Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Avecittomat häät

Vierailija
08.08.2026 |

Mitä mieltä avecittomista häistä? Mun mielestä aivan sairasta. Jos kerran hääpari on löytänyt toisensa ja juhlistaa rakkautta, miksi vieraiden puolisot eivät ole enää minkään arvoisia? Itse en menisi ilman avecia häihin, jos suhteessa olisin.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hääpari saa kutsua juuri ne ihmiset jotka haluavat. 

Meillä oli avecittomat häät. Veimme 10 läheisintä ihmistä ravintolaan syömään 9 ruokalajin menut. Hintaa häille tuli noin 600€/vieras. 

Oli todella hauskaa ja juuri itsemme näköiset häät. En minä olisi halunnut sinne intiimiin tilaisuuteen ketään ylimääräistä. 

Tuo olisi mulle aivan kamala tilanne vieraana: pitkä illallinen 9 ihmisen kanssa, joista tunnen vain yhden. Ja se yksi tuntee kaikki muut eikä ehdi jutella kanssani yhtään.

Eli toisin sanoen haluaisit yli tonnin maksavan illallisen sinulle ja puolisollesi, mutta et halua maksaa sitä itse. 

Vierailija
42/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miten ihmiset loukkaantuvat tästä niin verisesti. Jäisivätkö mieluummin kokonaan ilman kutsua?

Jos on paljon lähisukua eikä halua mitään megahäitä, johonkin on vedettävä raja. Lisäksi häät on intiimi juhla, siellä haluaa olla turvallisesti tuttujen kesken. 

Mieluummin jään ilman kutsua, jos ette halua puolisoani mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli avecittomat häät. Veimme 10 läheisintä ihmistä ravintolaan syömään 9 ruokalajin menut. Hintaa häille tuli noin 600€/vieras. 

Oli todella hauskaa ja juuri itsemme näköiset häät. En minä olisi halunnut sinne intiimiin tilaisuuteen ketään ylimääräistä. 

Tuo olisi mulle aivan kamala tilanne vieraana: pitkä illallinen 9 ihmisen kanssa, joista tunnen vain yhden. Ja se yksi tuntee kaikki muut eikä ehdi jutella kanssani yhtään.

Eli toisin sanoen haluaisit yli tonnin maksavan illallisen sinulle ja puolisollesi, mutta et halua maksaa sitä itse. 

En halua mitään illallista. Juurihan sanoin että tuo olisi mulle aivan kauhea tilanne!

Vierailija
44/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni sanoo että olisi kanalaa mennä jos ei ole ketään tuttuja siellä. Öö miksi? Syö hyvin, käyttäytyy kohteliaasti ja kuuntelee muiden jorinoita sivukorvalla. Loppuillasta päissään jengi kuitenkin hakeutuu jutellen niin sitten voi kiittää ja lähteä. 

Ha yleensä kutsuttu varmaan tuntee väkeä sieltä juhlista, joten ei senkään puolesta luulisi olevan vaikeaa mennä ilman avecia. 

Vierailija
45/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hääparin asia ketä sinne kutsuvat. Ei mua ainakaan edes kiinnostaisi mennä johonkin miehen työkaverin häihin pönöttämään 

Vierailija
46/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua, miten ihmiset loukkaantuvat tästä niin verisesti. Jäisivätkö mieluummin kokonaan ilman kutsua?

Jos on paljon lähisukua eikä halua mitään megahäitä, johonkin on vedettävä raja. Lisäksi häät on intiimi juhla, siellä haluaa olla turvallisesti tuttujen kesken. 

Minusta on huolestuttavaa, että et voi lähteä minnekään ilman puolisoasi. 

Muumimammakin tiesi, että jokainen tarvitsee myös omaa aikaa perheen ulkopuolella. 

Vierailija
47/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo ilmiö se tämäkin.

Hieno ilmiö. Miksi niistä häistä pitää venyttää mahdollisimman suuret? 

Minusta on ihanaa että kaikkia ei ole pakko kutsua ja hääpari saa järjestää sellaiset juhlat kuin haluavat. 

Vierailija
48/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Aivan itse ruokamme maksettiin, ja maksettiin myös vieraidenkin ruoat. Kuten sanoin, "veimme syömään". 

