50 vuotiaat ja yli - Mitä nykyajan ilmiötä et ymmärrä?
Mä en ymmärrä sitä, että alastonkuvia tai sukuelinkuvia lähetellään tuntemattomille tai tutuillekaan. Siis että otat valokuvan omasta haarovälistä ja lähetät sen jollekin puolitutulle, deitille tms?! Miksi?!
Mä en kehtaisi ottaa omasta pimperostani kuvia ja lähettää niitä edes omalle miesystävälleni! Paitsi että se tuntuisi todella oudolta ja mauttomalta, niin tämän ikäisenä olen tietoinen, että ihanin ja hullaannuttavinkin romanssi saattaa loppua hyvin ikävissä merkeissä ja minusta olisi kauhea ajatus, että exällä olisi tuollaisia kuvia minusta tai että hän kostonhimoisena vaikka näyttäisi tai lähettäisi noita kuvia muille...
Kommentit (882)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että ei edelleenkään osata erottaa reaalimaailmaa somesta. Some on vain yksiulotteinen kuva maailmasta, ei koko maailma.
Eikä osata erottaa reaalimaailmaa kaikesta siitä huuhaasta, mitä netissä lukee. Kun joku tämän päivän jeesus sanoo, että pitää hypätä kallionkielekkeeltä, seuraajat hyppäävät, kyseenalaistamatta mitenkään. Ja se, joka huutaa kovempaa kuin muut, on enemmän oikeassa kuin muut. Sitten ihmetellään, miten kaiken maailman ääri-ideologiat saavat jalansijaa, kun aivopesu on helpompaa kuin koskaan, vaikka tietoa olisi saatavissa ja analysoitavissa enemmän kuin koskaan.
Sitten on myös ärsyttävät tiedenörtit jotka voi olla kujalla myös. Eli nämä jotka tietävät täsmälleen mikä on väärää tietoa, infosotaa, valeuutista, salaliittoa..eli ehdottoman totuuden omistajat joilta puuttuu ymmärrys omista sokeista kulmistaan,sidonnaisuuksiataan ja tulkintatavoistaan. Äärettömän naiivi luottamus joidenkin virallisten tahojen puolueettomuuteen tai tieteellisen tutkimuksen kyseenalaistamattomuuteen.
Eli ei edes käsitetä mitä tiede on.
Nämä eivät ole yhtään vähemmän harmillisia tai vaarattomampia autoritäärisessä kontrollinhalussaan kuin täysin välinpitämättömät tai tietämättömät.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa uudesta musiikista on pa...skaa. Miehet "räppää"-ihan naurettavaa. Iso osa naisista ei osaa laulaa-sellasta ohutta huokailua heikolla, epävireisellä äänellä. Sek...sityrkkyjä some täynnä ja ihmettelevät typerät suut auki kun joku reagoi siihen ehdottelemalla jotain. Ja nää kauneusleikkaukset- nolottaa edes katsoa välillä jos osuu näkökenttään. Siinä nyt aluksi.
Minua naurattaa nuo äärimmäisen huonot laulajat jotka eivät livenä pysty edes yhtä kappaletta vetämään ilman vahvoja taustoja tms ja kaikki (kohteliaisuudesta) kehuu niin taiteelliseksi ja upeaksi tulkinnaksi (ei lauluksi).
Järkyttävän lihavia 20-35 v ihmisiä joita näkee kaupungilla joka päivä. .Eivät pysty kävelemään kunnolla vaappuvat kuten ankat. Pakkohan niillä on olla diabetes jo tuossa iässä.
Wolt. Et jaksa edes hakea ruokasi itse. Ja tuo Wolt ruoka on aina roskaruokaa.
Olen miettinyt nuorten naisten mielenterveysongelmien ja ahdistuksen räjähdysmäistä lisääntymistä. Omassa lähipiirissäni on useita alle kolmekymppisiä naisia, sellaisia ihan kivoja ja tavallisia, jotka ovat koko ajan ahdistuneista, luhistuvat sairauslomakuntoon kaikenlaisista melko pienistä ja minun nähdäkseni aikuisen arkeen kuuluvista elämän vastoinkäymisistä. He ovat koko ajan huolestuneita ja peloissaan aivan tavallisista asioista. Tämä ilmiö vaatisi mielestäni isompaa yhteiskunnallista keskustelua ja tutkimusta.
Vierailija kirjoitti:
Iso osa teineistä ei tunnu harrastavan varsinaisesti mitään urheilulajia, vaan käyvät salilla. Omassa nuoruudessani sali- tai punttitreeniä tehtiin, jos ja kun sillä pyrittiin parantamaan suoritusta omassa lajissa. Ei juuri kenenkään pääliikuntamuoto ollut "salilla käyminen".
Hyvä toki, että liikkuvat. Omasta näkökulmasta kuulostaa vain todella tylsältä tehdä salitreeniä, jos sitä tehdään vain itsensä vuoksi.
En tiedä, millä vuosikymmenellä olet syntynyt, mutta kasarilta lähtien on käyty pelkästään salilla.
Ennen ei salitreenejä edes hirveästi tehty kilpaurheilussa. Ikävä kyllä.
T. Entinen pikajuoksija
Uusi, minun (s.-75) silmääni tosi oudolta tuntuva ilmiö on aikuisten lasten ja vanhempiensa tiivis suhde. Joku toinen aloittikin täällä keskustelun ilmiöstä, jossa vanhemmat muuttavat aikuisen lapsensa perässä tämän opiskelukaupunkiin.
Minullakin on tuttavapiirissäni yli 25-vuotiaita ihmisiä, joiden äidit menevät aina mukaan esim. lääkärikäynneille, varaavat lapsilleen hammaslääkäriajat, isät huoltavat heidän autonsa ja käyttävät pesussa. Aikuiset, pian kolmekymppiset lapset asuvat nimellisesti omassa asunnossaan, mutta käytännössä käyvät päivittäin lapsuudenkodissaan, ovat viikonloput siellä yötä vaikka oma asunto olisi parin kilsan päässä jne eli minusta asuvat vielä osittain kotonaan.
Kun itse olin tuon ikäinen, en tuntenut ketään joka olisi ollut noin tiiviisti tekemisissä vanhempiensa kanssa.
Diagnoosien ihailu. Kyllä nyt vähintään ADHD pitää olla, mieluiten jokin siihen kaupan päälle ja muun maailman tarvitsee sitten huomioida tämä.
Mitään sellaista ei tarvitse tehdä jota ei hakua koska adhd, masennus yms ties mikä. Siksi joka lumihiutaleelle tehdään oma opetussuunnitelma.
Okeastaan ihmettelen koko elämänmenoa: se mikä oli ennen hienoa ja tavoiteltavaa ei ole enään tänään, ja toistepäin.
Mielestäni ennen perustavoite oli: avioliitto, lapset, ja muutama lomamatka vuodessa. Nyt vaikuttaa siltä, että ainakaan nämä eivät ole tavoiteltavia asioita.
Tatuointeja, korviksia ja energiajuomaa.
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosien ihailu. Kyllä nyt vähintään ADHD pitää olla, mieluiten jokin siihen kaupan päälle ja muun maailman tarvitsee sitten huomioida tämä.
Mitään sellaista ei tarvitse tehdä jota ei hakua koska adhd, masennus yms ties mikä. Siksi joka lumihiutaleelle tehdään oma opetussuunnitelma.
Sama koskee mielestäni myös pride-touhuilua nuorten parissa: et voi olla tiedostava ernu ellet ole vähintään LGB, mutta mieluiten vielä T.
Ja siihen vielä noi diagnoosit päälle.
Myös minulla se on tuo kansan ja varsinkin nuorten jatkuva lihominen. Annan kaikkien kukkien kukkia, mutta usein mieleen tulee kansanterveys, mielenterveyden haasteet ja itsetunnon ongelmat. Suurin osa vaikutksista on aivan yksiselitteisesti vain kielteisiä. Lihavuus on aina osana muuta vyyhteä, joka kertoo haasteista elää elämää tasapainossa.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni ärsyttää *pari" Sointu Borg ja Topi Borg - ilmeisesti ovat sisaruksia?!?
Toinen mikä lie some vaikuttaja, ja toisella idioottimaiset TV - ohjelmat, ymmärrän kyllä että jälkimmäisellä joku sairaus, mutta silti jotain rajaa. Ollaan kokoajan lehtien lööpeissä, no ehkä joitakin kiinnostaa ko. henkilöt - minua taas ällöttävät 🙈🙈🙈-
anteeksi vain!!
Molemmat aivan ihania. Arvostan Sointua siitä, miten upeasti kohtelee autistista veljeään. Heillä on niin lämmin suhde. Itse olen viisikymppinen.
Ap ihmettelee tuhmien kuvien vaihtoa...Itse olen lähetellyt dickpickejä useille naille, ja saanut ihania vastineita monilta ihanilta naisilta:)
Se mitä en ymmärrä on some, ja kuinka sen annettiin tuhota internet vapaana ja vuorovaihdon mahdollistavana järjestelmänä.
