Viestien tarkistaminen illalla ennen nukkumaan menoa
Kertokaa mulle, millainen ihminen menee kahtena iltana peräkkäin nukkumaan tsekkaamatta viestejään puhelimesta kertaakaan siinä välissä, ei edes sinä ensimmäisenä päivänä. Teettekö te niin, onko se yleistäkin? Mulla on ollut matkapuhelin yli 25 vuotta, enkä muista kertaakaan menneeni nukkumaan tsekkaamatta sitä. On ollut vanhenevat vanhemmat, sitten oma kasvava lapsi, kumppaneita…Kyllä mä olen sen verran kiinnostunut muista ihmisistä, että haluan tietää, onko niillä mulle jotakin asiaa, tai tarvitsevatko mua. Valaiskaa ymmärrystäni, en kerta kaikkiaan pysty samaistumaan!
Kommentit (18)
Niin. On varmaan lukenut, mutta ei halua vastata.
Jos kyse on wa-viesteistä, niin itse ainakin arkistoin lähes kaikki keskustelut, ja kun ne on arkistoitu, ei niistä tule ilmoitusta. Ne pitää siis erikseen käydä tarkistamassa, tai niitä ei huomaa ollenkaan. Ei ne edes tule näkyviin sieltä arkistosta, vaan pysyvät siellä.
Tästä syystä menee joskus 1-2 päivää, että huomaan viestit.
Yleensä pistän puhelimen kiinni illalla kahdeksan kieppeillä ja avaan sen puolilta päivin seuraavana päivänä. Kenenkään viestiti eivät ole niin tärkeitä etteivät joutaisi odottaa
Wa:ssa voi valita, pompsahtaako arkistosta viestketju esiin, kun siihen tulee uusi viesti vai säilyykö piilossa arkistossa.
Moni muistaa vielä ajan, kun ei matkapuhelimia edes ollut. Vanhemmat ihmiset ovat varmaan aika tottuneita siihen, ettei toisia ehkä saa kiinni.
Oma luuri on yön auki yöpöydällä. Ja yöllä olen saanut myös viestin. Mutta eipä siitä paljon hyötyä ollut, kun toisella puolella maata oleva ilmoitti yöllä kauheita asioita. Tiesin sitten sen asian, mutta mitään en sille silti voinut.
Vierailija kirjoitti:
Tarkisti se, ei vaan huvittanut sulle vastata.
Ei ollut wa-lukukuittauksia, saattoi toki lukea näytöltä ilmoituksen. Pahoitteli suuresti asiaa myöhemmin, koska kyseessä oli melko tärkeä viesti. Ei olla koskaan soiteltu, joten se ei ollut vaihtoehto alkuunkaan.
Ap
En katsele joka ilta puhelinta, jos än tärkeää asiaa, voi soittaa, jolloin havahtuu puhelimeen… puhelin on nytkin jossain… näemmä tossa pöydällä, äänettömänä - soitot kuitenkin värisee.
Ei vois vähempää kiinnostaa, jos joku loukkaantuu, jos en vastaa heti viestiin…
Mulla on ollut tuon kaltaisia kokemuksia säätöjen kanssa. Hämmästyttävintä niissä on, että eivät edes ole pyrkineet välttelemään mua, vaan yksinkertaisesti käyttävät puhelinta eri tavalla kuin olen itse tottunut. Toki kulttuurierotkin saattaa vaikuttaa, kaikissa maanosissa ei olla niin kiinni puhelimissa.
Vierailija kirjoitti:
Moni muistaa vielä ajan, kun ei matkapuhelimia edes ollut. Vanhemmat ihmiset ovat varmaan aika tottuneita siihen, ettei toisia ehkä saa kiinni.
Oma luuri on yön auki yöpöydällä. Ja yöllä olen saanut myös viestin. Mutta eipä siitä paljon hyötyä ollut, kun toisella puolella maata oleva ilmoitti yöllä kauheita asioita. Tiesin sitten sen asian, mutta mitään en sille silti voinut.
Tiesitkö että puhelimestasi tule aivoihin kaikenlaista paskaa säteilyä, jos pidät sitä vielä niin lähellä. Pane edes lattialle, kyllä sieltä kuuluu, jos joku soittaa.
Vierailija kirjoitti:
En katsele joka ilta puhelinta, jos än tärkeää asiaa, voi soittaa, jolloin havahtuu puhelimeen… puhelin on nytkin jossain… näemmä tossa pöydällä, äänettömänä - soitot kuitenkin värisee.
Ei vois vähempää kiinnostaa, jos joku loukkaantuu, jos en vastaa heti viestiin…
Heti on vähän eri asia kuin 40 tuntia
Ne joilla ei lapsia eikä parisuhdetta, ei edes vanhoja vanhempia, voivat huoletta sulkea puhelimen illalla.
Yöllä virta pois.
Soittakoon poliisin tai ambulanssin jos jollain joku hätä.
Vierailija kirjoitti:
Wa:ssa voi valita, pompsahtaako arkistosta viestketju esiin, kun siihen tulee uusi viesti vai säilyykö piilossa arkistossa.
Niin voi, ja olen valinnut että ne pysyy siellä arkistossa. Yksitellen kun tuota valintaa ei saa tehtyä.
Ei mulla ainakaan mitään rutiinia ole, että ennen nukkumaan käyntiä pitäisi puhelinta tarkistaa. Ja viesteihinkään en vastaa saman tien, jos ei ole kiireellinen asia tai juuri satu olemaan sopiva hetki. Jotkut eivät tosiaan tunnu tätä ymmärtävän.
Vierailija kirjoitti:
Ne joilla ei lapsia eikä parisuhdetta, ei edes vanhoja vanhempia, voivat huoletta sulkea puhelimen illalla.
Yöllä virta pois.
Soittakoon poliisin tai ambulanssin jos jollain joku hätä.
Nykypuhelimessa saa asetukset niinkin, että lasten, puolison ja iäkkäiden vanhempien puhelut ja viestit tulee läpi, muiden ei.
Mun on vaikea ymmärtää sitä, jos jollain on vaikka tapailusuhde, eikä se illalla mieti, että onkohan siltä toiselta osapuolelta tullut viestiä tänään (jos ei vaikka itse ole tullut sinä päivänä laittaneeksi viestiä).
Vierailija kirjoitti:
Mun on vaikea ymmärtää sitä, jos jollain on vaikka tapailusuhde, eikä se illalla mieti, että onkohan siltä toiselta osapuolelta tullut viestiä tänään (jos ei vaikka itse ole tullut sinä päivänä laittaneeksi viestiä).
Tätä myös ihmettelen…kyllä minuakin kiinnostaa, onko toisella jotakin mielen päällä tänään, vaikken itse olekaan ollut aloitteellinen just sinä päivänä.
Ap
Tarkisti se, ei vaan huvittanut sulle vastata.