Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?

Vierailija
05.08.2026 |

Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!

Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...

Kommentit (1291)

Vierailija
1261/1291 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään yksittäistä asiaa enää, 55vee koko todellisuus on muuttunut dystopiaksi. Elän tieteiselokuvassa.

Vierailija
1262/1291 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että nykyään yhä useammin ei edes teeskennellä välitettävän mistään, vaan itsekkyys ja kus*päisyys ovat täysin avoimesti esillä. Kyllä ennenkin meno oli välillä ikävää, mutta silloin oli kasvatuksen kautta saadut edes jonkinlaiset normit, joiden avulla pidettiin yllä edes jonkinlaista sivistyksen ja muiden huomioimisen fasadia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1263/1291 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi muut naiset on kateellisia kun miehet kehuu nuoria naisia netissä. Ei se ole minulta tai meiltä vanhemmilta rouvilta pois. Päinvastoin. On hyvä saada syntyvyys nousuun.
N52

Vierailija
1264/1291 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imettämistä julkisilla paikoilla.

Ja sitten nousee hirveä haloo ja pakollinen anteeksipyyntely, kun joku loukkaantuu, kun se ei kaikkien mielestä olekaan ok. 

Vierailija
1265/1291 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähissä vaatteissa juoksnetelu.

Vierailija
1266/1291 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esiteini-ikäiset pojat ottavat permanentin. Minun aikanani sellaiset olisivat haukuttu hinteiksi ja hakattu.

Kulttuuri on muuttunut. Muistan, miten näin pinkkiin pukeutuneita teinipoikia jonottamassa Barbie-elokuvaan. Jos olisin pukeutunut omina teinivuosinani pinkkiin, saati mennyt katsomaan jotakin Barbien kaltaista, niin tuo olisi ollut minunkin kohtaloni. 

Vierailija
1267/1291 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni lapsi viedään päivähoitoon, kun uusi vauva syntyy, vaikka äiti tai jopa molemmat vanhemmat ovat kotona. Sosiaaliset ja terveydelliset syyt on erikseen. Tätä on tehty pitkän ph-urani aikana jo vuosikymmeniä. Kyllä ei voi ymmärtää. Pieni lapsi, alle 3v. kaipaa ainoastaan omia vanhempiaan ja turvallista ja rauhallista kotia. T. Mummu-62

Työpaikalla 30-40 vuotiaat tädit kehui kilpaa kuinka veivät lapsensa vuoden ikäisinä päivähoitoon. Sain sellaiset vibat noista tädeistä että avioeron lähtölaskentakello oli tikittämässä jo aika pitkälle.

Vierailija
1268/1291 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään kuulee radiosta paljon laulajia, jotka laulavat nenäänsä. Ennen olisi Toivo Kärki nauranut ne ulos 

Tai lauletaan v- sanaa. Siis lauletaan radiossa kirosanaa!!??

Vierailija
1269/1291 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se mitä en nykyajassa ymmärrä on saamattomuus ja haluttomuus tehdä mitään minkään eteen.

Kuten palkan maksu.

Vierailija
1270/1291 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä, että ikäiseni miehet pettävät , kun itse oletin sen olevan loppu elämän suhde.

Meni omakotitalo ja Saari mökki tuolle luuserille.

Miksi luotin häneen?

Olen siitä niin vihainen.

Panomiestä ei voi muuttaa...

Vierailija
1271/1291 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssereita eli VAIKUTTAJIA🤣

Vieläpä jotkut tienaa miljoonia siitä, että höpöttävät aivan typeriä asioita, vielä hölmömpää on se, että joku seuraa.. 

Miksei älykkyyttä enää arvosteta? 
Kaikenmaailman turhat julkkikset kilpailee telkkarissa, kuka missäkin ohjelmassa, huoh. 

Vierailija
1272/1291 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä facebookia en instagramia, kun pitäs tykätä toisten postauksia niissä. Olen kirjautunut molempiin mutta käyn pari kertaa vuodessa juuri em syystä. Minusta on lapsellista että ihmiset loukkaantuvat jos tykätä ja peukuteta ja laiteta sydämiä. Niinpä teen kuten oon aina tehnyt, eli soitan puhelun ihmisille joiden kanssa haluan olla tekemisissä. Ja kyllä joskus laitan whatsapissa kuvia jos tiedän että se sopii vastaanottajalle. Muutoin käytän paljon nettiä ja etsin tietoa milloin mistäkin ja olen ajantasalla.  T ikäihminen

Vierailija
1273/1291 |
22.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- OnlyFans

- Teinien hajuveden käyttö

- TikTokin ym. somen selaaminen useita tunteja päivässä

- Tubettajat ja influensserit. Ja niitä "seurataan", miks niitä seurataan? Eikö oo omaa elämää

- Liikunnan puute ihmisillä, porukka ihan apaattisena kuin zombiet

Samaa mieltä, paitsi että oli meidän aikoihin hajuvesibuumi kun oltiin teinenä. Ne oli laivalta ostettuja paljon tujumpia haisupommeja kuin nykyiset, mutta toki niiden raaka-aineet oli aidoista kukista ja mausteista, eikä synteettisiä kuten suurin osa tänä päivänä ja sen takia ne aiheuttaa monille oireita.

Tuo zombiemaisuus johtuu siitä kun kaikille jaellaan masennuslääkkeitä kuin karkkia. Jokaiseen vaivaan, ja niin moneen mihin masennuslääkkeet ei edes ylipäätään toimi, kuten ahdistuneisuus- tai paniikkihäiriöpotilaalle. Heille aivan väärä lääke.

Töissä oli joskus hetkellisesti niin monta rautaa tulessa, että se vähän kuormitti. Mainitsin tästä työterveyslääkärille, kun kyseli yleistietoja jonkin flunssasaikkukäynnin yhteydessä. Reaktiona tähän oli heti kirjoittamassa minulle masennuslääkkeitä. Kieltäydyin jyrkästi, samalla miettien, että jopas nyt on mennyt Ameriikan-meiningiksi, kun näin köykäisesti tyrkytetään nappeja. Tästä on nyt jo 10 vuotta.

Luonteenlaadultani olen hyvin tasainen ”asiat asioina” -ihminen, enkä stressaa erityisen helposti. Missään erityisessä ”mielentilassa” olen ollut hetken aikaa lähinnä lähiomaisen parantumattoman sairastumisen ja kuoleman yhteydessä ja kerran orastaneen hyvän ihmis- ja parisuhteen kariuduttua omaan virheeseeni (kyseessä ei ollut pettäminen). Tuntui kovin väärältä, että puolihuolimaton heitto avaa heti ovet pillerimömmömaailmaan ikään kuin sillä asia edes korjattaisiin. Oikein hätkähdin ehdotusta.

Vierailija
1274/1291 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä ihmisiä, jotka koko ajan räpläävät jotain puhelinta ja tietokonetta tuntikausia. Kuulokkeet korvilla kuunnellaan jotain melua, joka on kaukana musiikista. Jos jostain syystä kaikki tietoliikenne loppuisi yhdeksi viikoksi, niin tämä nykynuoriso joutuisi mielisairaaloihin hoidettavaksi ahdistuneisuutensa takia.

Vierailija
1275/1291 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että somessa itsestään selvistä asioista tehdään jotain elämää suurempaa. Tyyliin sidoin kengännauhani, ja sydämiä pukkaa. Ja sitten joku influensseri neuvoo miten ne kengännauhat oikein sidotaan. 

Vierailija
1276/1291 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kvantti teoriaa en vielä täysin ymmärrä

Vierailija
1277/1291 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esiteini-ikäiset pojat ottavat permanentin. Minun aikanani sellaiset olisivat haukuttu hinteiksi ja hakattu.

Kulttuuri on muuttunut. Muistan, miten näin pinkkiin pukeutuneita teinipoikia jonottamassa Barbie-elokuvaan. Jos olisin pukeutunut omina teinivuosinani pinkkiin, saati mennyt katsomaan jotakin Barbien kaltaista, niin tuo olisi ollut minunkin kohtaloni. 

Muistelen, että oppikoulussa ollessani 60- ja 70-lukujen vaihteen tienoilla moni poika ilmestyi syyslukukauden alussa kiharatukkaisena kouluun (sitä taidettiin kutsua mini vogueksi).

Vierailija
1278/1291 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kvantti teoriaa en vielä täysin ymmärrä

Tässä järkevää ihmettelyä ja ymmärtämättömyyttä! Muuten tällainen päivittely on kyllä niin väsynyttä.

Vierailija
1279/1291 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole elänyt maaimasta erillään, en voi sanoa etten ymmärrä jotain "nykyajan" ilmiötä. Oken elänyt samassa muuttuvassa nykyajassa kuin kaikki muutkin elävät.

Mutta se, mitä en ymmärrä/kammoksun, on ihmisten räävittömyys toisia ihmisiä kohtaan. Mutta ehkäpä tässä suurena syynä on päihteiden käyttö. Käsittämätöntähän on, että esim. asuinyhteisössä käyttäytyminen on kaikkea muuta kuin, näin yli 50-v:n mielestä, normaalina pidettävää. Mutta, päihteiden käyttäjiin tämä tietysti on osoitettavissa. Pitäs voida muuttaa paikkaan jossa heitä ei ole! 

Vierailija
1280/1291 |
23.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sukupuolen korjausleikkaukset tulee kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta.

Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen. Hän on munaton mies ja mielenterveyspotilas. Mies joka naamioituu naiseksi ei ole nainen. 

Sukupuoli pitää korjata pään sisältä koska kehon silpominen ei korjaa sukupuolta. Sukupuolen korjausleikkaukset pitää kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta, mutta pilaavat terveyden ja ovat peruuttamattomia. 

Niiden sijaan täytyy suosia eheytyshoitoja, koska ongelma on pään sisällä. Jokaisen pitää vain hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Niin me muutkin teemme.

Hyvin sanottu. Jokaisella meillä on puutteita jotka normaali ihminen opettelee hyväksymään. Muidenkin tulisi. Alle 30v on ihmisenä vielä keskeneräinen ja tuollainen sukupuolen korjausleikkaus on aivan liian iso leikkaus ja lisäksi peruuttamaton.

Ihmisen ongelmat eivät lakkaa leikkaamalla vehkeet pois vaan tuovat niitä lisää.