50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (855)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, että tullaan ruokaravintolaan syömään lakki/lippis/pipo päässä - junttiuden multihuipentuma!
Juuri tämä!
Arvostan ruokaa ja että sitä yleensä on, että hattu pois päästä kun ruokaillaan.
Enkä edes aio kuunnella selityksiä miksi sen lätsän pitää olla päässä kun syö ruokapöydässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että julkisilla paikoilla pidetään aina kuulokkeita. Se eristää ihmisen helposti ympäristöstä omaan kuplaansa ja tukkii pään.
Totta. Kun liikun paikoilla joissa on liikennettä niin mieluummin tarkkailen myös ympäristöä kuin ruutua ja/tai kuulokkeita. Kun tarkkailee ympäristöä niin ehtii reagoida esim jos jotkut kahelit aikoo tulla päälle tms
Et pysty tarkkailemaan ympäristöä samaan aikaan, kun kuuntelet radiota tai musiikkia?
En minä ainakaan.
Jos ajan autolla ja on erilaisia liikennetilanteita, hiljennän tai suljen radion.
Samoin lenkillä ollessa, kuuntelen kuulokkeilla vain silloin kun kuljen jollain hiljaisella reitillä.
mielenkiintoista. En ole ennen tavannut ihmisiä, jotka eivät osaa/voi (no pun intended) kuunnella samaan aikaan, kun ajavat autoa tai ovat muuten liikenteessä
Ajattele jos pitäisi osata? Olisi koulut täynnä luokalleen jääneitä ja täytyisi rakentaa lisää kouluja hirveä määrä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että julkisilla paikoilla pidetään aina kuulokkeita. Se eristää ihmisen helposti ympäristöstä omaan kuplaansa ja tukkii pään.
Pitäisi olla ihan perus itsesuojeluvaiston sanelema juttu, että julkisilla paikoilla ei olla ns, laput silmillä ja korvilla, vaan ollaan tietoisia ympäristöstä. Kuulokkeet korvilla on hankala kuulla jos joku peukkupää tms flippaa, ottaa sun takana spurtin ja wahoota huutaen tuikkaa moran kitusiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä sitä, että tullaan ruokaravintolaan syömään lakki/lippis/pipo päässä - junttiuden multihuipentuma!
Juuri tämä!
Arvostan ruokaa ja että sitä yleensä on, että hattu pois päästä kun ruokaillaan.
Enkä edes aio kuunnella selityksiä miksi sen lätsän pitää olla päässä kun syö ruokapöydässä.
no mutku räppärit ja gängstatki jenkeis o aina lippis pääs...
Tämä nyt on varmaan niuhotusta ja suoraan sanoen siitä ei minulle ole pikkuistakaan haittaa tai ärsytystä mutta ihmettelenpä kuitenkin:
Nämä nuorten miesten parturi -kampaaja-liikkeet.
Mainoskuvissa on yleensä hyvin paksutukkaisia ja partaisia miehiä ja kaikille leikattu samanlainen erittäin stimmi kampaus.
Ihan staili, mutta miten tulee mieleen joku Pohjois-Korea, jossa on vain kolme eri vaihtoehtoa miten tukan saa leikata.
Miten suomalaiset miehet ohuine hiuksineen saavat näistä paikoista hyvän leikkuun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Kun liikun paikoilla joissa on liikennettä niin mieluummin tarkkailen myös ympäristöä kuin ruutua ja/tai kuulokkeita. Kun tarkkailee ympäristöä niin ehtii reagoida esim jos jotkut kahelit aikoo tulla päälle tms
Et pysty tarkkailemaan ympäristöä samaan aikaan, kun kuuntelet radiota tai musiikkia?
En minä ainakaan.
Jos ajan autolla ja on erilaisia liikennetilanteita, hiljennän tai suljen radion.
Samoin lenkillä ollessa, kuuntelen kuulokkeilla vain silloin kun kuljen jollain hiljaisella reitillä.
mielenkiintoista. En ole ennen tavannut ihmisiä, jotka eivät osaa/voi (no pun intended) kuunnella samaan aikaan, kun ajavat autoa tai ovat muuten liikenteessä
Joko piti sitä englantia tunkea suomenkieliseen keskusteluun!
Vierailija kirjoitti:
Olisi edes junttiutta mutta kun se on hyvien tapojen puutetta.
Eräässä ruokapöydässä kun oltiin yhdessä, otin nuorukaiselta kaksi kertaa lippiksen pois ennen kuin se todella pysyi poissa ruokailun ajan.
Tietysti hän inhoaa minua tänäkin päivänä mutta se on jo toinen juttu.
Kaikkien pitää päästä läpi jollakin voi tulla pahamieli ja sitten tarvitaan mielialalääkkeitä ja terapiaa, aikakone pitäis olla että pääsis hetkeksi menneisyyteen autot ilman tietokoneita hoikkia lapsia lanka puhelin ja k-kaupan väiski.
Vierailija kirjoitti:
Tekoripsiä
Minä vanhus, voisin mielelläni käyttää tekoripsiä, jos joku ne minulle laittaisi.
Omat ripseni ovat haaleat ja suorat. Edes ripsivärillä en saa niistä kauniita.
Joku mielenkiintoinen artikkeli/haastattelu ja se onkin vain videona. Eli pitäisi katsoa se lukemisen sijaan. Jää katsomatta.
Että niin monia nuoria naisia "ahdistaa", "stressaa" ja pelottaa ihan normaalit, arkipäiväiset ja normaaliin elämään ja elämänkiertoon liittyvät asiat ja näiden takia juostaan sitten vuosia terapioissa hyvin lääkittyinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi olla ihan perus itsesuojeluvaiston sanelema juttu, että julkisilla paikoilla ei olla ns, laput silmillä ja korvilla, vaan ollaan tietoisia ympäristöstä. Kuulokkeet korvilla on hankala kuulla jos joku peukkupää tms flippaa, ottaa sun takana spurtin ja wahoota huutaen tuikkaa moran kitusiin.
Minusta tässä ei ole ainoa huono vaikutus se, ajaako hullu päälle tai ajaako itse jonkun päälle. Vaan ihmiset ei saa julkisten tilojen keskusteluista virikkeitä, ajatuksia tai uusia satunnaisia kohtaamisia uusien tyyppien kanssa. Itse olen elämäni aikana käynyt monia kivoja keskusteluja esim kaukojunissa. Eikä ne ole läheskään aina mitään kaheleita. Puhuttu kirjoista, harrastuksista, eri paikkakunnista ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tässä ei ole ainoa huono vaikutus se, ajaako hullu päälle tai ajaako itse jonkun päälle. Vaan ihmiset ei saa julkisten tilojen keskusteluista virikkeitä, ajatuksia tai uusia satunnaisia kohtaamisia uusien tyyppien kanssa. Itse olen elämäni aikana käynyt monia kivoja keskusteluja esim kaukojunissa. Eikä ne ole läheskään aina mitään kaheleita. Puhuttu kirjoista, harrastuksista, eri paikkakunnista ym.
"aan ihmiset ei saa julkisten tilojen keskusteluista virikkeitä, ajatuksia tai uusia satunnaisia kohtaamisia uusien tyyppien kanssa."
Ei kaikki ihmiset halua käydä keskusteluja julkisissa tiloissa olevien toisten ihmisten kanssa. Silloin on hyvä käyttää kuulokkeita, niin voi kävellä vain ohi. Eikä kukaan nykyisin enää ryhdy käymään keskusteluja vaikka kauppakeskuksessa. Sellaiset keskustelemaan pyrkivät ihmiset ovat järjestään outoja tai muuten sairaita. Meilläkin kaupungilla usein kulkee pari mt-palveluiden avohoidossa olevaa miestä. Toinen haluaa tulla saarnaamaan jeesuksesta ja toinen sitten vakoilevisa viranomaisista. En halua keskustella kummankaan kanssa, koska en ole kummankaan kanssa sama amieltä ja heille tulee paha mieli ja mielenterveytensä järkkyy sitten. Ihan pelkkää itsesuojeuvaistoa. Julkisissa liikennevälineissa taas moni haluaa käyttää ajan hyväksi ja olla hetken omissa oloissaan - ennenkuin pääsee kotiin ja kohtaa siellä pölöttävän lapsilauman, miehen ja ehkä lemmikkejäkin, jotka vaastivat vuorovaikutusta.
Jos joku haluaa kommunikoida vieraiden kanssa julkisissa tiloissa, niin aloittaa tutustumisen vaikka somessa ja sopi sitten treffit julkiselle paikalle.
En ymmärrä miksi ihmiset eivät kohtaa enää kasvokkain vaan sovellusten välityksellä.
Oman kodin Instagramissa esittelyä! Kaikki on kuin huonekaluliikkeessä! Mitään elämisen jälkiä ei näy missään. Huonekalut on kaikki uutena hankittu, useimmiten velkarahalla, niin kuin talokin. Elämä näyttäisi olevan yhtä juhlaa, matkoja, shoppailua, kynsihuoltoa ym. Kaikki on niin täykkyä, vai onko sittenkään? Miksi tuoda tätä kaikkea julkisuuteen, koska kaikenlaisia hulluja on liikkeellä ja osoitetiedot löytyvät Fonectasta.
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolen korjausleikkaukset tulee kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta.
Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen. Hän on munaton mies ja mielenterveyspotilas. Mies joka naamioituu naiseksi ei ole nainen.
Sukupuoli pitää korjata pään sisältä koska kehon silpominen ei korjaa sukupuolta. Sukupuolen korjausleikkaukset pitää kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta, mutta pilaavat terveyden ja ovat peruuttamattomia.
Niiden sijaan täytyy suosia eheytyshoitoja, koska ongelma on pään sisällä. Jokaisen pitää vain hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Niin me muutkin teemme.
Asiaa.
En minä ainakaan.