Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sopiva määrä Dubloja? Kuinka vanhaa Dublot kiinnostavat? Mikä hinta kirppariDubloille?

02.10.2008 |

Siinäpä ne kysymykset olivatkin. Meillä on Dubloja sellainen Liberon tuplavaippapaketin pahvilaatikon kokoinen muovilaatikollinen. Aina välillä tulee mieleen, että pitäisiköhän Dubloja olla enemmän. Lapsi ei ole lisää Dubloja pyytänyt, asia vaivaa lähinnä äitiä. Minkä verran muilla on Dubloja?

Minkä ikäisiä Dublot vielä kiinnostavat? Meillä tyttö 3 v on vasta alkanut kiinnostua Dubloista kunnolla ja nytkin kiinnostaa enemmän autot, traktorit, ihmis- ja eläinhahmot. Pikkuveli on 1 v eli Dubloille olisi toinenkin käyttäjä. Toisaalta joku raja leluissa pitäisi olla eli ei liiakaa, mutta niin, että saa kunnon leikin aikaan.

Dubloja myydään usein kirpparillakin. Hinnat on aika kovia. Mikä olisi mielestänne sopiva hinta käytetyille Dubloille? Eilen näin esim. suklaanlevyn kokoisen Dublo-levyn kirpparilla. Siitä pyydettiin 1 e. Halpa vai kallis?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kohta 4v täyttävä poika on nyt kiinnostunut Dubloista ja rakentelee niillä aina kerhossa tosi mielellään. Tyttö on 1v ja hänkin niitä sitten joskus vielä käyttäisi. Meillä ei ole vielä Dubloja yhtään, niin kiinnostaisi tietää muiden kokemuksia minkä ikäiseksi asti ne kiinnostaa ja minkä verran palikoita on sopivasti.

Eikö kukaan osaisi vastata? :)

Vierailija
2/4 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nyt 7 v, hänelle aikanaan ostettu pari pakkia peruspalikoita ja jotain erikoissarjoja (vauva, hevonen, puuha petejä, mitä niitä pieniä pakkeja silloin oli), sairaala, iso eläintarha, erilaisia eläimiä leijona ja kirahvi. Nyt 2,5-vuotiaalle pojalle olen innostunut ostelemaan vielä huomattavasti paljon enemmän, meillä on puuha peten työkoneita + muita työkoneita (kaivuri, betoniauto, säiliöauto, leikkuupuimuri), autoja, ritareita ja linnoja (pari erilaista vanhempaa sarjaa), Junarataa on jonkinverran + siihen tuomas veturi sarjaa, piraattisarjaan laiva, hai, aarrelautta + kirppikseltä löysin kerran ison muovikassillisen lähinnä peruspaloja, mutta ne olivat pidempiä eli 10 ja 12 nupin pituisia ja niistä on hyvä rakentaa taloja yms, pysyvät paremmin kasassa.

Meillä vielä 7 vuotiaskin jaksaa noilla leikkiä, välillä rakentelee veljelle autotalleja ja isojakin hökötyksiä. Toisaalta myös pienemmällä nuo ovat joka päiväisissä leikeissä, vaikkei kaikkia aina kaivetakaan esiin.

Itse olen silti ehkä innostuneempi haalimaan aina uusia juttuja ja haluaisin että kaikkiin sarjoihin (ritarit, piraatit, puuha pete yms) olisi kaikki osat, joten tulee noita aika paljon ostettua. Meillä kyllä on vielä kaksi nuorempaa serkkua, jonne sitten annetaan eteenpäin legoja, jotka meillä eivät ole käytössä. Ja välillä olen laittanut esim eläintarhan " jäähylle", niin kun sen kaivaa esiin vähän ajan päästä, niin saa taas kivat leikit aikaiseksi.

Kyllähän noista aika paljon kirpparilla pyydetään, mut mielestäni esim toi suklaalevyn kokoinen alusta eurolla ei ollut pahan hintainen, meillä niitä kolme ja se pakkaus (3 kpl) maksoi uutena muistaakseni 10 €. Ja maksaahan ne uutenakin, itse katselin esim sellaista ritaripakkausta, missä oli kaksi lohikäärmettä ja ei hirveästi palikoita, niin se maksoi uutena alennuksessa 50 €. Noissa myöskin arvo säilyy, jos joskus haluaa ite myydä eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

[http://www.lelutalo.fi/lelut/Lego-Duplo]

Meillä on ollut "jonkun verran" Duploja kun lapset oli pieniä, mutta meillä on jo noin 3-4 vuotiaana lapset siirtyneet pikkuleegoihin, joten ollaan satsattu sitten enempi niihin pikkupalikoihin.

Legon omat suositukset monille pikku-peruspalikoille alkaa 4-vuotiaasta:

[http://www.lelutalo.fi/lelut/Lego-Creator]

Mutta Leegoissa tosiaan arvo säilyy, jos haluaa myydä myöhemmin pois. Mutta käyttöarvokin säilyy! Meilläkin on osa meidän legoista mun vanhoja, niitä on välillä vaan kierrätetty muilla sukulaisilla.

Vierailija
4/4 |
14.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä 5-vuotiaskin leikkii duploilla ja kolmas käyttäjä on kasvamassa vasta rakenteluikään. Meillä on pari taloa, ajoneuvoja ja ukkoja ja sitten niitä peruspalikoita on saatu käytettyinä osa ja itse ostettu muutama pakki. isoja alustoja on kaksi. Minusta siinä on riittävästi, mutta lapset kyllä tykkäis että talon osia sais olla enemmänkin.