Kysyntää miehillä jotka osaa miesten töitä
Onni jos onnistuu löytämään miehen joka osaa miesten töitä ja jolla on käytännön järkeä.
Tarkoitan näillä töillä sitä että mies osaa remontoida, tehdä pihatöitä. Mies on liikunnallinen, osallistuu lasten liikuntaharrastuksiin, veneilee, metsästää, kalastaa.
Muutamalla kaverilla on mies joka osaa ja myös tekee. Taitaa vaan tällaset miehet olla vähissä nykyään ja tulevaisuudessa niitä ei oo.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Se, että mies on liikunnallinen tai osallistuu lasten liikuntaharrastuksiin, veneilee, metsästää tai kalastaa ei ole mitään "miehen työtä". Nuo ovat ajanvietettä, harrastuksia.
Useimmat miehet osaavat tehdä pientä remonttia ja pihatöitä. Nekään eivät ole varsinaisesti "miehen työtä", vaan niitä voivat tehdä molemmat tai jompikumpi.
Ihan olennaista on, että tuleeko miehelle mieleen oma-aloitteisesti ryhtyä kunnostamaan tai suunnittelemaan remonttia. Aika monelle ei tule, vaan menevät vastahakoisesti rouvan ohjauksessa. Viettävät mieluummin aikansa kalastamassa tai metsästämässä.
Olen tuttavaperheiden miestennkanssa jutellessa huomannut, että aika monen rouvan mielestä se keittiön taso pitää vaihtaa viiden vuoden välein, kun muoti vaihtuu ja vanhan väri ei enää miellytä. Miehelle se sama taso kelpaa hyvin koko teknisen käyttöiän eli sen 10-20 vuotta. Remontti on siis tarpeeton. Siinä taitaa olla syy, miksi mies suhtautuu vastahakoisesti.
Yksikään nainen ei Hesarin eilisessä artikkelissa maininnut remontti- tai kädentaitoja, kun kysyttiin millainen miehen pitäisi olla. Sen sijaan pidettiin tärkeänä, että mies suhtautuu myönteisesti sateenkaari-ihmisten oikeuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meillä molemmat osaa ja tekee remontteja, huoltoja yms. Älä nyt ap viitsi heittäytyä avuttomaksi.
Nainen
Meillä ne tekee kaikki kyllä nainen. Mies ei edes ymmärrä mitä kaikkea kodinhoitoon kuuluu eikä mitään miesten töitä enää ole edes olemassa. Ainakaan tämä mies ei osaa yhtään mitään, autot jne koneet huoltaa liike, renkaatkin vaihtaa liike, ei siinä kyllä mitään jää. Terassiakaan ei osannut rakentaa vaan sekin piti teettää.
Nainen suunnittelee ja tilaa kaiken, ei siinä mitään jää miehen töiksi enää nykyään.
Ja yhtälailla naisena käyn ansiotyössä.
Ei se mies mitään lisäarvoa tuo kun viemäreitä ja laitteiden huoltoja myöten ei se osaa mitään tehdä. Naisena ne kaikki opetellut itse.
En ymmärrä mitä miesten töitä, ei sellasia vaan ole olemassakaan.
Osaan rempata ja korjata kaikkea mutta valitettavasti olen huomannut ettei naiset arvosta sitä. Naiset haluaa asua alkoholisti ja narsistien kanssa joka pakottaa naiset tekemään kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään nainen ei Hesarin eilisessä artikkelissa maininnut remontti- tai kädentaitoja, kun kysyttiin millainen miehen pitäisi olla. Sen sijaan pidettiin tärkeänä, että mies suhtautuu myönteisesti sateenkaari-ihmisten oikeuksiin.
Se oma lapsi voi kuulua sateenkaari-ihmisiin, joten siksi asia on monelle naiselle tärkeä. Eikä noissa kyselyissä voi ihan joka asiaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Osaan rempata ja korjata kaikkea mutta valitettavasti olen huomannut ettei naiset arvosta sitä. Naiset haluaa asua alkoholisti ja narsistien kanssa joka pakottaa naiset tekemään kotityöt.
Muehet taas tykkää naisista, jotka nalkuttaa, lihoo eikä tykkää seksistä.
Nainen ei kykene rakkauteen muita kuin itseään kohtaan. Nainen haluaa vain hyötyä miehestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein miehen aika kuluu tekemällä naisten töitä, eli yhteisiä töitä. Siihen päälle vielä ansiotyöt, niin mistä saadaan vuorokauteen sen kahdeskymmenesviidestunti miesten töille?
Kuka tekee sinkkumiesten kotityöt? Ei kukaan vai äiti?
Kuka tekee sinkkunaisten "miesten työt"?
Luettele kerrostalossa asuvan "miesten työt".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset, teillä kun on nuo meta-työt hallussa niin sanojaapa milloin öljykattila pitää taas täyttää.
Öljykattila? Leivotko munkkeja vai lämmitetäänkö teillä öljyllä? Jos tilaat lämmitysöljyä, niin kai sinulla on tiedossa miten paljon sitä vuosittain menee.
Hän taisi kysyä, että milloin se pitäisi hoksata täyttää.
