50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Woke on sairasta. Valehdellaan sanoista ja asioista.
Taas joku ei tiedä mitä woke on.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisen puolueen hävytöntä haukkumista. Tuntuu pahalta, että enää ei sallita eri mieltä olevia ihmisiä. Puolueiden funktio kun on juurikin se, että samaa mieltä olevat perustavat puolueen ja yrittävät puolustaa sillä tavoin ajattelevien ihmisten arvoja. Jokaisellahan on sitten vapaus äänestää ketä parhaaksi katsoo. Mutta en ymmärrä enkä hyväksy, että jostakin porukasta tehdään jo lähtökohtaisesti pahis vaikka mitään rikollista ei ole tapahtunut. Meillähän piti olla demokratia ja politiikan piti olla yhteisten asioiden hoitoa.
Joo ja kun persujen haukkuminen on mennyt tasolle: "Minä pidän sinisestä väristä." "Ai, minä rakastan vihreää." "Senkin persu!!!"
Ts, aina kun joku on asiasta mistä tahansa eri mieltä kuin itse on, ilman että se liittyisi mitenkään politiikkaan on se eri mieltä oleva persu ja persu on pahin haukkumanimitys ja loukkaus mitä voi olla. No osalle se on mummo. Ihan yhtä typerää.
Sitä että joku on köyhä...persaukinen valittaja ja yhteiskunnan elätti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas joku ei tiedä mitä woke on.
No nimenomaan tietää ja ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaisen puolueen hävytöntä haukkumista. Tuntuu pahalta, että enää ei sallita eri mieltä olevia ihmisiä. Puolueiden funktio kun on juurikin se, että samaa mieltä olevat perustavat puolueen ja yrittävät puolustaa sillä tavoin ajattelevien ihmisten arvoja. Jokaisellahan on sitten vapaus äänestää ketä parhaaksi katsoo. Mutta en ymmärrä enkä hyväksy, että jostakin porukasta tehdään jo lähtökohtaisesti pahis vaikka mitään rikollista ei ole tapahtunut. Meillähän piti olla demokratia ja politiikan piti olla yhteisten asioiden hoitoa.
Joo ja kun persujen haukkuminen on mennyt tasolle: "Minä pidän sinisestä väristä." "Ai, minä rakastan vihreää." "Senkin persu!!!"
Ts, aina kun joku on asiasta mistä tahansa eri mieltä kuin itse on, ilman että se liittyisi mitenkään politiikkaan on se eri mieltä oleva persu ja persu on pahin haukkumanimitys ja loukkaus mitä voi olla. No osalle se on mummo. Ihan yhtä typerää.
Lisäksi persuttelu ja vassittelu hautaa alleen todelliset poliittiset kysymykset.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että tuijotetaan puhelimen ruutua koko ajan ja someen jaetaan joka "irvistys" ruoka jne . Sen sijaan ympärillä oleva todellinen kohtaaminen kasvoista kasvoihin ei tunnu kiinnostavan. Tai mikään muu tekeminen ku puhelimen räplääminen.
Sitä että valokuviin pitää laittaa huulet törölleen 😂
Huulia en laita törölleen enkä kuvaa itseäni. Enkä jaa asioita somessa. Mutta puhelimella/netissä kyllä vietän käytännössä kaiken vapaa-ajan. Netti on kuin suuri kirjasto, jossa on loputtomasti kiinnostavaa luettavaa.
50-vuotias
Sosiaalisen mediam höpötysvideot. Kuka niitä oikeasti katsoo.
Mielensäpahoittaminen, kaikesta.
TikTok: Liikaa hälyä aisteille
Tapailukulttuuri: Särkyneitä sydämiä ja epämääräisyyttä
Ulkonäkökeskeisyys: Botoxit, fillerit, ankkahuulet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta tässähän kysyttiin yli 50 vuotiaiden mielipidettä. Kyllä woke on sairasta kaiken ikäisten mielestä.
Ei. Suvaitsevaisuus on jees kaikkien muiden, paitsi lumihiutaleiden mielestä.
Sehän on eri asia kuin woke.
Niinhän te luulette, kun Suomen uutiset niin väittää.
No miten se nyt sama olisi? Suvaitsevaisuus on sitä että suvaitaan ja woke sitä että ei suvaita sen mukaan miten paljon on virhepisteitä.
"Woke tarkoittaa yhteiskunnallista valveutuneisuutta, eli sitä, että ihminen on tietoinen ja herännyt huomaamaan yhteiskunnassa esiintyvää rasismia, syrjintää ja muita epäoikeudenmukaisuuksia."
Herännyt siihen, ja kokee sen vääränä.
Ne jotka eivät pidä wokesta, haluavat siis, että yhteiskunnassa esiintyvää rasismia, syrjintää ja muita epäoikeudenmukaisuuksia pidetään yllä.
Woke tarkoittaa sitä että syrjintä käännetään päälaelleen ja syrjitään/canceloidaan niitä, jotka ovat tähän asti syrjineet.
Suvaitsevaisuus on sitä ettei syrjitä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tämä pride-hömpötys on mennyt liiallisuuksiin.
On ollut kokonainen pride-kuukausi ja ainakin Oulussa joku pride-työpaja. Tehdäänkö sielläkin tekopeniksiä?
On ilmeisesti muotia olla homo, lesbo, joku muu... Ja seuraavalla viikolla taas jotain muuta. Lapsiparat.
Miksi kaikille pitää kuuluttaa mitä on housuissa tai ei ole.
Itse yli viisikymppisenä olen eri mieltä. Minusta nyt varsinkin, kun uuskonservatismi on kovasti nousussa, on tärkeää olla sille vastavoimia. Esim. juurikin seksuaalivähemmistöihin kohdistuu taas semmoista halveksuntaa ja jopa vihaa, joka vaikutti jo välillä, että olisi menneisyyttä. Nyt se ei edes ole pelkästään "hyi hin tti", eli jonkinlaisen oman seksuaalivähemmistöön liittyvän primitiivireaktion karkeaa ilmaisemista, vaan homoseksuaali, trans tms. saatetaan nähdä koko "liberaalin vihervasemmistomädän näisyyden" ilmentymänä. Ja kuitenkin siinä on vain ihminen, ja hänen yksilöllinen sukupuolensa tai seksuaalisuutensa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä en ymmärrä, miksi somessa pitää kertoa julkisesti sairautensa, parisuhdeongelmansa, ostoksensa ja muutenkin ihan mitä vain.
Mäkin inhoan Valista ja Huorista.
Vierailija kirjoitti:
Seksin määrän vähenemistä. Ennen me nuoret parit puuhattiin joka ilta, nykynuoret ei jaksa enää edes kerran viikossa. Seksiä näytetään, mutta sitä ei harrasteta. Tuijotetaan kännykkää.
Oliko ennen 25% miehistä misogyynirunkkareita? Ehkä oli, mutta eivät mainostaneet sitä julkisesti.
Median valheellisuutta on vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Että naiset sekaantuvat kehitysmaalaisiin ali-ihmisiin.
Ne miehet on sua parempia. Sinä olet matalaälyinen na ts i, johin kukaan terve ei koske kuin sähkölamauttimella.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ostetaan netistä ja vältellään ihmiskontakteja. Samaan aikaan itketään kun ei ole tyttö/poikaystävää.
Harvemmin sen myyjän saa isketyksi.
Etkö sä muualla tapaa ihmisiä kuin kassalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin määrän vähenemistä. Ennen me nuoret parit puuhattiin joka ilta, nykynuoret ei jaksa enää edes kerran viikossa. Seksiä näytetään, mutta sitä ei harrasteta. Tuijotetaan kännykkää.
Ainakaan minä en puuhannut. Vieläkään en ole päässyt harrastamaan seksiä. M67
Seksi on parhaille.
Vierailija kirjoitti:
Se että koko Eurooppa on täynnä muualta tulleita ihmisiä jotka elävät sosiaalitukien varassa.
...tilittää työtön persu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki, mutta tässähän kysyttiin yli 50 vuotiaiden mielipidettä. Kyllä woke on sairasta kaiken ikäisten mielestä.
Ei ole. Se on vain laajempi käsite.
Te persut ette tajua mainostavanne ämpäripäistä tyhmyyttänne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinhän te luulette, kun Suomen uutiset niin väittää.
No miten se nyt sama olisi? Suvaitsevaisuus on sitä että suvaitaan ja woke sitä että ei suvaita sen mukaan miten paljon on virhepisteitä.
"Woke tarkoittaa yhteiskunnallista valveutuneisuutta, eli sitä, että ihminen on tietoinen ja herännyt huomaamaan yhteiskunnassa esiintyvää rasismia, syrjintää ja muita epäoikeudenmukaisuuksia."
Herännyt siihen, ja kokee sen vääränä.
Ne jotka eivät pidä wokesta, haluavat siis, että yhteiskunnassa esiintyvää rasismia, syrjintää ja muita epäoikeudenmukaisuuksia pidetään yllä.
Woke tarkoittaa sitä että syrjintä käännetään päälaelleen ja syrjitään/canceloidaan niitä, jotka ovat tähän asti syrjineet.
Suvaitsevaisuus on sitä ettei syrjitä ollenkaan.
Kyllä, you do you, ei tarvitse informoida kaikille. Stay in your line.
Vierailija kirjoitti:
Yhden asian ihmisten määrän valtava lisääntyminen.
Aiemmin näitä setiä, joka halusivat puhua vain vaikkapa automerkeistä tai perunanviljelyksestä tai ravihevosista pidettiin harmittomina ja vähän outoina ja hassuja, ei ehkä kovin välkkyinä jumittajina. Heitä oli ehkä joka suvussa yksi ja kylässä kaksi.
Nyt tästäkin keskustelusta jo huomaa, että etenkin keskustelupalstoilla tästä yhden asian hokemisesta ja kaiken kääntämisestä tähän yhteen asiaan on tullut todella yleinen ilmiö. Vaikka aloittaisin keskustelun syksyn huulipunasävyistä tai kaalikeiton reseptistä, niin paikalle kiirehtii mies, joka aloittaa jankuttamisen maahanmuutosta. Tämä on käsittämätön ilmiö.
Mies?? Yhtä lailla naiset tuota tekevät.
Ilkeyttä, kaksinaamaisuutta, ylempien nuolentaa, ghostaamsita ja selkäänpuukottamista tapahtui edellisessä työpaikassani ja paljon. Kaikki noin toimivat olivat 55-65-vuotiaita. Itse täytin 50 siellä ollessani, en voinut sitä käsittää enkä hyväksyä. Siis tuota toimintaa, ei omaa ikääntymistä. Kirjoitan varmaan nyt sekavasti mutta yritän selittää että olen siin itse yli 50 ja ihmettelen tuota ilmiötä, sen toteuttajat olivat kuitenkin vielä itseäni vanhempia.