Oletteko huomanneet ettei mitään suomalaista monokulttuuria enää ole? Ennen kaikki katsoivat yleä ja maikkaria ja lukivat hesaria.
Nyt kaikilla on omat juttunsa eikä yhtenäisiä puheenaiheita juuri ole.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään ihmiset katsovat juoppoja ja muuten vaan typeriä öyhöttäjiä mm. Kickistä, Twitchistä, Youtubesta ja TikTokista.
Ennen oli sentään duudsonit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kas kun silloin ei ollut vaihtoehtoja.
Toisaalta nämä nykyiset miljoonat vaihtoehdot ovat tuhonneet yhdessä jaetun ja koetun ihmisyyden ja elämän. Onkohan ollut sen arvoista?
On.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteisölliyys on kadonnut digin myötä.
Opittiin että 90% "yhteisöstä" on aika paskoja ihmisinä. Nykyään voi helpommin valita seuransa, eikä sosiaaliset normit enää pakota katselemaan ihan mitä tahansa perseilyä.
Tämä "vanhan ajan yhteisöllisyys" koski tasan ainoastaan heitä, jotka sopivat senhetkisiin ihanteisiin. Nykyään vähän sama juttu, mutta nykyään yhteisöjä ja ihanteita on vähän enemmän kuin yksi vaihtoehto.
Ongelma mulle nykyisin on ettei juuri missään enää tutustu uusiin ihmisiin.
Taidan olla sua paljon vanhempi ihminen (olen syntynyt 1961), mutta mä tutustun uusiin ihmisiin ihan vaikka vaan bussipysäkilläkin. Sosiaalisen median kautta on löytynyt uusia ystäviäkin, kavereita sitäkin enemmän. Ja koirien kanssa ulkoillessa. Tosin nyt mulla ei ole enää koiraa. Ja olen samaa mieltä tuon edellisen kirjoittajan kanssa. Oppikoulussa 1970-luvulla erottava tekijä saattoi olla ihan vain se, kannattiko HIFK:iä vai Jokereita.
Perustetaan uusi monokulttuuri. Yksi kulttuuri. Yksi kansa. Yksi kanava. Yksi johtaja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Internet ja some on myös hajottanut porukkaa omiin kupliinsa.
Se ei ole mikään mystinen internet joka hajottaa. Se on punavihreä marxisti-kommunistinen vihakupla. Tuosta kuplasta suljetaan ulos maalituksen saattelemana jokainen eriävän, olipa kuinka faktuaalinen tahansa, mielipiteen esittäjä. Kuten vaikkapa että mies ei voi synnyttää ja sukupuolia on kaksi.
On viherkuplan syytä ettei jokainen suomalainen enää katso puoli yhdeksän uutisia ja Speden Spelejä?
Se ei ole mikään mystinen internet joka hajottaa. Se on punavihreä marxisti-kommunistinen vihakupla.
Tarkoittanet Putinin leireillä ramppaavaa rööriroopea, nassukoiden kanssa heilaavaa puolueväkeä, naisia ahdistelevaa juoppoa, ammuskelevaa juoppoa, Venäjälle paennutta steroidipunaniskaa, litteään maahan uskovaa plagiaristia ja valtionvarainministetiä, jonka takia jouduttiin laatimaan hallituksen rassenvastainen vessapaperi?
Jep. "Live" telkkaria ei ole tullut katsottua varmaan kymmeneen vuoteen.
M33