Taitaa olla tämän kesän helteet takana
Kommentit (30)
En usko, että ovat täysin ohi, elokuu on sentään vielä kesäkuukausi ja vasta alussa.
Lämpimiä säitä tulee varmaan vielä syyskuussakin, ainakin parinkymmenen lämpöasteen päiviä. Intiaanikesä siis luultavasti edessä.
Intiaanikesä tarkoittaa syksyllä tai syyskylmien jälkeen koittavaa kesäisen lämmintä jaksoa. Sana tulee Pohjois-Amerikasta. Suomalaisena vastineena intiaanikesästä käytetään myös nimiä Pärttylin pikkukesä tai akkain kesä.
Helsingissä on mitattu tähän asti yhteensä 10 hellepäivää. Yli 25 asteen lämpötiloja.
Eikö 18 - 23 lämpöasteet riittänyt ap.:lle?
Vaadit +25 helteitä?
Nyt on jo 2 yötä nukuttanut paremmin, kun kerrostaloasunnon lämpötila tippui alla 25 asteen. Tuuletusikkuna ovat olleet auki koko kesän.
Euroopassa ihmisiä kuolee helteiden takia ja ap toivoo Suomeen samaa?
Viime vuonna rikottiin helle ennätyksiä ja moni vanhus potkaisi kuumuuden takia tyhjää mutta pitää valittaa että on liian kylmä?
Minusta ainakin tämä kesä on ollut mitä mainioin, ei ole tarvinnut parvekkeelle mennä nukkumaan koska kämppä oli viime kesän helteissä 35c 5 viikkoa ja oli todella tuskallista.
Jos ap haluaa helteitä, matkustakoon Eurooppaan ja katsotaan missä kohtaa 40c helteet alkaa käydä terveyden päälle.
Vierailija kirjoitti:
Yhdeksän hellepäivää? Onko muka ollut noin monta? Tuntuu, ettei lämpötila ole kohonnut yli 25 asteen kertaakaan? Vai kohosikohan juuri silloin, kun itse olin reissussa.. siellä oli +32, joten ei haittaa.
Lähden vielä uudelleen reissuun tuollaisiin +30 lämpöihin, joten ei niin paljoa masenna, mutta väärä maahan tämä Suomi on ja täältä on päästävä pois.
10 hellepäivää Kumpulassa
Vierailija kirjoitti:
Nyt on jo 2 yötä nukuttanut paremmin, kun kerrostaloasunnon lämpötila tippui alla 25 asteen. Tuuletusikkuna ovat olleet auki koko kesän.
Tuuletusikkunoidenkin kanssa kannattaa käyttää järkeä, niitä ei nimittäin kannata pitää auki jos ulkona on kuumempi kuin sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on mitattu tähän asti yhteensä 10 hellepäivää. Yli 25 asteen lämpötiloja.
Eikö 18 - 23 lämpöasteet riittänyt ap.:lle?
Vaadit +25 helteitä?
25-30 astetta on paras 👍
Ihana kesä on ollut! Sopivan vaihtelevaa.
Mä en ole edes uinut tänä kesänä Suomessa kertaakaan, ainakaan vielä.
Tässä kerkesi aiempina 2020-luvun kesinä tottua jo lämpimään, joten tämä kesä tuntunut tosi kylmältä.