Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?

Vierailija
05.08.2026 |

Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!

Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...

Kommentit (1448)

Vierailija
1421/1448 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä nuorten naisten revan revittelyä, yleisillä paikoilla.
Nuoret kundit  taas revittelee persettä ostareilla.

Vierailija
1422/1448 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/1448 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mihin ovat kadonneet hyvät tavat. 

Enkä sitä kuinka avuttomia ihmiset nykyisin ovat. Ei osata huolehtia mistään, ei asunnosta, ei kodinkoneista, vaatteista tai mistään muustakaan. Kaikkialla asenne on että asiat ovat kertakäyttöisiä. 

Kukaan ei tunnu arvostavan laatua, käsityötä tai lähellä tuotettua. Pääasia on että saa halvalla ja paljon. Sillä ei ole väliä tarvitseeko tuotetta tai kuinka pitkään asiat kestävät. 

Vierailija
1424/1448 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh millaisia menneisyyteen jämähtäneitä mummeleita 👵👵 ja papparaisia 👴🏻👴🏻 täällä on. 

Menneisyyden vankeja te olette. Minä en.

T. 52v

Vierailija
1425/1448 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autojen tuunausta. Eiköhän esim. matalilla renkailla tavoitella vain räyhäkkäämpää ajotyyliä eli vaarallista leikkiä.

no kyllä mekin autoja ”tuunattiin”. Nostettiin perää, oli leveitä renkaita, karvanoppia ja erikoisvanteita. Stereot maksoi enemmän kuin se 70-luvun Toyota, joka ei varsinkaan talvisin tuntunut kulkevan suoraan kylän raitilla.

T. Keskiluokkaistunut perheenisä 50+

Vierailija
1426/1448 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustat talon seinät ovat kuumat helteillä. Taloissa ei ole räystäitä ja vedet valuvat seinille. Ikkunalasit lattiasta kattoon: vaarallista ja paljon siivottavaa.

Vierailija
1427/1448 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien uusavuttomuutta lastensa kanssa.

Vierailija
1428/1448 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kullikuvilla saa pildeä. En ole kyllä lupaa kysymättä lähetellyt, mutta ihan contextissa kun lähettää niin saa sitä.

No siitä ei sitten ole pitkä matka siihen että lähettää ilman lupaa.

Vierailija
1429/1448 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoälyä. Ihan helvetin pelottava. Kuvat, musiikki, elokuvakohtaukset, kirjat, tiedon tarjoaja. En halua tällaista maailmaa. Mikä on enää aitoa? 

Vierailija
1430/1448 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä Tinderiä. Vaikka joku ihminen näyttää kuvassa kivalta, niin ei se kemia välity kuvien kautta. Maailman sivu ihmiset on ihastuneet ja rakastuneet fyysisen kohtaamisen kautta! 

Kemiaa pitää olla ja sitä löytyy vaan, kun ihmiset kohtaavat oikeassa elämässä!

Lähtekää ulos sieltä koneitten takaa! Baareihin ja harrastusten pariin! Perä ylös tuolista! Hus siitä, menettekös!

Vierailija
1431/1448 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaana liikkuvat psykopaattifassarit sinisessä kravatissa ja mustassa paidassa. Ja vieläpä ohranapoliisin suojeluksessa.

Vaikkakin sisäasiain ministerin puoluekanta johtaa ns. "sylttytehtalle".

Vierailija
1432/1448 |
01.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- OnlyFans

- Teinien hajuveden käyttö

- TikTokin ym. somen selaaminen useita tunteja päivässä

- Tubettajat ja influensserit. Ja niitä "seurataan", miks niitä seurataan? Eikö oo omaa elämää

- Liikunnan puute ihmisillä, porukka ihan apaattisena kuin zombiet

Samaa mieltä, paitsi että oli meidän aikoihin hajuvesibuumi kun oltiin teinenä. Ne oli laivalta ostettuja paljon tujumpia haisupommeja kuin nykyiset, mutta toki niiden raaka-aineet oli aidoista kukista ja mausteista, eikä synteettisiä kuten suurin osa tänä päivänä ja sen takia ne aiheuttaa monille oireita.

