Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko miehen työn perässä Amerikkaan? Nyt on tarjoutunut mahdollisuus.

Vierailija
07.08.2026 |

ajatuksia?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että Amerikkaan. Pohjois- vai Etelä-Amerikkaan?

Kenties Väli-Amerikkaan?

Vierailija
42/47 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Vapaamielisillä" alueilla pyörii kaikki rikolliset eikä niitä vangita. Jos turvallisuutta haluaa, niin kannattaa muuttaa "ahdasmieliselle" alueelle.

Eniten henkirikoksia tehdään bible beltillä.

Kyllä demokraattikaupungit ovat vaarallisia, muualla ei niinkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai että Amerikkaan. Pohjois- vai Etelä-Amerikkaan?

Kenties Väli-Amerikkaan?

Se olisi ainakin hyvä kompromissi.

Vierailija
44/47 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama "riski" olemassa, mies on neuvotellut määräaikaisesta pestistä siellä. 
Olen aiemmin muuttanut jo useampaan maahan osittain hänen töidensä johdattamana, mutta jenkkilän kohdalla pitää tosiaan puntaroida enemmän. Arveluttaa monikin asia. En pidä poliittisesta meiningistä siellä tällä hetkellä, lisäksi pelkään olevani ainakin joillakin alueilla erittäin erilaisella aaltopituudella kuin paikalliset. Toisaalta olen myös tavannut ihan älyttömän fiksuja ja mukavia jenkkejä tässä vuosien varrella, ja L.A. jonne ehkä muuttaisimme on taatusti kyllä "vapaamielisempi" kuin joku Alabama/Texas tms.  New Yorkista myös olen pitänyt, käydessäni siellä muutaman kerran monta vuotta sitten. 
Mutta toisaalta mietityttää myös autottomuus ja yleinen turvallisuus. Olen tottunut siihen, että käyn esim klubeilla ja keikoilla itsekseni. 

Ei siellä voi ilman autoa olla, etenkään Losissa. Jenkeissä ainoastaan köyhät ja nistit kulkee autotta.

Tämä. Siellä autotonta ihmistä pidetään epäilyttävänä. Eikä siellä tosiaan pääse minnekään ilman autoa. Kunnollisia jalkakäytäviä ei ole ja ostoskeskukset on rakennettu hemmetin kauas kaikesta.

Paras pysyä juupajoella 👍

Vierailija
45/47 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole jo suunnittelemassa uutta elämääsi rapakon takana tai pakkaamassa sitä varten?! Totta kai lähdet Amerikkaan, kokemaan Amerikan omakohtaisesti!!! 🏈🏈🏈

Omassakin suvussa on Amerikassa asuneita. Sinne vaan. Tulet valistuneempana, kielitaitoisempana, uutta oppineena, monta asiaa nähneenä takaisin. Jos siis tulette takaisin.

Minäkin lähtisin heti, jos tulisi tilaisuus. Ja ihan minne vaan. Olen tottunut pärjäämään kaikenlaisten ihmisten kanssa, ei haittaisi mitä politiikkaa kannattaa. Selittäisin aina olevani vaan Suomesta. Ja siellähän on oikeanpuoleinen liikennekin, että sikäli autoilu helppoa. Saattaisin kyllä muutaman ampumatunnin ottaa ennen muuttoa.

Vierailija
46/47 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama "riski" olemassa, mies on neuvotellut määräaikaisesta pestistä siellä. 
Olen aiemmin muuttanut jo useampaan maahan osittain hänen töidensä johdattamana, mutta jenkkilän kohdalla pitää tosiaan puntaroida enemmän. Arveluttaa monikin asia. En pidä poliittisesta meiningistä siellä tällä hetkellä, lisäksi pelkään olevani ainakin joillakin alueilla erittäin erilaisella aaltopituudella kuin paikalliset. Toisaalta olen myös tavannut ihan älyttömän fiksuja ja mukavia jenkkejä tässä vuosien varrella, ja L.A. jonne ehkä muuttaisimme on taatusti kyllä "vapaamielisempi" kuin joku Alabama/Texas tms.  New Yorkista myös olen pitänyt, käydessäni siellä muutaman kerran monta vuotta sitten. 
Mutta toisaalta mietityttää myös autottomuus ja yleinen turvallisuus. Olen tottunut siihen, että käyn esim klubeilla ja keikoilla itsekseni. 

Ei siellä voi ilman autoa olla, etenkään Losissa. Jenkeissä ainoastaan köyhät ja nistit kulkee autotta.

Tämä. Siellä autotonta ihmistä pidetään epäilyttävänä. Eikä siellä tosiaan pääse minnekään ilman autoa. Kunnollisia jalkakäytäviä ei ole ja ostoskeskukset on rakennettu hemmetin kauas kaikesta.

En tiedä, missä asutte Suomessa, mutta niin täälläkin käydään kaupassa autolla, ostareissa ja marketeissa. Jalkakäytäviä ei täällä maalla ole, eikä välttämättä kunnon piennartakaan.

Vierailija
47/47 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omasta työstä voi ottaa virkavapaata. Ensin esim vuosi, niin näkee, miten homma lähtee sujumaan. Ja jos muutto on määräaikainen, kannattaa ainakin yrittää neuvotella, että työpaikka odottaisi. 

Työluvan saanti on oikeasti todella vaikeaa (tietysti vähän alasta riippuen) mutta Usassa on jossain määrin normaalimpaa kuin Suomessa, että joku ei käy töissä, että kivaa tekemistä ja vapaaehtoishommia löytyy kyllä. 

Parisuhteen pitää olla vahva ja miehen pitää olla sitoutunut yhteiseen talouteen. Et nimittäin saa välttämättä edes avattua omaa tiliä, vaan elät miehen rinnakkaiskortilla. Ja huolehtikaa, että sinulle kertyy eläkettä ja omaisuutta. Varsinkin, jos teillä on avioehto. 

Noh, mikään virkavapaa ei ole vaihtoehto yksityisellä puolella. Irtisanoutua voi toki. Itselle painaisi aika paljon vaakakupissa että saisinko työlupaa (yleensä kai aika vaikeaa, kotirouvailuksi menisi). En olisi valmis luopumaan omasta urasta koska se on sitten siinä jos kyseessä on monen vuoden keikka jolloin ei voi pitää ammattitaitoaan yllä. Noh ehkä jos mies tienaisi miljoonaluokassa ja tehdään paperit valmiiksi, missä minulle kerrytetään omaisuutta että en jää tyhjän päälle ja voin tarvittaessa uudelleenkouluttautua kun paluu koittaa joskus.

Ei kait siihen tarvisi työlupaa Usassa, jos tekisi töitä etänä Suomeen???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi