50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (874)
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin näiltä tyhmiltä parikymppisiltä ankkahuulet ymmärtää, mutta ei viiskymppisiltä aivov ammaislta ak oilta!
Miksi aivovammaiset 50-vuotiaat naiset eivät saisi ottaa huulitäytteitä?
Ei kai vammaisuus sitä estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin näiltä tyhmiltä parikymppisiltä ankkahuulet ymmärtää, mutta ei viiskymppisiltä aivov ammaislta ak oilta!
Se tyhjä katse ja ne selfiet, eläkeläiseltä, naurattaa! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt nuorten naisten mielenterveysongelmien ja ahdistuksen räjähdysmäistä lisääntymistä. Omassa lähipiirissäni on useita alle kolmekymppisiä naisia, sellaisia ihan kivoja ja tavallisia, jotka ovat koko ajan ahdistuneista, luhistuvat sairauslomakuntoon kaikenlaisista melko pienistä ja minun nähdäkseni aikuisen arkeen kuuluvista elämän vastoinkäymisistä. He ovat koko ajan huolestuneita ja peloissaan aivan tavallisista asioista. Tämä ilmiö vaatisi mielestäni isompaa yhteiskunnallista keskustelua ja tutkimusta.
Aikuisethan sen ahdistuksen nuoremmille luo. Toimittajat otsikoillaan, opettajat tunneillaan, tilastonikkarit käyrillä ja lukemilla, somettajat päivityksillään. Jopa yliopiston käyneet uskovat kaiken tilastoinnin/kuulemansa ns kyläjuorun pureskelematta, kyseenalaistamatta, tietolähdettä tarkastamatta. Koskee ihan kaikkia asioita elämässä; ilmastoa, ruokavaliota, jääkarhujen määrää, työllisyyttä ihan mitä tahansa maan ja taivaan väliltä. Ollaan aikalailla kaiken propagandan kohteena koko ajan. Mitään ei opita historiasta, ei yksikään sukupolvi.
On myös mediakriittisiä. Jotkut ovat harjaantuneempia erottelemaan höpötyksen todellisuudesta.
Ja mitä tulee kommentissa kuvattuun ikäryhmään, kyllä 30 v on jo aikuinen.
On mediakriittisiä, olen itsekin, mutta jostain kumman syystä se kriittisyys ei ylety enää ihmisten väliseen juoruiluun. Oli titteli tai koulutus mikä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tyhjä katse ja ne selfiet, eläkeläiseltä, naurattaa! :D
Mutta jos on aivovamma, ei välttämättä pysty katsomaan kovin virkeästi.
Tietysti aivovammoja on monenlaisia. Kai eläkkeellä olevat aivovammaiset saavat ottaa selfieitä, se voi olla heidän ainoa ilonsa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että ravintolaan tai kahvilaan mennessä pitää puhua englantia ihan koto Suomessa.
Juu. Olin huuli pyöreänä Tampereella kun ravintolassa eivät osanneet suomea. Viimeinen kerta kun siellä kävin.
Järkyttävintä on tietotekniikan kehitys, internet, kännykät ja koko narsistinen sosiaalinen media.
Ennen elettiin. Uitiin, hiihdettiin. Koputeltiin naapurien ovia. Käytiin kylässä. Matkusteltiinkin, eikä kukaan tehnyt kuvapäiväkirjaa Instagrammiin, vaan OLTIIN LÄSNÄ koko perhe toisillemme koko ajan.
Järkyttää nykyajassa eniten kun vastaan kävelee kaksi nuorta, joilla molemmilla on naamat kiinni kännykässä. Eivätkö osaa keskustella keskenään edes enää
Onko yli 50-vuotias jo historiaa itse?
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa sinut pilkkaamaan vammaisia? Heillä on varmasti muutenkin vaikeuksia elämässään.
Repaleiset farkut. Kuin oltaisiin oltu jossain onnettomuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Onko yli 50-vuotias jo historiaa itse?
Kyllä näin se menee
En ymmärrä sitä etteivät naapurit enää tervehdi. Jos ajat autolla ohi niin kummasti on aina selkä tielle päin. Aina sellaista outoa välttelyä. Kyläily on myös lähestulkoon loppunut, sosiaalisessa mediassa en jaksa olla. Se some ja lyhytvideot vievät vain kaikki voimat. Tämä vauviskin on usein raskas ja käyn täällä enää harvoin. En olisi uskonut tippuvani kelkasta, mutta en vaan enää jaksa tätä aidon sosiaalisuuden vähenemistä.
Vierailija kirjoitti:
"Tosi-tv" eli realitysarjojen paljoutta telsussa.
Oon vasta 32-vuotias ja oon ihmetelly tätä juttua jo 12 vuoden ajan ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko elämän tilittämistä someen koko maailmalle, jokaisen ruoka-annoksenkin kuvaaminen ja jakaminen, ihan kuin jotakuta kiinnostaisi.
Samaa ihmettelen. Ennen lomamatkaa alkaa loman hehkutus, otetaan kuvia lentoasemalla sekä sitten koko lomaviikko nettiin kuvat jokaisen päivän ruoka-annoksista, maisemista ja nähtävyyksistä. Tämä toistuu 2-3 kertaa vuodessa , kun matkustetaan. Mikä tarve on tehdä numero itsestä ? Voin itse matkustaa ilman julkisia postauksia. Mitä se muille kuuluu milloin matkustaa ja minne ? Typerää touhua.
Rosvoille hyvä, voivat pitää käty- bileet ja tyhjentää koko kämpän.
Vanhoissa leffoissa grougho marxilla piirretyt viikset - ja nykyään kaikilla kulmakarvat.
Kai luonnollisen malliset olisivat kauhistus?
Ensin en ymmärtänyt selfieitä, "hä otat itsestäsi kuvan" ja sitten että huulet laitetaan tötterölleen oudosti kuvassa ja nykyään vielä, että kuvataan omaa takapuolta ja muutenkin että housut ovat syvällä persvaossa.
Työmoraalin puute. Kuulin kahden paripymppisen naisen keskustelun, jossa toinen kertoi poikaystävänsä nukkuneen huonosti. Koska poikaystävä oli sitten aamulla niin väsynyt, hän oli soittanut työpaikalleen ettei tänään tule töihin. Mitä vit***!
En ymmärrä miten minun sukupolveni on kasvattanut niin uskomattoman itsekkään, lellityn ja kusipäisen nuoremman sukupolven.
Rikollisuuden ihannointi podeja sun muita kanavia ja tv
Vierailija kirjoitti:
Sukupuolen korjausleikkaukset tulee kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta.
Mies joka leikkaa munat pois ei ole nainen. Hän on munaton mies ja mielenterveyspotilas. Mies joka naamioituu naiseksi ei ole nainen.
Sukupuoli pitää korjata pään sisältä koska kehon silpominen ei korjaa sukupuolta. Sukupuolen korjausleikkaukset pitää kieltää koska ne eivät korjaa sukupuolta, mutta pilaavat terveyden ja ovat peruuttamattomia.
Niiden sijaan täytyy suosia eheytyshoitoja, koska ongelma on pään sisällä. Jokaisen pitää vain hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Niin me muutkin teemme.
Ainakin 100 vuotta niitä "eheytyshoitoja" on kyllä koetettu mutta eivät ole tuottaneet toivottua tulosta.
Ja itse kysymykseen, niin en ymmärrä että pitää jatkuvasti puuttua toisten ihmisten asioihin ja sanella miten heidän pitäisi elämänsä elää ja mitä tehdä.
Tämä just!
Eilen kävin eräässä pienessä kauppakeskuksessa, jonka pihaan pääsee autolla.
Ihmettelin auton ulkopuolella että onko täällä jokin tapahtuma menossa kun kuului kuin joku nainen olisi huutanut kovaääniseen.
Katselin ympärilleni mutta ei näkynyt ketään kuuluttajaa.
Sitten huomasin, että eräs rouva piti autonsa ovea auki ja puhui autossa puhelimeen. Puhelin oli kaiuttimella ja ilmeisesti volyymit ihan täysillä.
Kyllä, kuulimme kyllä koko keskustelun siellä parkkipaikalla.
Onneksi eivät puhuneet mitään diskreettiä.