

Vierailija
62/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vilkaise tuota Karkkipäivä-Sannin hiuspohjan ongelmat -juttua:

https://karkkipaivablogi.com/2025/11/hiuspohjan-ongelmat-kysymyksia-vas…

Reality chech. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitsit aiemmin ettet föönaa hiuksia. Ehkä kannattaisi kuivata ainakin päänahka pesun jälkeen? Myös kuivashampoo nostaa hiustyveä irti päänahasta ja saattaisi pikkuisen helpottaa rasvoittumista.

Vierailija
64/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainitsit aiemmin ettet föönaa hiuksia. Ehkä kannattaisi kuivata ainakin päänahka pesun jälkeen? Myös kuivashampoo nostaa hiustyveä irti päänahasta ja saattaisi pikkuisen helpottaa rasvoittumista.

Fööni kuivattaa liikaa ja kuivashampoo ärsyttää päänahkaa.

ap

Vierailija
65/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savi

Vierailija
66/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, googlaa 'miksi etikka auttaa rasvoittuvaan hiuspohjaan'. Siinä sinulle ratkaisu. 

Vierailija
67/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihotautilääkäri auttaa päänahan ongelmiin. Sieltä itse sain avun rasvoittuvan ihon ongelmiin. Peseminen useammin tai harvemmin ei ongelmaa ratkaise. 

Ruokavaliolla voit yrittää vaikuttaa hieman hormonitoimintaan, mutta sinun pitäisi ensin tietää mitä hormoniongelmaa sinulla on, jos edes on. Jos on myös esim. aknetaipumusta, kokeile juoda muutaman kuukauden ajan viherminttuteetä päivittäin. Sillä on tutkitusti antiandrogeenisia vaikutuksia. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Vierailija
68/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ne on maitotuotteet.

Vierailija
69/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja sanoi testanneensa ”kaikki” shampoot, mutta onko tätä? Apeiron Keshawa Balance shampoo. Kutisevalle, hilseilevälle ja rasvoittuvalle päänahalle.

Monen shampoon ongelma hiuspohjan terveyden ja tasapainon osalta ovat ilmeisesti ne vaahtoavat ainesosat, vaikka moni luulee, että sen parempi teho mitä enemmän vaahtoaa.

Vierailija
70/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta etkö ole missään vaiheessa 36 vuoden aikana käynyt lääkärissä tämän ongelman takia? Taliköhnään on saatavilla lääkkeitä, ja varmaan perussyykin olisi hyvä selvittää. 

En ole. Olen vasta vanhemmiten tajunnut, ettei muilla rasvoitu hiukset tätä tahtia.

ap

Vierailija
71/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihotautilääkäri auttaa päänahan ongelmiin. Sieltä itse sain avun rasvoittuvan ihon ongelmiin. Peseminen useammin tai harvemmin ei ongelmaa ratkaise. 

Ruokavaliolla voit yrittää vaikuttaa hieman hormonitoimintaan, mutta sinun pitäisi ensin tietää mitä hormoniongelmaa sinulla on, jos edes on. Jos on myös esim. aknetaipumusta, kokeile juoda muutaman kuukauden ajan viherminttuteetä päivittäin. Sillä on tutkitusti antiandrogeenisia vaikutuksia. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Teininä oli tosi paha akne naamassa. Nyt on ollut varmaan 15 vuotta kestoakne selässä.

Kasvot rasvoittuvat myös herkästi, eipähän ole muuten ainoatakaan ryppyä tai juonnetta tällä ihotyypillä.

ap

Vierailija
72/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja sanoi testanneensa ”kaikki” shampoot, mutta onko tätä? Apeiron Keshawa Balance shampoo. Kutisevalle, hilseilevälle ja rasvoittuvalle päänahalle.

Monen shampoon ongelma hiuspohjan terveyden ja tasapainon osalta ovat ilmeisesti ne vaahtoavat ainesosat, vaikka moni luulee, että sen parempi teho mitä enemmän vaahtoaa.

