Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuliko sulle yllätyksenä, että jalat ja jalanpohjat jäykistyy vanhemmiten?

Vierailija
04.08.2026 |

Semmosta se on.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

takuulla jos makaa sohvalla jatkuvasti

Siinäkö mullakin on kulumat ja nivelrikot tullut?  Aika vähästä maksamisesta sitten tulee.

Vierailija
22/25 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain ennen molemmat jalat niskan taakse samaan aikaan. Nyt kuuskymppisenä en saa kuin vasemman. 

Sain ennen lattialla istuessa jalat suorina pään lattiaan pään mentävästä aukosta. Nyt täytyy jalkojen olla kunnolla auki. Jäykistyy vanhemmiten yliliikkuvat nivelet omaavakin. 

Tässä on vielä se pointti että nuorena nuo meni yhtä helposti kuin muutkin liikkeet. Ei tuntunut missään. Nyt täytyy säännöllisesti venytellä että onnistuu. Siitä huolimatta pidemmän paikalla olon jäljeen (1-2h) jalat on kuin pökkelöt enne kuin vetreytyvät edes kävelyyn. 

Olen ekan viestin laittaja, joten toka on joku muu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reuma tuli yllätyksenä.

Vierailija
24/25 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki paikat kehossa kokee saman ja ei vain jalat.

Vierailija
25/25 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tiennyt, mutta uskon kyllä.

Olen sytostaattihoidolla ja se tuntuu vanhentavan romahdusmaisesti. Jo kuukausissa minusta on tullut jotenkin jäykkä ja vanha, lähes sängystänousu tuntuu vaikealta. Olen aina ennen ollut tosi ketterä ja sulava, venytellyt ja liikkunut, mutta sekään ei nyt auta. Jalkapohjaan on tullut myös kipu, joka tuntuu joka askeleella, mikä tekee kävelystä tönkköä, vaikka yritän olla varaamatta jalkaa virheasentoon. Vaikka sitä kuinka päättäisi, että minähän en vanhene fyysisesti, niin se tapahtuu kuitenkin, väkisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi