Tökeröin kuulemasi surunvalittelu?
Aloitan: Ystäväni kertoi Facebookissa äitinsä nukkuneen pois. Ilmeisesti joku hänen sukulaisistaan kommentoi, että onneksi voit ajatella heidän vastasyntynyttä vauvaansa nii tulee parempi mieli.. niin että mitä vattua?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet vaan eivät osaa sanoa: "Otan osaa".
Harva kai tahallaan sanoo tarkoituksella tökerösti. Olen itsekin kuullut kaikenlaista, mutta enpä jää miettimään sen enempää. Hyvää ne tarkoittavat. Ei kannata olla niin suoraviivainen itsekkään, vaan ymmärtää meitä on erilaisia ihmisiä tässä maailmassa. Ja totuushan on, se meidän läheisen kuolema ei välttämättä merkitse yhtään mitään jollekin random työkaverille. En minäkään kauhesti mieti tuttavien äitien/isien/setien kuolemia, vaikka osaankin esittää osanottoni. Relatkaa nyt vähän!!!
Otan osaa on ok. "Osanotto." on töks, pitäisi lisätä ainakin pääte "osanottoni".
No onko sulle sitten "kiitän" oikein ja "kiitos" TÖKS. Tai ainakin siihen pitäisi lisätä pääte "kiitokseni"
Teidän perfektionistien kanssa asioiminen on kyllä perseestä, mutta täytyy vain aina muistaa, että te kärsitte siitä aina enemmän kuin muut.
Osanottoni.
Vierailija kirjoitti:
Työkaveri itkien kertoi maanantai aamuna äitinsä nukkuneen viikonloppuna pois. Toinen työkaveri alkoi kertoilemaan, miten rankkaa tuo läheisen menettäminen on ja häneltäkin kuoli kissa.
Niinku täh?!
Jollekin voi kissa olla läheisempi
Minulle koirani on merkinnyt paljon enemmän kuin äitini, On turhaa alkaa moittia minua, kun ette tiedä taustoja. Jos tietäisitte, niin ymmärtäisitte. Ei kaikilla ole ihanaa, rakastavaa äitiä, valitettavasti
Hävettää loppuelämäni tämä moka:
tuttu tuli kadulla vastaan ja kuulin hänen puolisonsa menehtyneen. Minun piti todellakin sanoa "otan osaa", mutta suusta tuli "onneksi olkoon".
Tietysti korjasin heti perään, mutta hlvtin tyhmältä kuulosti ja oli.
Voi paska. Kun isäni menehtyi. Nyt tuo jo vähän naurattaakin, kun aikaa kulunut.
Pitäiskö sinun keskenmenot jotenkin auttaa kirjoittajaa?
En ole ikinä oikein tajunnut suomalaisissa tätä. Toisen ei anneta surra ja tuntea alkamatta kilpailemaan kenellä menee huonoiten.