Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi aikuisena ei välitä yhtään jos ei ole kavereita

Vierailija
07.08.2026 |

Lapsuudessa ja nuoruudessa se oli iso juttu

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena keksii tekemistä ilman kavereitakin ja hyvä jos omassa perheessä on aktiiviteettiä ihan tarpeeksi. 

Kaverit voivat paikata jotain tyhjää aukkoa elämässä ja sitten kun se on täyttynyt, kavereita ei tarvitse. 

Vierailija
42/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut Ukranalaiset jotka sosiaalisia ja perhekeskeisiä ihmettelevät suomalaisten kylmyyttä ja kyräilyä, jätetään ulkopuolelle yms. Tein siivouksen vastaanottokeskuksessa ja siellä tuli juteltua joillekin Ukrainasta oleville, he ihmettelee jotkut kuinka kovia ja kylmiä suurinosa suomalaisista on ja miten apua ei sa tarvittaessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisena keksii tekemistä ilman kavereitakin ja hyvä jos omassa perheessä on aktiiviteettiä ihan tarpeeksi. 

Kaverit voivat paikata jotain tyhjää aukkoa elämässä ja sitten kun se on täyttynyt, kavereita ei tarvitse. 

Mitä jos ei ole edes omaa perhettä? Todella outoa ajattelua ettei kavereita tarvitsisi? Kyllä mulle passais enemmän todella hyvä ystävä kuin mikään parisuhde, ystävät on ikuisia parisuhde välttämättä ei. 

Vierailija
44/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin sitä saa tyydytettyä sosiaalisen kiintiönsä töissä. Lomilla matkustelen paljon ja siellä ei kaverin puute haittaa. 

Vierailija
45/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos ei ole edes omaa perhettä? Todella outoa ajattelua ettei kavereita tarvitsisi? Kyllä mulle passais enemmän todella hyvä ystävä kuin mikään parisuhde, ystävät on ikuisia parisuhde välttämättä ei. 

Miten niin ystävät on ikuisia? Jämähdät samaan rooliin kuin tutustuessanne kouluikäisinä ja dominoivampi ystävä estää kasvusi koko ikäsi? Kuka tuollaiseen alistuu?

Vierailija
46/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on oppinut viihtymään itsekseen.

Vierailija
47/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiskistunut ja perhe riittää sosiaalisiksi kontakteiksi plus tietysti onhan töissä jatkuvasti ihmisiä ympärillä ja juttuseuraa. Sitä olen miettinyt, että jos menettäisin miehen jostain syystä eläkeikään mennessä ja jäisin eläkkeelle yksin, niin oikeasti varmaan sairastuisin muistisairauteen yksinäisyyttäni. Tai sitten alkaisin piinata lapsia ja hyöriä heidän niskassaan. Nautin yksinolosta, mutta oikeasti voisin olla täysin mökkihöperö erakko. En jaksa nähdä ihmisiä, en jaksa pitää yhteyttä vanhoihinkaan kavereihin ja työkavereiden vapaa-ajan riennot on mulle ihan turn off. Töissä juttelen mieluusti, mutta ajatus jostain illanistujaisista työkavereiden kanssa on todella rasittava. En vaan kaipaa kuin kodin ja perhe riittää. Tässäkin olen usein vetäytyvä, koska touhailen mieluusti omiani. Työni on tosi sosiaalisesti kuormittavaa, se täytyy myöntää. 

Vierailija
48/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki some kilpailut haluaa tagittaa frendei, entä jos niitä ei oo, ei voi osallistuu arvontoihin

Vierailija
49/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisena ihminen oppii yleensä tulemaan toimeen yksinkin, jos ei muita ole. Myös viihtymään yksin. Harvempi kuitenkaan täysin erakkona ja yksin aikuisenakaan selviää henkisesti, koska ihminen on sosiaalinen olento. Jotain ihmiskontakteja useimmat siis silti haluavat elämässään, vaikkeivät ehkä varsinaisia ystäviä kaipaisikaan.

Vierailija
50/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin sitä saa tyydytettyä sosiaalisen kiintiönsä töissä. Lomilla matkustelen paljon ja siellä ei kaverin puute haittaa. 

Jos oli rahaa haluaisin itsekin matkustella. Yksin kaikki juhlspyhät, vapaat yms, töissä teeskentelyä joulun aikaan yms

Vierailija
51/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisena ihminen oppii yleensä tulemaan toimeen yksinkin, jos ei muita ole. Myös viihtymään yksin. Harvempi kuitenkaan täysin erakkona ja yksin aikuisenakaan selviää henkisesti, koska ihminen on sosiaalinen olento. Jotain ihmiskontakteja useimmat siis silti haluavat elämässään, vaikkeivät ehkä varsinaisia ystäviä kaipaisikaan.

Juurikin näin. Mulla on onneksi työ joka auttaa pysymään järjissään mutta olen huomannut sen asian että mitä pitempään on ilman ihmiskontakteja sitä vaikeampaa sosiaalisesti olla muiden kanssa tekemisissä. 

Vierailija
52/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ystävät on ikuisia? Jämähdät samaan rooliin kuin tutustuessanne kouluikäisinä ja dominoivampi ystävä estää kasvusi koko ikäsi? Kuka tuollaiseen alistuu?

No jos se ystävä onkin ei dominoiva ja ihan normaali? Onhan noita ihmisiä jotka tunteneet toisensa koko elämänsä ja pysyneet kaikki ylä ja alamäet ystävinä, sellainen ikuinen ystävyys on hieno asia. 

Vierailija
53/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ehtinyt oppia ihmisistä tarpeeksi huomatakseen, etteivät ole minkään arvoisia

Aika monta yläpeukkua. Mutta jos ihmiset eivät ole minkään arvoisia, oletko sinäkin arvoton ja nämä yläpeukuttajat? Eikös tuosta logiikasta seuraa sekin?

Tuottiko noin paljon vaikeuksia ymmärtää tuo?

Jos kerran ihmiset näin sankoin joukoin kokevat olevansa itsekin arvottomia, ehkä teidän pitäisi tehdä jotain asialle.

Jatkuvasti saa kuulla "tapa ittes" -tyylisiä kommentteja. Ja muka kukaan ei tee mitään. Aika jännä, että jopa suomalainen mieluummin puukottaa toista suomalaista selkään, kuin puolustaisi tätä. Mistä se sun mielestäsi kertoo?

No mun mielestäni se kertoo justiinsa sen minkä olen aina tiennyt; Suomalaiset on murhanhimoista, verenhimoista kansaa jotka haluaa nähdä kun toinen romahtaa, ei tartte etsiä Venäläisistä jatkuvia vikoja kun katsovat peiliin niin näkevät miltä näyttää sadistinen, psykoottinen julma ihminen. 

Todella harva oikeasti tässä maassa haluaa vilpittömästi toisille hyvää tai tarkoittaa hyviä asioita. Jopa seurakunnissa on panettelua, juonittelua, selkään puukottamista yms. Pitäisi olla "tietynlainen" Että hyväksyttäisiin ja silloinkin mielessä on vain miten hyötyisi tuosta toisesta. 

Vierailija
54/54 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki some kilpailut haluaa tagittaa frendei, entä jos niitä ei oo, ei voi osallistuu arvontoihin

Tää on kans yks propagandan tuote että kaikilla on ystäviä, kavereita yms, tää paskamaailma on rakentunut perhe ja ystävä rakenteilla, jos sulla ei oo kumpaakaan oot kolmosluokan kansalainen, sua pidetään outona, syypäänä yksinäisyyteen yms.