Tuo zombiemaisuus johtuu siitä kun kaikille jaellaan masennuslääkkeitä kuin karkkia. Jokaiseen vaivaan, ja niin moneen mihin masennuslääkkeet ei edes ylipäätään toimi, kuten ahdistuneisuus- tai paniikkihäiriöpotilaalle. Heille aivan väärä lääke.

Töissä oli joskus hetkellisesti niin monta rautaa tulessa, että se vähän kuormitti. Mainitsin tästä työterveyslääkärille, kun kyseli yleistietoja jonkin flunssasaikkukäynnin yhteydessä. Reaktiona tähän oli heti kirjoittamassa minulle masennuslääkkeitä. Kieltäydyin jyrkästi, samalla miettien, että jopas nyt on mennyt Ameriikan-meiningiksi, kun näin köykäisesti tyrkytetään nappeja. Tästä on nyt jo 10 vuotta.

Luonteenlaadultani olen hyvin tasainen ”asiat asioina” -ihminen, enkä stressaa erityisen helposti. Missään erityisessä ”mielentilassa” olen ollut hetken aikaa lähinnä lähiomaisen parantumattoman sairastumisen ja kuoleman yhteydessä ja kerran orastaneen hyvän ihmis- ja parisuhteen kariuduttua omaan virheeseeni (kyseessä ei ollut pettäminen). Tuntui kovin väärältä, että puolihuolimaton heitto avaa heti ovet pillerimömmömaailmaan ikään kuin sillä asia edes korjattaisiin. Oikein hätkähdin ehdotusta.

Mä olen huomannut saman asian. Kerran itkin työterveydessä kun töissä oli todella rankkaa. Lääkäri, nuori nainen joka ei ollut koskaan aiemmin tavannut tai hoitanut minua, diagnosoi 15minuutin tapaamisen perusteella minulla keskivaikean masennuksen ja määräsi masennuslääkkeet.

Googlettelin masennuslääkkeiden sivuvaikutuksia ja tulin niiden löydöstään perusteella siihen tulokseen etten todellakaan ala syödä niitä.

Ihan järkyttävää! Työterveydessä masennusdiagnoosia jaellaan samaan tahtiin kun liittymämyyjät lakupatukoita kauppakeskuksissa….

Minulla kävi sama unettomuusjakson aikana. Työterveyslääkäri määräsi lääkettä, jonka ensisijainen käyttötarkoitus oli sairastettu psykoosi. Oli pieni annos juu, mutta päätin, etten moista mömmöä rupea syömään, nukun tai en luomuna. Onneksi olen nukkunut myöhemmin ihan hyvin ilman mitään lääkettä. 

Vierailija
1433/1448 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ymmärrä, mitä mä en ymmärrä ?

Vierailija
1434/1448 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsille ei enää anneta piiskaa.

Vierailija
1435/1448 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuasta valittamista. Ennen syötiin mitä sattui olemaan. Kelpasi hernekeitto ja pannukakku. Silakkaöaatikkoa oli meilläkin kotona 70-luvun lopussa ja 80-luvun alussa kerran viikossa syksyisin. Kaalilaatikkoa myös. 

Nyt se on niin, että mikään ei kelpaa kenellekään. Minun omat lapset on ollut ihan mahdottomia. Tyttö on kohta täysi-ikäinen ja edelleen vaan marisee ruuasta. Kaiken maailman nuudelit ja wingsit kelpaa, mutta kunnon ruoka, jossa on ravintoaineita, se ei kelpaa. Tänään tein keitetyt perunat ja porkkanat, höyrytettyä parsakaalia  ja pannulla paistetut pienet kuhafileet, ja hän söi parsakaalia ja kuhafileen, jonka päälle lorautti soijaa. Miten sekin soija kuhan kanssa sopii. Perunat ja porkkanat ei kelvanneet. 

