Selittäkää nyt joku jo, että miksi se, että saa mennä pyyhe päällä uimahallin saunaan, ei riitä?
Pyyhkeen käyttöä ei tietääkseni ole missään kielletty. Miksi se ei käy? Miksi saunaan pitää väkisin ängetä nimenomaan uimapuvussa?
Kommentit (94)
Rakastan Riikka Purraa. Hän on älykäs ja kaunis. Riikka Purrasta tulee pääministeri ja hän heittää uimahousukuukerit ulos Suomesta.
Voisko tää hullus jo loppua? Kukaan täyspäinen ei sauno vaatteet päällä!
Yleiset rannat: Alaosan käyttö on pakollista. Yläosattomuus on sallittua, mutta se on vapaaehtoista.
Mmhh
Miksi saunaan saa mennä juuri uimapuvussa? Minä haluaisin mennä koulupuvussa
Perinteet hlelevettiin Suomesta. Konservatismia on katsottu tarpeeksi jo.
En ymmärrä tätä kohua. Itse en käy uimahalleissa, mutta ainakin kylpylässä jossa käyn, saa mennä saunaan uimapuku päällä.
Tietysti itsensä pitää pestä ensin, mutta sen jälkeen saa uimapuvussa käydä saunoissa ja erilaisissa altaissa, jopa ulkonakin meressä uimassa.
Tietysti saunoissa hikoilujen jälkeen pestään hiet pois ja myös suola-altaassa tai meressä käymisen jälkeen pestään suolat pois, ennen kuin saa mennä plutimaan normi altaisiin.
Persut on homoja! Ne haluaa vaan tirkistellä toisia. Hyi!
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä kohua. Itse en käy uimahalleissa, mutta ainakin kylpylässä jossa käyn, saa mennä saunaan uimapuku päällä.
Tietysti itsensä pitää pestä ensin, mutta sen jälkeen saa uimapuvussa käydä saunoissa ja erilaisissa altaissa, jopa ulkonakin meressä uimassa.
Tietysti saunoissa hikoilujen jälkeen pestään hiet pois ja myös suola-altaassa tai meressä käymisen jälkeen pestään suolat pois, ennen kuin saa mennä plutimaan normi altaisiin.
Luuletko, että ne vaatteet päällä saunovat nuoret pesevät itseään?
Olen käynyt viikottain uimahallissa n. 30v enkä koskaan ole ymmärtänyt mikä mitää hyvää ihmisten alastomuudessa on saunassa, ei ainakaan puhtauden kannalta, koska voiko olla epäkäytännöllisempää kapistusta kuin pieni laudeliina ja kaikki epäpuhtaudet imee puun syyt ja lauteet ovat oikeita pöpöpesiä, koska saunan lämpötila alle 90 astetta. Tapa on jostakin niin syvältä.
https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/6fe5719d-7fc4-46ba-b353-ee9…
Tässä on ihan ammattilaisten faktaa, toivottavasti tämä hulluus jo viimein loppuun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tarkoitus tässä ei olekaan se, että ujostelevat voisivat peittää vehkeensä, vaan se, että halutaan häpäistä suomalaisille tärkeä perinne.
Juuri niin. On suomalainen perinne kytätä toisten genitaalialueita ja vaatia että kaikki näkevät ne saunassa!!!
Sehän se häpäisyä on, jos naisesta näkee tuumaakaan paljasta ihoa muu kuin oma aviomies. Jos sekään. Ei edes toiset naiset saa nähdä. En tiedä miten se muka häpäisee. Semmosta.
No eihän se ketään normaaliälyistä haittaakaan. Miehet vaan ovat keksineet tuolla hiekkadyyneillä tavan alistaa naista. Jos näkee mitä tahansa kuin muumin mörkön niin alkaa jöpöttää ja sehän on heti naisen vika eikä mies ole vastuussa mistään omasta tekemisestään. Muumimörköjä vaan kaikille päälle niin ongelma miehen korvien välistä poistuu. Eikä edes poistu.
Somalimuorilla oli montametriä kangasta kun tuli altaaseen pesulle. Ei se uimahalli mikään ganges ole kuitenkaan saatana.
Uimapuku suojaa paremmin esim ulostejäämiltä ja muilta pöpöiltä, kuin pyyheliina, puhumattakaan jos on alasti. Uimapukua on saunaseurat ovat suositelleet nimenomaan hygeniasyillä.
Mä en ymmärrä tätä koko jupakkaa miltään kantilta. Jos säännöt on selkeät ja jos ei miellytä, niin ÄLÄ MENE.
Mä olen pärjännyt loistavasti ilman uimahalleja ja niiden sauna ja suihkutiloja yli 30 vuotta. Ei kiinnosta.
Miksi sinulle ei riitä, että voit olla alasti siellä kotisaunassasi? Miksi haluat katsella muiden ihmisten alastomia vartaloita uimahallin saunassa?
Vierailija kirjoitti:
Somalimuorilla oli montametriä kangasta kun tuli altaaseen pesulle. Ei se uimahalli mikään ganges ole kuitenkaan saatana.
Miksi ajattelet somalimuorin tietävän mikä on Ganges. Et tunnu itsekään ymmärtävän sen sijaintia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tarkoitus tässä ei olekaan se, että ujostelevat voisivat peittää vehkeensä, vaan se, että halutaan häpäistä suomalaisille tärkeä perinne.
Juuri niin. On suomalainen perinne kytätä toisten genitaalialueita ja vaatia että kaikki näkevät ne saunassa!!!
Sehän se häpäisyä on, jos naisesta näkee tuumaakaan paljasta ihoa muu kuin oma aviomies. Jos sekään. Ei edes toiset naiset saa nähdä. En tiedä miten se muka häpäisee. Semmosta.
No eihän se ketään normaaliälyistä haittaakaan. Miehet vaan ovat keksineet tuolla hiekkadyyneillä tavan alistaa naista. Jos näkee mitä tahansa kuin muumin mörkön niin alkaa jöpöttää ja sehän on heti naisen vika eikä mies ole vastuussa mistään omasta tekemisestään. Muumimörköjä vaan kaikille päälle niin ongelma miehen korvien välistä poistuu. Eikä edes poistu.
Tilanne Joensuussa ja ollut vuosia, Jotain pitäisi tehdä.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/e8223ff0-faf4-4b27-82d3-1f923c66d985
Vierailija kirjoitti:
Uimapuku suojaa paremmin esim ulostejäämiltä ja muilta pöpöiltä, kuin pyyheliina, puhumattakaan jos on alasti. Uimapukua on saunaseurat ovat suositelleet nimenomaan hygeniasyillä.
Tämä onkin hyvä tieto perseenpesemisestä huolissaan oleville.
Yllättävän moni kuvaa pukuhuoneessa. En aio päätyä alasti julkisuuteen.
Niih