IL: Timo Soini tylyttää perussuomalaisia: ”Että sellaista maahanmuuttopolitiikkaa”
Soinin mukaan perussuomalaisten ollessa edellisen kerran hallituksessa (2015–2017), maahan tuli runsaat 60 000 vieraskielistä henkilöä.
Orpon hallituksessa perussuomalaiset on vaikuttanut Soinin mukaan siten, että maahan tulee hallituskaudella 2023–2027 ainakin 180 000 vieraskielistä henkilöä.
– Että sellaista maahanmuuttopolitiikkaa, Soini kirjoittaa blogissaan.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e4b4a45a-963b-4001-9e53-6f128142c…
Kommentit (141)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näemmä mies kykene millään myöntämään, että hän itse oli se joka petti äänestäjänsä.
Ei eroa siis Riikka Purrasta mitenkään.
Outo kommentti. Minä äänestin Purraa ja olen erittäin tyytyväinen häneen ja puolueeseen enkä ymmärrä kuinka niin "petti". Aion jatkossakin äänestää häntä tai jotain muuta persua.
Outo kommentti. Minä en äänestänyt Purraa, koska tiesin jo Soinista, että populisti pettää aina.
Miten voi edelleenkin olla, että tietty väki ei näe eroa suoraan savimajasta tulleen maahanmuuttajan ja esim. intialaisen insinöörin välillä?!
Vierailija kirjoitti:
Onpa mielenkiintoinen avaus. Koko 3 vuotta on persuhallitusta syytetty rassssismista ym, kun ei ole kaikkia halukkaita ottanut maahan.
Tosin teki sellaisen idioottimaisen esityksen, että otettaisiin enemmän naisia ja lapsia, jotka kärsivät joissaan maassa sortoa. Salamana demarit ilmoittivat sen rasissmiksi. Saa ottaa vain miehiä tietyistä maista.
Tälläistä se on vasemmalta.
Vierailija kirjoitti:
Onpa mielenkiintoinen avaus. Koko 3 vuotta on persuhallitusta syytetty rassssismista ym, kun ei ole kaikkia halukkaita ottanut maahan.
Tosin teki sellaisen idioottimaisen esityksen, että otettaisiin enemmän naisia ja lapsia, jotka kärsivät joissaan maassa sortoa. Salamana demarit ilmoittivat sen rasissmiksi. Saa ottaa vain miehiä tietyistä maista.
Persuja on syytetty rasistiksi? No ne on kuulostanut hyvin rasistista. Vaikea on sitten muuta kuvitella. Ja tuskinpa Persut hyväksyy omalla kaudellaan tulleita ulkomaalaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat nyt 10 vuotta haukkuneet oman puolueensa perustajaa. Enpä juuri tyhmempää ilmiötä ole ennen politiikassa nähnyt.
Persut eivät ole sanallakaan maininneet Soinia. Sen sijaan Soini on vähän väliä mediassa ulisemassa katkerana persuista.
Hesarissa oli joskus lehtijuttu, jossa kerrottiin kuinka puolueelle on ollut työtä hankkiutua eroon Soinin hankkimasta ravihevosesta. Mielenkiintoista olisi kuulla miksi Soini koki puolueen ravihevosta tarvitsevan. Ei taida yleensä olla puolueilla omia hevosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko se Marinin hallitus, vai tämä nykyinen, joka houkutteli tänne intialaisia opiskelijoita ja lupaamalla pääsyn koko perheelle? Tänne meidän kaupunkiin on ainakin tullut niitä ihan hirveä määrä viime vuosina, ennen niitä oli tosi vähän.
Teidän koulut on ne houkutelleet, koska EUn ulkopuoliset opiskelijat maksavat kymmeniä tonneja opiskelustaan. Eivätkä he tai perhe kuulu Kelan tukien piiriin. Ja he ovat korkeakouluopiskelijoiden, joita toivotaan jäämään Suomeen siksinhelpotwttiin perheiden tuloa, että sopeutuisivat nopeammin. Teidän kylän korkeakoulut ja yliopistot voittavat tässä asiassa. Jos ei kukaan muu.
Erikoisia korkeakoululaisia ne sitten on, kun työskentelevät täyspäiväisesti ravintoloitten keittiöissä ja siivousfirmoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näemmä mies kykene millään myöntämään, että hän itse oli se joka petti äänestäjänsä.
Ei eroa siis Riikka Purrasta mitenkään.
Outo kommentti. Minä äänestin Purraa ja olen erittäin tyytyväinen häneen ja puolueeseen enkä ymmärrä kuinka niin "petti". Aion jatkossakin äänestää häntä tai jotain muuta persua.
Outo kommentti. Minä en äänestänyt Purraa, koska tiesin jo Soinista, että populisti pettää aina.
Meinaat lienee vasemmistoliittoa ja vihreitä.
Ei oikeastaannole suomessa muita populismilla ratsastavia puolueita.