Nyt AI tekee melkein saman kaikelle sisällölle, mitä netistä löytyy
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt nuorten naisten mielenterveysongelmien ja ahdistuksen räjähdysmäistä lisääntymistä. Omassa lähipiirissäni on useita alle kolmekymppisiä naisia, sellaisia ihan kivoja ja tavallisia, jotka ovat koko ajan ahdistuneista, luhistuvat sairauslomakuntoon kaikenlaisista melko pienistä ja minun nähdäkseni aikuisen arkeen kuuluvista elämän vastoinkäymisistä. He ovat koko ajan huolestuneita ja peloissaan aivan tavallisista asioista. Tämä ilmiö vaatisi mielestäni isompaa yhteiskunnallista keskustelua ja tutkimusta.
Tuo on vain yksi ryhmä. Sitten on myös vähän sellaisia supernaisia jotka ovat kauniita, tehokkaita ja päteviä. Ehkä paineet pärjätä ovat aidosti kovia. Pitää sopeutuakin työpaikan ja oman alan työehtoihin jos esim perheen haluaa. Ei kaikki ole erityisen järkevää juuri siksi että kaikki on niin järkevöitettyä. Helpottaa jos näkee tämänkin läpi.
Olen tähän ketjuun kommentoinut pari kertaa asioista, jotka koskevat lähinnä nuorempaa väkeä. Näin kuuttakymppiä itse lähestyvänä naishenkilönä näen kyllä vikaa myös ikätovereissani ja vanhemmassa porukassa, joka öy hött ää somessa ja vielä omalla nimellään ja naamallaan. En ymmärrä ollenkaan.
Oma somekaveristoni on 30-70-v. ja vasemmalle kallellaan ja tiedän, ettei eläkeikäisille näistä enää joka päivä tapahdu mitään uutta. Aika tylsäksi silti käy katsella myös järkyttyneitä postauksia loputtomasti eräästä 80-v. oranssinaamasta ja mitä se henkilö on sanonut nyt, tunti sitten, kaksi tuntia sitten, eilen, tänään ja todennäköisesti myös huomenna.
Eikö ole muita vaihtoehtoja postata someen kuin a) oma tai b) DT:n naama, kysyn vaan? Pliis ei lasten kuvia!
Lävistyksiä, inhottaa ajatuskin jostain märkivästä reiästä kehossa.
Minua hämmentää nämä eri seksuaalisuudet. Sit tämä minä minä minä minä....
Vierailija kirjoitti:
Lävistyksiä, inhottaa ajatuskin jostain märkivästä reiästä kehossa.
Hmmm, niinkuin korvakorureijät. Okei.
Nämä lienee jo sanottu, mutta repetitio mater studiorum est:
Nuoremmilla ihmisillä ihmeelliset tissi- ja persevaatteet, joka paikka näkyy. Hyi.
Tuo nyt on loppujen lopuksi jokaisen oma häpeänsä mutta se, että jotain festareita varten ostetaan jotain rihkamaa vaatteiksi ja asusteiksi ja niitä käytetään tietysti vain kerran.
Pääasia että ne kapineet ovat muovia ja halvalla tehtyjä...ja että huomenna saa ostella uutta.
Sitten en ymmärrä sitä (amerikasta kotoisin) olevaa tapaa että kävellessä pitää olla koko ajan jokin pillijuoma tai kahvi koprassa. Ja sitten otetaan valokuva kun on se kolomen vartin kertakäyttömuki pilleineen on juuri suuhun menossa.
Iltapasko-lehdissä on nykyään lehtijutut menneet kummallisiksi: "Terhikki Luu-Valo Jupikkalasta kertoo lastensa harrastavan kutomista". Sitten on ainakin kaksi kuvaa tästä "Terhikistä" kun hän on ottanut selfien peilin kautta että puhelin varmasti näkyy sekä ketkaselkä ja pyöreä perse.
Kiitos, että sain avautua.
Jep, oman itkemisen kuvaaminen videolle ja niiden jakaminen kaikelle kansalle. Samaan syssyyn menee myös oman takapuolen kuvaaminen someen. En vain pysty ymmärtämään.
Lisäksi en voi käsittää sitä, että julkkispariskunnat haastatteluissa ja podcasteissaan kertovat kahdenkeskisestä seksielämästään kaiken: anaaliseksikokeilut ja kumpi haluaa enemmän ja nyt on kokeiltu sängyssä tällaista ja tuollaista dildoa ja ruoskaa ja kun ei meidän Keijolla aina stondaa, mutta Päivikki kumminkin osti nyt tällaista hyvää liukkaria itselleen, jotta...
Tunnen itseni erittäin estyneeksi ja konservatiivikseksi, kun minusta seksi on intiimi, herkkä, kaunis ja yksityinen kahden ihmisen välinen asia, josta toki avoimesti täytyy puhua ja kokeilla uusia juttuja ja kertoa haluistaan, mutta sille omalle kumppanilleen, ei koko kansalle.