Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla ei käy koskaan vieraita

Vierailija
05.08.2026 |

Onko teillä siistiä ja puhdasta? Mistä saat motivaatiota siivoamiseen? 
Mulla ei ole mitään motivaatiota kuin ehkä kerran vuodessa tai kahdessa. Kun ketään ei näy, niin en saa siivottua. 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään siivoa kovin usein.  Aina joku hoitanut siivoushommat:  äiti, kotiapulainen, miesystävät. Minua ei kiinnosta muut askareet kuin pyykkäys ja ruuanlaitto. Koska viimeisimmästä erosta siivoushullun miehen kanssa on jo yli vuosi, kaikki on ihanasti rempallaan.  Asia ei häiritse minua.  Viimeisimmässä muutossa poistin tarpeettomia esineitä, koti ei ole romuvarasto.   Sikäli on helpompi siivota kun "kohtaus" muutaman kerran vuodessa iskee ja tartun siivousvälineisiin. 

Vierailija
2/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio ei tule vieraista vaan se tulee ihan siitä, että viihdyn itse siistissä ympäristössä, kroonisen sairauden takia en vain aina jaksa pitää kotia niin siistinä kuin haluaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita ei käy melkein koskaan mutta siistiä on. Siivoan kerran viikossa, ihan vain itseäni varten. Vietän kotona paljon aikaa ja haluan että täällä on viihtyisää. En viihdy yhtään sekasotkun tai lian keskellä.

Vierailija
4/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse viihdyn siistissä kodissa ja ylläipidän järjestystä, jolloin ei tarvitse siivota usein, kun pelkästään itse olen sotkemassa.

Vierailija
5/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua vieraita, mutta tykkään itse siististä kodista ja tykkään siivota 

Vierailija
6/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun luona käy yksi lähiomainen kylässä parin kuukauden välein, mutta silti siivoan säännöllisesti ihan itseäni varten. Olen joskus yrittänyt sanoa itselleni, ettei aina tarttis olla niin neuroottisen tarkka kaikesta, mutta minkäs sitä luonteelleen voi. 

Vierailija
7/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kotini siistinä kävipä vieraita tai ei.  Näin viihdyn kotona. 😊

Vierailija
8/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla nykyään. Nautin itse siististä. Ja kerran kuussa käy siivooja, niin ei tarvi itse jynssätä. Nuorena, kun ei ollut varaa siivoojaan, ja muutenkin laiskotti, oli kyllä usein vähän kaaosta kotona.

Vierailija
9/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on minun kotini. Tietenkin pidän siistinä. Kun on perussiistiä, pelkkä ylläpitosiivous riittää. 

Vierailija
10/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran viikossa siivoan perjantaisin. Varsi-imurin jos omistaisin niin varmaan imuroisin ainakin yhden kevyemmän lisäkerran viikossa.

Vierailija
11/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä edes tule ihmeemmin sotkua. No nuoren huone on mitä on, mutta se on hänen ja saa mun puolesta olla hänen mielensä mukainen. Mutta yhteiset tilat on aina siistit, ei tule aikaihmisillä sotkua. Astiat laitetaan koneeseen ja kone tyhjennetään, kun astiat ovat puhtaat. Keittiön siivoan aina ruuan valmistuksen jälkeen. Imuroin kun muistan, tasoille ei kerätä roinaa.

Vierailija
12/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut nykyisessä asunnossa kolme vuotta ja kerran on käynyt ulkopuolinen - muuttopäivänä samassa talossa asuva isännöitsijä toi järjestyssäännöt, mutta silti koti on suht' koht' siisti (ei kuitenkaan sisustuslehtitasoa).

Vierailija
13/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy vieraita, olen erittäin introvertti. Puhdasta on silti.

Vierailija
14/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ketään käy. Olenhan köyhä sekä sen verran vammainen, että tarvitsisin apua joissain kodin askareissa. 

Sukulaiset, erityisesti sisarukset, karttavat tietoisina siitä, että perittävää ei ole. Alkoholiakaan en käytä.  

Uskonlahkolaiset lopettivat käynnit kun seurakuntansa saivat tietoonsa varattomuuteni = ei perintöä luvassa.

Vierailija
15/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole siivonnut vuosiin, mutta taidan olla myös masentunut. En jaksa koko elämää.

Vierailija
16/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan itseäni varten siivoan enkä vieraita varten. Pöly alkaa ottaa hengityksen päälle jossain vaiheessa. Siisti koti tuo myös hyvän mielen.

Vierailija
17/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamaton koti houkuttelee sokeritoukkia ja ties mitä loiseläimiä. Suosittelen imuroimaan vähintään kerran pari kuussa. Luteetkin palasi kun ihmiset ei osaa enää siivota. Toki pelkkä siivous ei niitä pidä poissa(jos joku kantaa niitä yhtiöön) mutta vähentää ainakin.

Vierailija
18/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On mulla nykyään. Nautin itse siististä. Ja kerran kuussa käy siivooja, niin ei tarvi itse jynssätä. Nuorena, kun ei ollut varaa siivoojaan, ja muutenkin laiskotti, oli kyllä usein vähän kaaosta kotona.

Niin varmaan.

Vierailija
19/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siistiä on eikä mitään turhaa. 

Vierailija
20/25 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoamaton koti houkuttelee sokeritoukkia ja ties mitä loiseläimiä. Suosittelen imuroimaan vähintään kerran pari kuussa. Luteetkin palasi kun ihmiset ei osaa enää siivota. Toki pelkkä siivous ei niitä pidä poissa(jos joku kantaa niitä yhtiöön) mutta vähentää ainakin.

Kyllä ne luteet on kuule ihan näiden vieraiden tuliaisia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi