##JOULULYYLIT LIIHOTTAA KOHTI VIIKONLOPPUA!!!!##
uusi pino loppuviikolle vaikka eipä toi edellinen nyt niin kovin pitkä ollut....
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=10364653&p=2&tm…
tuolta löytää sinne kurkkimaan keskesteltua :D
ite taas lähen kahvin keittoon tästä.....
Kommentit (28)
Kaunis Kiitos kaikille hääpäiväonnitteluista! Mitenhän me on ehditty naimisiin kesken toukotöiden?? Isäntä on jo toista viikkoa menossa aamusta iltaan, yleensä tuossa klo7-8 on lähteny ja kotona on vasta 21 aikaisintaan,ja tänäänki taitaa mennä puolille öin:( Mutta kohta se taas helpottaa ja talvella on meillä enemmän yhteistä aikaa! Onneks on nää ihanat lapset!
Kerhon kevätjuhlassa meni kivasti. Johanna ei vierastanu ketään,jopa hymyili ja nauro viereille tädeille ja lapsille. ja tykkäs kun laulettiin lauluja.. Mutta kun Johannan kummitäti tuli meille tuomaan poikansa hoitoon niin vierasti tätä,vaikka toissapäivänä näki kumminsa viimeksi:( leikkö pukeutunut jotenki erikoisesti!
Johanna tykkää kovasti Aamun Hyvän kaurapuurosta,syö sitä melkoisen annoksen,ja eilen laitoin sekaan vähän riisiä,kun kaurahiutaleet oli loppu ja se vasta hyvältä maistukin mangososeen kanssa. enkä oo hiutaleita mitenkään " jauhanu" tehosekoittimella pienimmiksi.. Muutenki tuntuu,että Johanna on oppinu syömään sellasta ruokaa missä on sattumia,kuukaus sitten kaikkien soseiden piti olla ihan tasaisia eikä saanu olla paakun paakkua..
Mutta tyttö kutsuu...
Tänä aamuna sit tapahtu se, mitä en ikinä uskonu mulle tapahtuvan: Lumi tippu meidän sängystä lattialle. Iskä lähti aamunavetalle klo6 ja me jäätiin torkkumaan, Lumi heräs ja alko mönkiä, minä sit räpytin silmiä ja lepuutin välillä ja hups: yhtäkkiä vaan näin sängynlaidalla jalat ja sinne tyttö tippu. Huuto ja paniikki ja itkua siitä seuras meille molemmille. Soitin ukolle ja omalle äidilleni ja itkin pahaaoloani. Kaikesta huolimatta taidettiin selvitä vähällä, sillä Lumi on päivän ollut oma mönkivä ja iloinen itsensä (kun shokista selvisi) ja tapahtumasta on muistona Lumin nenän päällä kulkeva punainen rantu (nenälleen töksähti lattialle).
Aamupäivällä sit kävin kummisetäni hautajaisissa ja huono olo vaan pahentu, tää päivä on yhtä itkua... =(
Mut nyt mennään siirtämään meidän sänkyä seinään kiinni et vältyttäis tällaiselta toisen kerran. Liikkuvaisesta neiti ja aamu-uninen äiti on todella huono yhdistelmä: sen on saanut tänään todeta...
Mut nyt nukkumaan.. Hyviä unia kaikille.
Niin, ja Tinnikselle onnittelut hääpäivän johdosta!
Isäntä lähti töihin, ja neidot sängyissään, keskimmäistä lukuunottamatta unessa (taitaa pieni yskä vaivata häntä)
Tänään käytiin kerhossa ja muutenkin tuntui, et oli tekemistä koko päivälle. Nyt on huomiseksi liha uunissa ja vaipat pitäisi vielä ottaa kuivausrummusta - no ne ehtii vielä....
JOs jaksaisi keskittyä johonkin elokuvaan illan aikana - viime aikoina on tuo unijukka kerännyt helposti mailleen.. jää moni hyvä ohjelma katsomatta....
Tuli mieleen muuten yksi juttu:
Mieheni sanoi, et on nyt kaksi kertaa ollut työnsä puoleen tilanteessa, jossa äiti ollut laittamassa lastaan istuimeen, ja heittänyt/tiputtanut avaimet auton sisään ja sit laittanut oven kiinni mennäkseen omalle puolelle. Tällä välin auton keskuslukitus mennyt päälle ja sit ollaankin pattitilanteessa. Niitä autoja kun ei avaa ilman avainta, eli toisessa tilanteessa pelasti (tunnin odottelun jälkeen) perheen isän avaimet ja toisessa piti mieheni rikkoa lasi :(
Eli kannattaa todellakin kaukosäätökeskuslukittavissa autoissa pitää avaimet aina itsellään, vaikk olisi kyse vain pienestä hetkestä....... Varsinkin näin kuumilla ilmoilla voi olla tukalaa autossa olijoilla :(
RUOKAILU: Meillä alkanut taas eväät maistua pimu. Oli varmaan vain niin tukkoinen viikonloppuna, et ei oikein ollut nälkä. Nyt menee vähän paremmin tissimaitokin, vaikka se ajoittain sellaista kiskomista onkin - onneksi ilman hampaita.... Nyt olen antanut kaksi kunnon ruokaa päivässä ja sit jälkkäriksi hedelmäsosetta. Illalla ja aamullakin tuntuu olevan hieman nälkäinen, niin olen antanut hieman velliä ja puurojauhetta vähän kiinteyttämään. Tavallista kaurapuuroa olen antanut ensin hieman jauhettuna. pimu istuu aikasta hyvin jo syöttiksessä, on istunut sylissä jo aika kauan, eikä selkä ole ollut notkolla edellisen lääkärikäynnin jälkeen. Syöttäminen on vielä vähän haasteellista, kun tuntuu kaikki ympärillä kiinnostavan niin kovasti. Onneksi on siskot jotka kantelee leluja lattialta takaisin...