Loppukesästä ennen lämmityskauden alkua. Kun on asunut talossa yhden vuoden, osaa jo arvioida oikean määrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä pitäisi tehdä pientä pintaremppaa, mutta en minä yksin viitsi sitä tehdä. Miehen kanssa maalattiin eteinen ja keittiö 90-luvulla, joten uusi maalipinta tekisi terää. Olohuoneen tapetti pitäisi poistaa ja laittaa tilalle uusi tai sitten maali. Harmi, kun miestä ei kiinnosta.
Et viitsi maalata paria huonetta? Nyt ei kyllä ole mikään sukupuolikysymys, vaan ihan puhdasta laiskuutta.
Nyt kun tarttuisit asiaan niin illalla tai viimeistään huomenna olisi jo valmista.
Miksi minun pitäisi tehdä se yksin? Yhdessä se on paljon kivempaa.
Siksi koska itse juuri sanoit että kyseessä on sinulle tärkeä homma joka ei miestäsi voisi vähempää kiinnostaa.
Mitä kivempaa miehellesi siinä on että saa toimia pikkuapulaisena itselleen merkityksettömässä ja turhassa työssä?
Olet ihan oma erillinen yksilösi. Voit tehdä ja toimia itse - et tarvitse äiskää/iskää/miestä siihen että saat jotain aikaan.
Miksi oma koti ei ole miehelle merkityksellinen?
Sellainen mies sietää saada lähtöpassit.
Lähtöpassit omasta kodistaan?
Kun kotia ei ole huollettu vaan se on pinnoilta kulunut ja nuhjuinen, niin sen myyntihinta on alhaisempi mitä huolella hoidetun. Tuossa mies yllättyy, kun asunnon arvo kymppitonneja pienempi mitä äskettäin naapurista myydyn.
Naisten töitä tommoset. Yksinasuvana ei voi valita mitä töitä haluaa tehdä, kaikki nakit tippuu itelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein miehen aika kuluu tekemällä naisten töitä, eli yhteisiä töitä. Siihen päälle vielä ansiotyöt, niin mistä saadaan vuorokauteen sen kahdeskymmenesviidestunti miesten töille?
Meillä miesten eli minun töitä ovat ilmalämpöpumpun puhdistus, lattiakaivojen puhdistus, kaikki autoon liittyvät tehtävät, tietotekniset tehtävät, erilaisten laitteiden korjaus, perheen polkupyörien huolto- ja korjaustyöt, remontit sekä näihin liittyvät metatyöt. Muut työt ovat yhteisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä miesten eli minun töitä ovat ilmalämpöpumpun puhdistus, lattiakaivojen puhdistus, kaikki autoon liittyvät tehtävät, tietotekniset tehtävät, erilaisten laitteiden korjaus, perheen polkupyörien huolto- ja korjaustyöt, remontit sekä näihin liittyvät metatyöt. Muut työt ovat yhteisiä.
Meillä ei ole ilmalämpöpumppua. Lattiakaivot puhdistan minä. Autoista kumpikin huolehtii omastaan miten haluaa. Minun läppäri, josta itse huolehdin, kuten myös omasta puhelimesta. Telkkariin on pitänyt tehdä kahdesti kanavahaku, minä olen hoitanut sen. Mitä laitteita teillä korjataan? Jos meillä pyykki- tai tiskikone ilmoittaa virhekoodista, selvitän sen ja tilaan huollon. Noita ei tapahdu edes viiden vuoden välein. Polkupyöriä ei nyt ole. Remontit ei miestä kiinnosta, joten minäkään en niitä tee. Oho, kovin kummoisia miesten töitä ei meillä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä pitäisi tehdä pientä pintaremppaa, mutta en minä yksin viitsi sitä tehdä. Miehen kanssa maalattiin eteinen ja keittiö 90-luvulla, joten uusi maalipinta tekisi terää. Olohuoneen tapetti pitäisi poistaa ja laittaa tilalle uusi tai sitten maali. Harmi, kun miestä ei kiinnosta.
Et viitsi maalata paria huonetta? Nyt ei kyllä ole mikään sukupuolikysymys, vaan ihan puhdasta laiskuutta.
Nyt kun tarttuisit asiaan niin illalla tai viimeistään huomenna olisi jo valmista.
Minäpä muistan tuon, kun mies kysyy teenkö äidilleen täytekakun synttäreille, leivonko hänelle pullaa tai neulonko hänelle uudet villasukat "nyt kun tarttuisit asiaan, niin illalla tai viimeistään huomenna olisi jo valmista".
Minä, kaupunkilaisnainen osaan tehdä noita kaikkia itsekin, en miestä noihin hommiin tarvi. Jopa haulikon ja kiväärin käyttö tuttua, eläimiä tosin en ammu enkä halua että miehenikään niitä ampuisi.
Pidän noita mukavina hommia, enemmän kivaa puuhastelua/harrastuksia kuin mitään oikeaa työtä.
Haluan miehen joka tekee kotitöitä ja osaa keskustella.
En tykkäisi että mies noin omisi jotkut työt itselleen sukupuolensa takia.
Niin mistä teitä löytää? Tulen hakemaan.
Jaahas. Aloittaja haluaa siis itselleen ilmaisen orjan.
Heh heh :D
Palkinnoksi voi sitten antaa välillä vähän piirakkaa.
Ja äijä painaa kuin kotiorja ikään tossun alla noita hommia