Maahanmuuton rajoittaminen ei koskaan ollut Soinin agendalla. Halla-ahon mitä suurimmassa määrin oli ja tämä toi puolueelle ennätyksellisen äänimäärän. Soini sieti Halla-ahon siipeä ja kuvitteli omaksi ansiokseen historiallisen jytkyn. Olihan hänen verbaliikallaankin politiikassa omat hetkensä, mutta nopeasti osoittautui, että perussuomalaisten kannattajakunnan ydin muodostui juuri niistä, jotka eivät olleet tyytyväisiä vallitsevaan maahanmuuttopolitiikkaan. Ja nyt Soini pilkkaa persuja asiasta, jonka merkitystä ei koskaan itse oivaltanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut ovat nyt 10 vuotta haukkuneet oman puolueensa perustajaa. Enpä juuri tyhmempää ilmiötä ole ennen politiikassa nähnyt.
Persut eivät ole sanallakaan maininneet Soinia. Sen sijaan Soini on vähän väliä mediassa ulisemassa katkerana persuista.
Näin nämä asiat koetaan.....
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/a/bcbde8d3-36cd-4f74-b270-5572f22ebf3c
Riikka Purralta tylytys Timo Soinille: "Noloa ja haitallista"
HS: Riikka Purralta tylyä tekstiä Timo Soinista
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f710d172-1767-4411-9813-8793c8a94…
Riikka Purra: Perussuomalaisten historiassa on tahra - nosti esiin Timo Soinin
https://www.is.fi/politiikka/art-2000009235757.html
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä äänestänyt persuja, mutta Soinin möläytysten seurauksena persut näyttäytyvät paremmassa valossa kuin Soinin aikana. Ainakin nyt puolueeseen kelpaavat kasvissyöjät, homoseksuaalit ja sivarit, jotka ilmeisesti Soini on kokenut ja kokee edelleen jostain syystä ongelmaksi.
Eikö Soini osaa päästää persuista missään vaiheessa irti? Vasemmistolaista mekkalointi ihmetyttää.
Miksi Soinin sananvapaus ei maistu perussuomalaisille?
Eihän siinä sananvapautta kiistetä. Ihmetellään että miksi jankuttaa vanhoista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Maahanmuuton rajoittaminen ei koskaan ollut Soinin agendalla. Halla-ahon mitä suurimmassa määrin oli ja tämä toi puolueelle ennätyksellisen äänimäärän. Soini sieti Halla-ahon siipeä ja kuvitteli omaksi ansiokseen historiallisen jytkyn. Olihan hänen verbaliikallaankin politiikassa omat hetkensä, mutta nopeasti osoittautui, että perussuomalaisten kannattajakunnan ydin muodostui juuri niistä, jotka eivät olleet tyytyväisiä vallitsevaan maahanmuuttopolitiikkaan. Ja nyt Soini pilkkaa persuja asiasta, jonka merkitystä ei koskaan itse oivaltanut.
Soini ei oikein vakuuta argumenteillaan. Möläytellään mitä sattuu ja jälkikäteen selitetään alakoululaisen tavoin, että se oli vain läppä, kun pitäisi ottaa vastuuta sanomisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se vielä hassumpi että Soini on nykyään punavihreiden asiantuntijaidoli.
Johtuukohan se siitä että persut eivät pidä pettureista ja punavihreille se on meriitti.
Mitä oikein höpötät? Eihän Soini tahdo kelvata edes keskustalle, saati sitten vasemmistolle.
Vierailija kirjoitti:
Takinkäännön ja hillotolppariippuvaisuuden ruumiillistuma.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään persu ei istuisi tänä päivä eduskunnassa hillotolpalla ilman Timo Soinia. Näin se vaan on. Oli Soinista mitä mieltä hyvänsä.
Soini on yleisteen erikoisasiantuntija, mielipide joka asiaan.
Eikös tuo katkera vanhus ollut itse kahvassa 2015?
Vierailija kirjoitti:
Soini on yleisteen erikoisasiantuntija, mielipide joka asiaan.
Se selittää miksei puolueella aikanaan ollut minkäänlaista linjaa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Joku selittää, että kun on edellisen hallituksen lakeja, niin ei niitä voi hetkessä muuttaa. Persut pystyi kuitenkin tällä hallituskaudella muutamassa kuukaudessa muuttamaan lakeja, jotta saatiin työttömille ja vähäosaisille kurjat olot.
Muutokset jotka erityisesti pääministeripuolue halusi oli tietty helppo saada läpi. RKP ei välitä työttömistä ja Perussuomalaiset kannattaa mieluummin leikkauksia kuin verojen korotuksia.
Jos Perussuomalaiset haluaa läpi jotain muutoksia, joita kokoomus ei erityisesti halua, niin pelkästään se että RKP voimakkaasti vastustaa niitä, estää käytännössä lain muutokset.
On se vielä hassumpi että Soini on nykyään punavihreiden asiantuntijaidoli.
Johtuukohan se siitä että persut eivät pidä pettureista ja punavihreille se on meriitti.