Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuliko sulle yllätyksenä, että jalat ja jalanpohjat jäykistyy vanhemmiten?

Vierailija
04.08.2026 |

Semmosta se on.

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivinen tupakointi jäykistää ja vanhentaa ihan hirveästi. Naama on kuin 30 vuotta vanhempi ja kroppa kuin 40 vuotta vanhempi.

Vierailija
42/47 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän äidilläni on, kun hänellä jäykistyivät jalkapohjat, ja sitten niistä lähti tunto. Sanoo, että jalat tuntuvat kuin paperilta, aivan kuin niitä ei olisi ollenkaan. Ylipainoa on. Onkohan joku sokeritautiin liittyvä juttu vai vanhenemiseenko ainoastaan..

Voi olla sokeritautiin liittyvää, retinopatiaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän äidilläni on, kun hänellä jäykistyivät jalkapohjat, ja sitten niistä lähti tunto. Sanoo, että jalat tuntuvat kuin paperilta, aivan kuin niitä ei olisi ollenkaan. Ylipainoa on. Onkohan joku sokeritautiin liittyvä juttu vai vanhenemiseenko ainoastaan..

Vai onko kaatumatauti?
Retinopatia on silmissä.

Vierailija
44/47 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tiennyt, mutta uskon kyllä.

Olen sytostaattihoidolla ja se tuntuu vanhentavan romahdusmaisesti. Jo kuukausissa minusta on tullut jotenkin jäykkä ja vanha, lähes sängystänousu tuntuu vaikealta. Olen aina ennen ollut tosi ketterä ja sulava, venytellyt ja liikkunut, mutta sekään ei nyt auta. Jalkapohjaan on tullut myös kipu, joka tuntuu joka askeleella, mikä tekee kävelystä tönkköä, vaikka yritän olla varaamatta jalkaa virheasentoon. Vaikka sitä kuinka päättäisi, että minähän en vanhene fyysisesti, niin se tapahtuu kuitenkin, väkisin.

Täällä toinen syöpäpotilas ja tunnistan oireesi 

Kaikki liikunta on kuitenkin hyvä terveydellesi

Tsemppiä 🍀🌸

Täällä kolmas. Omasta syövästäni on jo 10 vuotta, eli olen toipunut. Muistan kuitenkin hyvin, miten jäykkää liikkuminen oli silloin. Jalkoihin ja jalkapohjiinkin kertyi helposti kudoksiin turvotusta, kun osa imusolmukkeista oli poistettu, ja hermotkin toimivat miten sattuu. Hermotus korjaantui noin vuodessa. Turvotukseen auttoi minulla parhaiten liikunta, etenkin pyöräily ja uinti olivat tehokkaita. Kävely ei ollut paras laji, ainakaan minulle, koska nestettä kertyi ja jalat turposi. Nykyäänkin vältän kävelemästä pitkiä matkoja. 

Vierailija
45/47 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai onko kaatumatauti?
Retinopatia on silmissä.

Sori, sanoin väärin! Tarkoitin neuropatiaa. 

Vierailija
46/47 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritautikin on ollut diabetes ja ainakin viimeiset 30 vuotta.

Vierailija
47/47 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaiset pohjat sun jaloissa on, minulla on jalkapohjat, ja ihan normaalit, vaikka olen N76.