Kiitos tästä vinkistä.

Googlasin shampoon ja vaikuttaa hyvältä. Menee kyllä nyt kokeiluun.

Voiskohan mulla muuten olla taliköhnä?

Teini-ikäiselle pojalleni lääkäri diagnosoi taliköhnän ja määräsi siihen tietynlaista shampoota apteekista. Siitä on jo parisen vuotta, eikä meillä enää ole sitä shampoota. Mikäköhän se mahtoi olla.

ap

Vierailija
73/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos tästä vinkistä.

Googlasin shampoon ja vaikuttaa hyvältä. Menee kyllä nyt kokeiluun.

Voiskohan mulla muuten olla taliköhnä?

Teini-ikäiselle pojalleni lääkäri diagnosoi taliköhnän ja määräsi siihen tietynlaista shampoota apteekista. Siitä on jo parisen vuotta, eikä meillä enää ole sitä shampoota. Mikäköhän se mahtoi olla.

ap

Voi olla ja päänahan muhittaminen kosteudessa todellakin riehaannuttaa kaikki hiivat. Menetkö nukkumaan kosteilla hiuksilla?

Vierailija
74/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, googlaa 'miksi etikka auttaa rasvoittuvaan hiuspohjaan'. Siinä sinulle ratkaisu. 

Tässä oikea vastaus. Päänahan ph on hapan. Ja toinen sls eli sodium laureth sulfate (melkein kaikissa shampoissa ja saippuoissa se vaahdottava ainesosa) se pois eli sufaatiton shampoo. Etikkahuuhde, 1 osa etikkaa 10 osaa vettä vaikka tyhjään shampoopulloon ja sitä joka pesun jälkeen päänahkaan ja huuhtelu. Aina haalea vesi, ei koskaan kuumaa vettä päänahkaan.

Vierailija
75/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti liittyy hormonitoimintaan ja siihen ei tosiaankaan auta pesemättömyys. Itsellä oli sama ongelma. Koitin vaikka mitä, myös tuota pesemättömyyttä. Mistään ei ollut apua. Nyt on helpottanut kun olen vaihdevuosissa ja estrogeeni vähentynyt.

Vierailija
76/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tarttui rasvoittuminen, kun tuttu kampasi omalla kammalla hiuksiani niiden leikkauksen yhteydessä.

Pesin sitten ruokasoosalla hiukset ja päänahan. Ostin vauvan/laste  palasaippuan, jolla pesen hiukset. Lisäksi totutin pitempään pesuväliin. Ei enää tarvitse pestä kuin kerran viikossa.

Vierailija
77/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuksia ei pidä pestä. Pikkuhiljaa päänahan rasvoittuminen tasapainottuu. peseminen on pahasta.

Vierailija
78/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen sperman hierominen päänahkaan toimi mulla.

Vierailija
79/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pääsin eroon rasvaisista hiuksista kun aloin pestä hiuksia harvemmin. Pesen edelleen hiukset pää alaspäin ja rauhassa - älä hötkyile. Hiuksiin jätettävää hoitoainetta ja ainoastaan latvoihin vähän hiusöljyä tms. Pikku hiljaa sain hiukset kuntoon. Nykyään ei tarvitse pestä kuin kerran viikossa. Alussa pesin yhtenä päivänä hiukset ja seuraavana päivänä pistin hiukset kiinni niin että rasvaisuus ei näyttänyt niin pahalta. Kyllä siinä kesti - varmaan vuosi - mutta nyt olen tosi tyytyväinen.

Tsemppiä mitä ikinä sitten kokeiletkaan!

Vierailija
80/94 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kokemus täällä. Olen todella kärsimätön ja hermot meni monta kertaa, mutta lopulta sain kivat hiukset. Ja opettelin tekemään kampauksia you tubesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi