Ylen gallupien tärkein huomio on, että Keskustan taru näyttää olevan taputeltu..
Puolue on ollut jo 3 vuotta oppositiossa, eikä ole saanut kannatustaan nousemaan. Puoluejohtajaa on vaihdeltu kuin sukkia, mutta linja on täysin hukassa. Keikkuu 12-13% ja on vaarassa valua alle 10% kerhoon. Jos Keskusta haluaa vielä säilyä puoluekartalla, pitäisi sen miettiä mikä puolueen linja on. Kuihtuvan maaseudun eläkeläisten äänillä lento loppuu, kun äänestäjät yksi toisensa jälkeen kuolevat vanhuuttaan pois. Kun tätä verrataan esimerkiksi PS, on heillä kasvava uusi nuori sukupolvi nousemassa puolueeseen. PS voi haastaa jopa Kokoomuksen jos Kokoomus profiloituu pelkäksi boomerimiesten puolueeksi jossa kaverikapitalismi rehottaa. Naisethan ovat jo Kokoomuksen hylänneet.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustan alamäki alkoi kun ylenkatsoivat poliittisen konkarin Paavo Väyrysen. Sen jälkeen puolueen ovat valkanneet liberaalit pikku possut kuten saarikko(eikä ihan pikku) ja puttepossu Kurvinen. Viimeisimpänä telkissa on saanut hävetä Antti Kaikkosen sammakoitan
Paavo Väyrynen on Suomen viimeinen alkiolainen.
Arvostan suunnattoman korkealle alkiolaisen aatteen. En ole edes kotoisin kepulaisesta kodista.
Kuuntelin kerran Väyrysen haastattelun jossa hän selvitti perusteellisesti, mikä on alkiolainen aate.
..
Huomasin, että se vastaa kaikkia arvojani sekä näkemyksiäni hyvästä valtiosta.
Huomasin, että olen itse asiassa syntynyt alkiolaiseksi.
..
On absurdia, että me ulkopuoliset joudumme selittämään kepulaisille, mikä oli kepun alkiolainen aate.
Ulkopuoliset tietävät sen nykyään paremmin.
Alkiolaisuus on ajaton sivistysaate. Uskon, että nykyään se olisi vetänyt äänestäjiä.
Jopa kaupunkilaisia ja nuoria.
Sääli että kepulle kävi näin huonosti.
Eikös tää alkioilainen hengaillut kaikissa pikku putinistipuolueissa kepuilun jälkeen? Ei herätä luottamusta.
Tuohon on turha yrittää vedota. Aloin ottaa toden teolla selvää suomettumisesta muutama vuosi sitten.
KAIKKI puolueet olivat naimisissa Neuvostoliitto - Venäjän kanssa.
Nuo asiat ovat selvittämättä. Ei ole vieläkään tehty lustraatiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustan pitäisi ensin päättää, mikä sen linja on. Ja onko se vasemmistoa vai oikeistoa. Nyt kukaan ei oikein tiedä tätä, ja se on ongelma. Rehellisyyttä tarvitaan.
Kepulla alkoi mennä alamäkeä Sipilän hallituskaudella kun unohtivat tavalliset maaseudun ihmiset. Heitä ei puolusta muut kuin SDP ja vasemmistoliitto. Ei kepu eikä ps.
Tämä.
Maaseudun ihmisillä ainoa toive on enää vasemmistoliitto ja SDP.
Sekä vihreät.
Ai nuo vanhat talonpojan tappajat. Ei todellakaan. No, vihreistä ei ole vaaraa kuin itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Pohjanmaalla on palattu Perseilystä Kepulointiin.
Eikä kumpikaan vaihtoehto kuulosta hyvältä.
Itse asiassa ei ole mitään vaihtoehtoja enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskustan pitäisi ensin päättää, mikä sen linja on. Ja onko se vasemmistoa vai oikeistoa. Nyt kukaan ei oikein tiedä tätä, ja se on ongelma. Rehellisyyttä tarvitaan.
Kepulla alkoi mennä alamäkeä Sipilän hallituskaudella kun unohtivat tavalliset maaseudun ihmiset. Heitä ei puolusta muut kuin SDP ja vasemmistoliitto. Ei kepu eikä ps.
Tämä.
Maaseudun ihmisillä ainoa toive on enää vasemmistoliitto ja SDP.
Sekä vihreät.
Ai nuo vanhat talonpojan tappajat. Ei todellakaan. No, vihreistä ei ole vaaraa kuin itselleen.
Talonpojan tappaja oli KEPU.
Veikko Vennamo kertoi, kuuntele haastattelu.
Siksi Veikko Vennamo häipyi kepusta ja perusti Suomen Maaseudun Puolueen.
Vierailija kirjoitti:
Keskusta tuntuu apupuolueelta, aivan kuin RKP.
Keskusta on kuitenkin ollut hylkäämässä toivotonta matusaatiovimmaansa mikä on samaten RKP:n ainainen synti.
Mutta koen silti että keskusta voi parantua tai eheytyä matuvimmastaan toisin kuin matuvimmaansa lukkiutunut RKP. RKP:läiset asettavat siis matujoukkonsa jopa omien suomenruotsalaisiensa edelle mikä on täydellinen esimerkki matuvimmasta. Keskustasta olen olen kuullut katuvia signaaleja menneistä matuvimman ajoista.
En ole persu. En äänestä enää. Äänestin 4 eri puoluetta. Nyt riittää.
Mutta arvostan järkeä ja asiallista puhetta.
Jussi Halla - aho kertoi Suomen maaseudun alasajon syyllisen joka on kepu.
Kepu kuuluu myös EUssa ääriliberaaliryhmittymä ALDEEN. Olen varma, että kepun äänestäjät eivät tiedä edes tuota.
Toivottavasti löydätte Halla - ahon lyhyen videon asuasta, Youtube.
Kepun suhmurointi ei kestä päivänvaloa.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on väärä galluppi kun persut nousussa ja vassarit laskussa. Kommenteissa ovat myös vihaisia persujen noususta. Galluppi pitää tehdä uudestaan ja antaa potkut nykyiselle.
Mikäli persut haluavat hallitusvastuuseen, on heidän oltava suurin puolue. Kukaan ei suostu enää samaan hallitukseen heidän kanssaan, joten tuo on ainoa mahdollisuus persuille. Antaapa pihatontun höpistä, minkä pikkutyttöjen metsästämiseltään kerkeää. Persujen taival potentiaalisena hallituspuolueena on taputeltu, ja hyvä niin. M52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusta on kuitenkin ollut hylkäämässä toivotonta matusaatiovimmaansa mikä on samaten RKP:n ainainen synti.
Mutta koen silti että keskusta voi parantua tai eheytyä matuvimmastaan toisin kuin matuvimmaansa lukkiutunut RKP. RKP:läiset asettavat siis matujoukkonsa jopa omien suomenruotsalaisiensa edelle mikä on täydellinen esimerkki matuvimmasta. Keskustasta olen olen kuullut katuvia signaaleja menneistä matuvimman ajoista.
Siirtolaiset päästettiin tänne hallituksen toimesta joka oli persu - kokkari - kepuhallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siirtolaiset päästettiin tänne hallituksen toimesta joka oli persu - kokkari - kepuhallitus.
Sen sijaan että syytellään siitä mikä hallitus heidät on tänne päästäneet, pitäisi miettiä kuinka heistä päästään eroon. Menneisyyttä ei voida muuttaa, mutta tulevaisuus on meidän käsissämme. Tällä hetkellä PS on ainoa puolue joka nämä haluaisi poistaa Suomesta.
Keskusta on maaseudun puolue. Maaseutu tyhjenee. Linja on myös epäselvä ja kallis yhteiskunnalle. Esimerkiksi tehottomat hyvinvointialueet ovat keskustan käsialaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen sijaan että syytellään siitä mikä hallitus heidät on tänne päästäneet, pitäisi miettiä kuinka heistä päästään eroon. Menneisyyttä ei voida muuttaa, mutta tulevaisuus on meidän käsissämme. Tällä hetkellä PS on ainoa puolue joka nämä haluaisi poistaa Suomesta.
Jos perussuomalaisia ei olisi, niin pk-seudulla olisi varmaankin noin tuplamäärä maahanmuuttajia Lähi-idästä ja Pohjois-Afrikasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keskusta näyttäisi jatkavan täysin samalla linjalla kokoomuksen ja persujen kanssa, joten ei ole mikään vaihtoehto
Näin se on. Meillä on nyt kolme samanlaista oikeistopuoluetta. Ihmettelen vaan, miten näille vain eliitin etua ajaville puolueille löytyy näin paljon kannatusta köyhässä Suomessa.
Tuo on jokin suomi ilmiö minkä takia kurjuus jatkuu.
Keskusta kuoli käytännössä kun ns. vanha kaarti lähti, esim. Pekkarinen ja Kääriäinen. Samassa rytäkässä keskusta lähti vaalitappion jälkeen hallitukseen toteuttamaan demaripolitiikkaa. Kulmunin vaihto Saarikkoon oli ihan viimeinen niitti
Totesin aiemmin, että kaikki puolueet olivat naimisissa NL - Venäjän kanssa.
...
Tällainen ruma juttu mm. Rosatom- hankkeesta joka oli voimassa vielä vuonna 2022.
...
YLE yritti saada asian tiimoilta haastatteluun mm. Marinin, Sipilän ja Stubbin. Kukaan ei suostunut. Mutta Ville Niinistö suostui.
...
Tiedättekö mitä Suomi oli tukemassa Rosatom - hankkeella?
Venäjän YDINASETEOLLISUUTTA. Ei yhtään vähempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos perussuomalaisia ei olisi, niin pk-seudulla olisi varmaankin noin tuplamäärä maahanmuuttajia Lähi-idästä ja Pohjois-Afrikasta
No, en tiedä, mutta nykyisen hallituksen aikana ainakin oma keskikokoinen asuinkuntani on kansainvälistynyt niin, että lähes joka toinen vastaantulija on muualta. Siis ihan lyhyessä ajassa tämä tapahtunut.
Haloo. Rosatom jolla Suomi tuki Venäjän ydinaseteollisuutta oli vielä voimassa vuonna 2022.
..
Sitten Venäjä hyökkäsi Ukrainaan.
Jostain kumman syystä Suomen kelkka kääntyi.
Suomi oli siis täysillä Venäjän kanssa naimisissa vielä vuonna 2022.
Rkp on todellakin matu saatiopuolue, mutta samalla se pitää tiukasti kiinni omien kannattajiensa etujen ajamisesta ja puolustamisesta.
Tässä olisi muilla Suomen keskeisillä puolueilla valtavasti parantamista.
Minulla on idea. Kuunnelkaa Väyrysen haastattelu alkiolaisuudesta. Taisi olla Dosentin ohjelma.
Kuunnelkaa ajatuksen kanssa ilman mitään tunteita puoleen tai toiseen.
..
Kepu ja persut: yhdistykää ja perustakaa uusi alkolainen puolue.
Siten voi enää pelastaa Suomen. Ryhtykää toimeen.
Menkää Väyrysen puheille.
Väyrynen on valtiomies. Sivistynyt aatteen mies. Lisäksi hän on valtiotieteen tohtori.
Eeva Kalli, Petri Honkonen, Hilkka Kemppi, Jouni Ovaska... Olisiko joku heistä keskustan tuleva pj? Kaikkosessa ei ole karisma, on tylsä...
Pohjanmaalla on palattu Perseilystä Kepulointiin.