Avecittomat häät
Mitä mieltä avecittomista häistä? Mun mielestä aivan sairasta. Jos kerran hääpari on löytänyt toisensa ja juhlistaa rakkautta, miksi vieraiden puolisot eivät ole enää minkään arvoisia? Itse en menisi ilman avecia häihin, jos suhteessa olisin.
Kommentit (25)
En mene mihinkään häihin muutenkaan, en ole koskaan mennyt. Ei kiinnosta pätkääkään mitkään juhlat!!! 😄 Siinäkin säästyy paljon rahaa!!!! 😊
Hääjuhlassa kaksi sukua yhdistyy, ja siellä nimenomaan on tarkoitus tutusta tai edes nähdä niitä sukulaisia ja puolituttuja, joita ei vielä tunne. Vierast kohteliaasti tuovat sopivan rahalahjan korvaamaan kuluja.
Tulee kivat sutinat, kun yhden illan sinkut pääsevät vauhtiin. Tylsäähän se on, jos kaikki vieraat tulevat pariskuntina ja mustasukkaisena vahtivat toisiaan.
No oli täälläpäin vielä ysärilläkin ja vuosituhannen alussa suuria nuorisoseurahäitä, 1000 henkeäkin. Koko kylä laittoi talkoilla häitä eikä vierasmäärää rajattu. Palapaistia ja perunoita lisukkeineen riitti kaikille, pitokokit osasivat hommansa.
Väki istui missä istui seurantalossa ja piha oli koko ajan täynnä ihmisiä: ryypyllä, tupakalla ja muuten vain juttelemassa.
Nykyhäät on ravintolassa ja viersmäärä ja istumapaikat rajattu, mikä on ymmärrettävää. Mutta ehkä tavoissa ja ajatuksissa ei vielä ole tultu tähänpäivään, edelleen osa elää mennyttä aikaa. Että häihin olisi kaikki kumminkaimat tervetulleita.
Mä olen ollut tuollaisissa häissä! Häissä oli yli sata henkeä. Sukulaisia tietty, mutta lisäksi paljon morsiamen puolen vanhempien kavereita, työkavereita ja liiketuttavia. Sulhanen sai kutsua kaksi kaveriaan.