Olenko tyhmä kun häviän aina kaikki lautapelit?!
Paitsi puhtaasti tuuriin perustuvia pelejä.
Korkeakoulututkinto löytyy, työpaikka ja kokemustakin lautapeleistä jonkin verran.
Kuitenkin olen aina se joka häviää. Nuoret aikuiset lapset eivät edes jaksa pelata kanssani kun omaksuvat kaikki säännöt itse supernopeasti, usein englanniksi. Mutta häviän kyllä ihan vaikka pelaisin minkä imäisten kanssa tahansa.
Kommentit (31)
En tiedä mulla samaa. Toisaalta en ole kovin kilpailuhenkinen. Jos olisin niin todennäköisesti voittaisi useammin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä
Tätä aavistelinkin. Jotenkin karua huomata itsessään tämä. Täytyy vissiin alkaa arvostamaan muita ominaisuuksia itsessäni.
Ollaan nyt pelattu Rootia ja Nemesistä. En ole voittanut kertaakaan.
Minä häviän koska olen riskinottaja ja usein riskit realisoituvat. Mutta puuttuuko sinulta kyky strategian muodostamiseen vai etkö tosiaan muista sääntöjä, vai liittyykö ongelma kenties hahmotukseen, esim. mitä tapahtuu seuraavan siirron jälkeen, tai puuttuuko kyky ennakoida toisten liikkeitä?
Motivaatio on yksi mahdollinen kompastuskivi myös, jos sinua ei kiinnosta kauheasti voittaa, sinulla on heikko motivaatio edes pelata, jolloin et käytä pelissä kaikkia kykyjäsi. Ehkä sinulle on tärkeintä yhdessä vietetty aika, ja senhän saat riippumatta siitä, voitatko tai häviätkö.
Joo toi voitontahto monesti syy miksi joku voittaa.
Tämä voi olla vaan sitä että sun aivot hahmottaa asioita eri tavalla. Ja oppii eri tavalla. Tuskin sillä on älykkyyden kanssa mitään tekemistä. Itse en ikinä oppinut kymmensormijärjestelmää, ei vaan aivot ja sormet taipuneet siihen. Ei haitannut uralla tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä häviän koska olen riskinottaja ja usein riskit realisoituvat. Mutta puuttuuko sinulta kyky strategian muodostamiseen vai etkö tosiaan muista sääntöjä, vai liittyykö ongelma kenties hahmotukseen, esim. mitä tapahtuu seuraavan siirron jälkeen, tai puuttuuko kyky ennakoida toisten liikkeitä?
Motivaatio on yksi mahdollinen kompastuskivi myös, jos sinua ei kiinnosta kauheasti voittaa, sinulla on heikko motivaatio edes pelata, jolloin et käytä pelissä kaikkia kykyjäsi. Ehkä sinulle on tärkeintä yhdessä vietetty aika, ja senhän saat riippumatta siitä, voitatko tai häviätkö.
Ehkä nuo kaikki yllä luettelemasi asiat ja kyllä, tärkeintä on yhdessä vietetty aika, mutta nyt se käy vähiin sillä toiset alkavat turhautua tyhmyyteeni.
Aina , no mieti hetken siirtoja ehkä opit että voit voittaa kun tilaisuus tulee.Niin se tyhmyys ja taito kulkee eri reittejä, et ole tyhmä .
Vierailija kirjoitti:
Ollaan nyt pelattu Rootia ja Nemesistä. En ole voittanut kertaakaan.
No eipä ole helppoja pelejä.
Mitä tuo korkeakoulututkinto siihen vaikuttaa? En minä ainakaan pidä ihmistä automaattisesti älykkäänä hänen koulutuksensa perusteella. Poikkeuksena tyyliin kirurgit, astrofyysikot ym. Oman kokemukseni mukaan varsinkin insinöörit kulkevat nenä pystyssä pitäen itseään muita parempina. Suomi on täynnä insinöörejä, jotka ovat valmistuneet rimaa hipoen ja työelämässä moni vähemmän koulutettu osaa hommat paremmin. Olen siis tehnyt 25 vuoden työurani teollisuudessa ja kokemukseni insinöörien vaihtelevasta älykkyydestä ja ammattitaidosta on sieltä.
Pelaatko tietokone- tai konsolipelejä?
Vierailija kirjoitti:
Olet
Seuraava
Niin sinäkin jotenka vastaa oikea vastaus paljonko on 1+1.
No et ole , ei pelit ratkaise mitään ja kerro oletko hidas tyhmä.
minulla on todella alhainen kilpailuvietti ja usein häviän pelit, koska ei vaan kiinnosta pelata veren maku suussa ja luoda strategiaa, jolla voisi voittaa. Opin kyllä halutessani säännöt nopeasti ja muistankin ne, mutta kun ei vaan ole sitä kilpailuviettiä
Jos ei ole strategian tajua niin ei ole strategian tajua. Ei se automaattisesti korreloi muun älyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut Afrikan tähteä?
Joo sitä aitoa versiota , välillä voitan .
Kyllä