Nyt alkaa olla ne päivät, milloin neiti lähtee liikkeelle - muutaman sentin on jo liikkunutkin, mut nyt alkaa olla jo menohalujakin - kunhan isot siskot ei vain toisi niitä leluja niin lähelle :))
LIDL:n vaippoja käytettiin kahdella isommalla ensi kuukaudet kunnes siirryttiin kestoihin, nyt menty alusta asti kestoilla. Meillä hyvät kokemukset noista vaipoista. Ei miusta haissut sen enempää kuin muutkaan... ja halvimmat oli. Tosin olen katsellut, et extra (s-ryhmän) taitaa olla vieläkin halvempia - ja niitä meillä on varavaippoina... hyviä nekin...
Nyt taidan lähtä ottamaan ne vaipat kuivausrummusta ja sit notkumaan telkun ääreen...
HAUSKAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE!!!
--Mirpa ja pimu, kera siskojen--
...vai eikö meillä ollut omaa viikonloppupinoa? No, tämä passaa hyvin. Kovin hiljaista on, mutta tänään on kyllä ilmakin ihana. Lämmintä ja kosteaa. Saapas nähdä kuinka kauan Akseli nukkuu, sisävaatteissa laitoin peiton alle nukkumaan. Täytynee kaivaa lyhythihaiset bodyt esiin, lupasivat ensi viikolla tosi lämmintä. Akseli ei lämpimästä välittäisi, kova poika hikoamaan.
Mukava on ollut viikonloppu, mies jätti moottoripyörän laiton väliin ja antoi minun nukkua molempina aamuina. Tänä aamuna odotti tuoreet sämpylät. Kyllä rouvan kelpaa. Ikävää oli, että heräsimme yöllä naapurista kuuluvaan meteliin, en tiedä oliko perheen nuoriso asialla vai mikä? Onneksi loppui nopeasti.
Ensi lauantaina lähdemme ulos viettämään hääpäivää, joka oli jo 1.4, mutta olin mahataudissa kyseisenä päivänä. Nyt uudella yrityksellä. Olen aivan innoissani, tosin vähän jännittää, että syökö poikanen pulloa ym. Eiköhän syöttöjutut ihan hyvin mene. Täytyy viikolla totutella pullomaitoon ja -pulloon.
Nyt vaan ongelmana mitä vaatetta ihminen laittaa päälleen??? Ja omat meikkini on surkeassa hapessa, täytynee käydä viikolla hakemassa vähän uusia. Huomaa ettei rouva ole ollut töissä 8 kuukauteen, ei paljon tässä kotona meikkejä kulu. Välillä ripsiväriä ehdin sipaisemaan.
Nyt lopetan tämän liibalaabani ja menen laittamaan pyykit kuivumaan. Mutta vielä on 6 yötä tämän äiteen huvitteluiltaan...
Kirsikka ja hikimies Akselsson
Oltiin tuossa tunti ulkona,oikein mahtava ilma touhuta lasten kanssa ulkona... Mutta Johanna ei yhtään välitä päikkäreistä vaunuissa tuolla ulkona,tänään on kahdesti nukkunu 30min siellä,joten enpä taida edes enää tälle päivää yrittää ulos. Meillä ei nuo edellisetkään oo kesällä osanneet vaunuissa nukkua,joten luulenpa että alan Johannankin nukuttaa päikkäreille oman sänkyyn..
Johanna söi tuossa lounaaksi ekaa kertaa mannapuuroa,jonka tein veteen ja lisäsin sitten valmiikseen puuroon korviketta,. Tykkäs kovasti!:)
Juu,mutta pitää mennä..
täällä on aurinko paistanut niin ihanasti, käytiin tytön kanssa rattailemassa kaksi pitkää lenkkiä tänään ja sit pyörittiin vähän pihallakin.
Lumi on vaikuttanu ihan normaalilta perjantai aamun tällin jäljiltä, vaikka ittellä on kyllä kova häpeä =(
Tänään käytiin mun ukin luona, täyttää huomenna 88 vuotta. Lumi ihastu ukkiin ja ukki oli ihan innoissaan pienestä vieraastaan. Juttelivat keskenään hyvän tovin ja Lumi sit nauro ku ukki oli höpsö. otettiin sit 4 sukupolvenkuva, ku mun iskä oli kans mukana. Aikaisemmin otettiin vastaava kuva mun äidin ja mummon kanssa. Onko muut harrastaneet sukupolvikuvia? Meillä touhotus johtuu yksin siitä et Lumi on molemmille puolen ensimmäinen mummutettava. Oli kiva reissu isoukille, ja täytyy käydä taas uudestaan.
KIRSIKALLE mukavaa vapaaillan odotusta,kyllä se odottavankin aika kuluu...
ai, niin.. eilen jäi vauvauinti kesätauolle ; just kun päästiin sukelluksiin, höh...
eipä nyt muuta, hauskaa illan jatkoa kaikille.
Saako tässä jotenkin vaihdettua tuon kirjoituksen väriä? Äsken kirjoitin WordPadilla (wordia ei olla tähän asennettu vielä) mutta kaikki värjäykset ja paksunnokset katosi kun siirsin tähän lähetettäväksi...