Vierailija
49/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Aivan itse ruokamme maksettiin, ja maksettiin myös vieraidenkin ruoat. Kuten sanoin, "veimme syömään". 

Luehan se kommentti siinä välissä, missä joku kauhistelee, että joutuisi syömään tuollaisessa seurassa. 

Vierailija
50/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh?

Luehan se kommentti siinä välissä, missä joku kauhistelee, että joutuisi syömään tuollaisessa seurassa. 

Ah, se oli sille. Sori. 

En minä kyllä tuon tyyliseen tilanteeseen kutsuisi sellaista ihmistä joka ei siellä viihtyisi. Läheisimmät ihmiset tuntee sen verran hyvin että tietää viihtyvätkö vaiko eivät. Ja tokihan ne läheisimmät myös toisiaan ovat aiemminkin tavanneet. 

Kaikilla oli tosi kiva ja mukava päivä. 

Vierailija
51/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole mikään ongelma käydä viihteellä ilman puolisoani, mutta miksi lähtisin sellaisen ihmisen häihin joka ei halua puolisoani paikalle?

Vierailija
52/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei ole mikään ongelma käydä viihteellä ilman puolisoani, mutta miksi lähtisin sellaisen ihmisen häihin joka ei halua puolisoani paikalle?

Miksi ihmeessä tulkita sen olevan henkilökohtaista? 

Jos kerran päälinja on, että kutsuttu ei ota avecia kuin siinä tapauksessa, että molemmat ovat juhlaparin ystäviä? 

Kyse lienee vain vierasmäärän rajoittamisesta. Ja toisaalta varmaan siitä että bileet on paremmat kun mukana ei ole pakkokutsuttuja tuntemattomia. 

Ymmärrän ihan hyvin jos joku noin tekee

Vierailija
53/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muumimammakin tiesi, että jokainen tarvitsee myös omaa aikaa perheen ulkopuolella. 

Miten niin minnekään? On paljon paikkoja ja tilaisuuksia, jonne on luontevaa mennä yksin. Perhejuhlat eivät ole.

Vierailija
54/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin minnekään? On paljon paikkoja ja tilaisuuksia, jonne on luontevaa mennä yksin. Perhejuhlat eivät ole.

Se on sinun mielipiteesi eikä kutsujan. 

Vierailija
55/58 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hääpari päättää kenet kutsuu, se on heidän juhla. Aivan turha vetää tälläsestä herneitä nenään! 

Itse en halua kutsua ketään sellaista jota en ole tavannut tai jonka kanssa en ole säännöllisesti tekemisissä. 

Itse en myöskään loukkaannu, jos puolisoni kutsutaan ja minua ei.

Et halua kutsua ketään jota et ole tavannut, eli sulhasen kaverit ja osa suvusta jätetään kutsumatta?

Kyllä, jos heidän kanssaan ei olla sen kummemmin tekemisissä. En halua nobodyja omiin häihin vaan oikeasti läheisiä ihmisiä.

Vierailija
56/58 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muuten on päättänyt, että häät on nimenomaan kutsuttujen perhejuhlat? 

Ja Miksi pitäisi häihin kutsua esim ystäväni Fwb? Kun ei se oikeen perhettäkään ole :D 

Eri

Vierailija
57/58 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon raivoa nykyään häätkin aiheuttavat.

Vierailija
58/58 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hääpari päättää kenet kutsuu, se on heidän juhla. Aivan turha vetää tälläsestä herneitä nenään! 

Itse en halua kutsua ketään sellaista jota en ole tavannut tai jonka kanssa en ole säännöllisesti tekemisissä. 

Itse en myöskään loukkaannu, jos puolisoni kutsutaan ja minua ei.

Et halua kutsua ketään jota et ole tavannut, eli sulhasen kaverit ja osa suvusta jätetään kutsumatta?

Kyllä, jos heidän kanssaan ei olla sen kummemmin tekemisissä. En halua nobodyja omiin häihin vaan oikeasti läheisiä ihmisiä.

Eli ei mitään väliä että sulhanen tuntee heidät ja on heidän kanssaan tekemisissä? Morsian ei ole ja silloin ei kutsuta.