Te, joilla ei käy koskaan vieraita
Onko teillä siistiä ja puhdasta? Mistä saat motivaatiota siivoamiseen?
Mulla ei ole mitään motivaatiota kuin ehkä kerran vuodessa tai kahdessa. Kun ketään ei näy, niin en saa siivottua.
Kommentit (25)
Hyvin vähän käy ketään, mutta siivoan niin paljon, kuin suinkin jaksan, ettei kertyisi isoa urakkaa odottamaan.
Yksin asun. Kyllä mulla aina tavarat on paikoillaan. Jos illalla jää joskus astia sohvapöydälle niin aamulla viimeistään tiski koneeseen.
Lattioita en pese kovin usein enkä ikkunoita kun ei ne oikein likaannukaan. Matot pesen kesäisin. Imuroin ehkä kerran viikossa. Siivoan kylppärin kyvyesti aina kun käyn suihkussa ja paremmin kerran viikkoon. Saa tulla vieraat.
Miksi aloittaja ei sitten kutsu vieraita? Jos siivoamisinto on siitä kiinni, kannattaisi varmaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittaja ei sitten kutsu vieraita? Jos siivoamisinto on siitä kiinni, kannattaisi varmaan.
Mitä se meille kuuluu? Minäkään en pyydä vieraita kotiin enkä mielelläni kyläile, kivempi tavata tuttuja ja sukua vaikka teatterissa tai lounaalla. Putsaan keittiötasot ja astiat päivittäin, kuutisen kertaa vuodessa imuroin. Vedän matot ja lattiat teräväkuivaimella mieluummin.
Minä haluan pitää oman asuntoni mahdollisimman siistinä ja tavarat oikeilla paikoilla, sillä se lisää asumisviihtyisyyttä. Tapaan tuttuja mielummin jossain viihtyisässä kahvilassa tai ruokaravintolassa sen sijaan että kutsuisin jonkun tai joitakin varta vasten käymään. Parin tunnin tiiviissä tapaamisessa ehtii varmasti kertoa ne tärkeimmät yleiset ja yksityiset jutut eikä kenellekään tarvitse toimia tilaisuuden isäntänä (tai emäntänä).
Ei minulle ollut koskaan tarvetta tehdä suursiivousta vaikka joku olisi tulossa käymään sillä petaan vuoteen joka aamu rutiininomaisesti ja tiskin astiat syömisen jälkeen. Joskus saatan pitää isomman pyykkipäivän, jolloin pesen esimerkiksi kaikki mahdolliset vuodevaateet kuten täkin, tyynyn, pussilakanan, aluslakanan ja päiväpeiton samana päivänä.