Asiakaspalvelutyö on hirveää, en voi suositella kenellekään
Jokainen asiakaspalvelutyössä ollut tietää mitä tarkoitan ja mitä se työ pahimmillaan on. On paljon hyvääkin, mutta sitten on myös tätä täyttä pskaa.
Olet läski, ruma, h*ora. Sun vika jos kaupassa on tuote loppu. Sun vika jos S-Marketista ei löydy Pirkka ketsuppia.
Sun vika jos vaatekaupassa tietystä vaatteesta ei ole enää kokoa X saatavilla. Myytte paskaa jos vaatteesta sojottaa 1cm langanpätkä, vaikka nämä on ihan mahdollisia tehdasvirheitä massatuotetuissa vaatteissa. Teillä on ruma ja surkea valikoima. Ette saa myydä pinkkejä korkkareita kun asiakkaan mielestä ne on rumat ja hän ei ikinä käyttäisi niitä. Olen jopa lukenut yritykseen tullutta sähköpostia jossa joku asiakas valitti aivan kaikesta, käymättä edes liikkeessä. Hän oli katsonut vaan verkkokauppaa ja valitti kun kaikki on huonosti. Valitus oli tasoa miksei nuorisovaateliikkeessä ole mummokenkiä, hän ei löytänyt mitään ostettavaa kun selasi nettisivuja. Mitäpä tuohonkaan voisi vastata?
Listaa voisi jatkaa loputtomiin.
Kommentit (16)
Joiltain aasiakkailta tekis mieli repiä pää irti
Ravintolatyö. Aina löytyy se joka haukkuu miten ruoka oli huonoa, kylmää, väärin tehty. Koko annos oli kuitenkin syöty, lautanen tyhjä mutta silti vaaditaan rahoja takaisin vaikka hyvin näyttää kelvanneen. Jos annoksessa on vikaa, se pitäisi sanoa mahdollisimman pian.
Langan päässä se on jo hirveää. Naama naamaa vasten livenä se olisi aivan sietämätöntä. En ole tehnyt sitä enkä tule koskaan tekemäänkään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Langan päässä se on jo hirveää. Naama naamaa vasten livenä se olisi aivan sietämätöntä. En ole tehnyt sitä enkä tule koskaan tekemäänkään sitä.
Teininä 2009 kun yritin tehdä puhelinmyyntiä MediaPexin toimistolla. Esimies istui metrin päässä selän takana vahtimassa meitä soittajia. Aloitin klo 9 ja klo 14 sanoin että nyt riittää, tämä oli tässä.
Luulin että B2B -asiakaspalvelu olisi kivaa. Sitten päädyinkin myymään paskakamaa K-kauppiaille >:E
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teininä 2009 kun yritin tehdä puhelinmyyntiä MediaPexin toimistolla. Esimies istui metrin päässä selän takana vahtimassa meitä soittajia. Aloitin klo 9 ja klo 14 sanoin että nyt riittää, tämä oli tässä.
Hyisssssaaaaaaakeli mikä työpaikka!!!!! Hyi……..
Asiakaspalvelijan täytyy olla melkoinen kova naama kokemuksesta tiedän että kuraa tulee silmille ja nyrkkiä heilutetaan
Onneksi olen jo eläkkeellä mutta ikävät muistot nousee jatkuvasti mieleen
Erään tutun äiti on asiakaspalvelijoiden painajainen. Saa lähes joka kerta selvinpäin ihan hirveitä raivareita, käytännössä Prismassa tarvitaan aina vartijaa jos se menee sinne, kun se saattaa käydä käsiksi ja haukkua muita asiakkaitakin. On ollut usein ihan poliisienkin kanssa tekemisissä kun sekoillut. Aina ihan selvinpäin, viiskymppinen akka. Saanut varmaan useisiin kauppoihin jo porttikiellon. Sääliksi käy niitä jotka sen uhreiksi joutuu.
Toi on on vasta alkua. Ihan uhkailut ja vainoaminenkin on aspatyössä arkipäivää. Sinun pitää olla kohtelias kaikille ja tämän toki aina jotkut miehet kokee suorana flirttinä. Sitten on myös pariskunnat, joissa nainen suuttuu jos hymyillen puhut miehelle että "se olisi 20 euroa kiitos, haluatko kuittia" niin tämä on hänen äijänsä iskemistä.
Joo, nostan hattua asiakaspalvelun työntekijöille. Olin sellainen itsekin vuosia. Koitan aina mennä väliin, jos näen aasiakkaan kohtelevan työntekijää huonosti. Juuri pari päivää sitten todistin kaupassa tilannetta, jossa asiakas halusi palauttaa tuotteen, jossa ei ole palautusoikeutta, ja asiakas kyllä tiesi sen itsekin, mutta oli silti sitä mieltä, että hänen kohdallaan tässä tehdään poikkeus. Mietin, että en varmaan jaksaisi enää päivääkään. Koita säkin ap hakeutua muihin hommiin.
Mä tykkään asiakaspalvelutyöstä jabolen hyvä siinä
Kyllä se pakkaa veetuttamaan, kun asiakaspalvelija valehtelee suoraan päin naamaa. Telia ei toimittanut laskujani sinne minne piti ja laskut menivät ulosottoon. Olen kahdesti käynyt Teliassa hoitamassa asiaa,eikä se ole vieläkään kunnossa. Olen tähän asti käyttäytynyt asiallisesti. Jos joudun vielä kolmannen kerran menemään, niin käytökseni ei tule olemaan asiallista.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pakkaa veetuttamaan, kun asiakaspalvelija valehtelee suoraan päin naamaa. Telia ei toimittanut laskujani sinne minne piti ja laskut menivät ulosottoon. Olen kahdesti käynyt Teliassa hoitamassa asiaa,eikä se ole vieläkään kunnossa. Olen tähän asti käyttäytynyt asiallisesti. Jos joudun vielä kolmannen kerran menemään, niin käytökseni ei tule olemaan asiallista.
Mutta sä et sillä asiattomalla käytöksellä voita mitään, eikä tapahtunut ole sen ihmisen vika, joka joutuu purkauksesi ottamaan vastaan. Vihainen ja turhautunut saa olla, mutta ei ole mitään syytä olla asiaton.
Joo ja hauskahan on havainto, että huonoimmin käyttäytyy asiakkaat jotka selvästi pitävät itseään parempina ihmisinä ja ylempiin luokkiin kuuluvina. Sellaiset spugen näköiset haisuliinit on usein ihan mukavia.