Mieheni on samanlainen nykyisin, että pitsat ja hampurilaiset ja muu vähäravinteinen ruoka houkuttaa ja normaalista ruuasta marisee,. Nuorempana söi monipuolisemmin. Minä otin iltapalaksi maustamatonta jukurttia, banaanin pilkottuna ja tuoreita puolukoita. Nämä kaksi muuta meillä syö proteiinipatukkaa ja kuivattuja mangoja. En pysty käsittämään. 

Ennen syötiin, mitä sattui olemaan, koska muuten tuli selkäsauna, ei siksi, että olisi tykätty läskisoosista tai hernekeitosta yhtään sen enempää kuin nykyään.

Ei ennen mitään selkäsaunaa tullut jos jätti syömättä, koulussa tai kotona, mutta se tarkoitti ennen sitä että sitten olit syömättä mitään. Ei ollut kaupoissa paistopisteitä, ei lupaa poistua koulun alueelta koulupäivän aikana, ei ollut pikaruokaravintoilta lähimaillakaan, eikä ollut juuri omaa rahaa ostaa edes mitään eineksiä, jotka olisi kuitenkin täytynyt lämmittää kotona. Ei ollut mäkkäri, wolttia, subewaytä, ei mitään. Asuimme itse Laajasalossa, ja lähin pikaruokapaikka oli Helsingin keskustassa. Metroa ei vielä ollut. Snagareita oli joskus jossakin, mutta ne aukesivat vasta illalla yleensä, neljän, kuuden maissa.

Vierailija
1436/1448 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempana alkaa ärsyttää sekä pelottaa se ettei nuoremmilla ole omakohtaista vertailukohtaa siitä, miten asiat olivat ennen. Ei osata edes kuvitella vaihtoehtoa, joka oli ennen normaalia. Otetaan nykyinen todellisuus annettuna ja normaalina, mutta se lienee jokaisen sukupolven kohtalo vuorollaan. 

Taloyhtiöistä on kadonnut sellainen me-henki, kun boomerit ovat poistuneet vanhainkoteihin ja hautoihin. Ennen oli rennompaa ja rauhallisempaa asua. Minullekin laittoi ennen boomerinaapuri Hesarin postiluukusta ensin itse luettuaan sen, vaikka en sitä edes pyytänyt. On boomereissa huonojakin puolia niin kuin kaikissa toki. Eivät osaa kuvitella pienituloisten arkea eläkkeineen oikein. Ostavat aina satasella ruokaa kaupassa ja valittavat kun on kovaa. Itse ostan vitosella.

Vierailija
1437/1448 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä mitään, mitä vasemmisto nykyään edustaa. kaikki pridet, woket, bläkfeis matter jutut on pelkkää savuverhoa ja vedätystä.

Vierailija
1438/1448 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, ettei parikymppisille tylleröille näytä kelpaavan himokas mahakkaampi keski-ikäinen mies. Kummalliseksi tämä maailma on mennyt.

Vierailija
1439/1448 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien uusavuttomuutta lastensa kanssa.

Totta.

Nykyvanhemmat lässyttää yksikertaisia asioita lapsilleen aivan kuin nämä olisivat kehitysvammaisia pienestä pitäen.

Vierailija
1440/1448 |
02.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ymmärrä mitään, mitä vasemmisto nykyään edustaa. kaikki pridet, woket, bläkfeis matter jutut on pelkkää savuverhoa ja vedätystä.

Pride on maailman suurimpia bisneksiä. Tilaisuuksineen, tuotteineen, kaikkineen.

Sitä tehdään muka seksuaalivähemmistöä korostamalla ja heitä käyttämällä ekä sateenkaaria omimalla, mutta taustalla on todella masinoitu miljardibisnes.

Ulkomailla Pride-tuotoilla mm. kerätty rahaa poliittisille henkilöille ja heidän kampanjakuluihin, nimenomaan sellaisille ketkä eivät edes hyväksy sateenkaariväen aatteita.

Harmi ettei nykyihmiset lue oikeita uutisia ajatuksen kanssa, eivät näe faktoja, eivätkä kyseenalaista mitään, menevät vain muiden mukana kuin sokeat lampaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kaksi