Työtön velvoitetaan tekemään työnhakuprofiili pakollisena syyskuusta alkaen, on aiemmin ollut vapaaehtoista
Myös osa-aikatyössä olevien on haettava jatkuvasti työpaikkoja ja osoitettava aktiivisuttaan.
Kommentit (415)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työvoimaviranomaisen työnhakijasta julkaisema profiili saa sisältää ainoastaan seuraavia tietoja työnhakijasta:
Olennainen työkokemus, ilman työnantajaa yksilöivää tietoa;
Olennainen koulutus, ilman koulutuksen järjestäjää yksilöivää tietoa;
Tiedot voimassa olevista luvista ja pätevyyksistä, ilman myöntäjää yksilöivää tietoa;
Työtoiveet, työnhakualue ja kielitaito; ja
Työnhakijan itsensä työnhakuprofiilissa julkaisemat tai hänen julkaistaviksi pyytämänsä tiedot.
Työkokemus: Sihteeri v.2000-2005, kaupan kassa v. 2005-2007
Koulutus: Luonnontieteen maisteri v.1999
Toiveet työstä: 30 tuntia viikossa, pk-alue
Kielitaito: suomi, englanti
Näillä varmasti pääsee töihin!
Vuosiluvut paljastaa, että olet vanhempi. Kannattaa jättää vuosiluvut pois.
Nimimerkki7 kirjoitti:
No en tee sillä profiililla mitään kun ei oo mitään mitä laittaa sinne. Turha on
TÄSSÄ mun profiili : oon jorma 58v ja oon joskus tehny maalaushommia. Ota yhteyttä minuun. ( tuossa mun profiili, saan olla rauhassa..)
Ei mitään hyötyä todellisuudessa
Vierailija kirjoitti:
Todella TÖRKEETÄ, en halua mitään tietojani laittaa mihinkään julkisesti, missä YKSITYISYYDENSUOJA tuossa???
No siinä, että sun nimes ei tule näkymään muille. Olet täysin anonyymi työnantajille, jotka sun profiilia mahdollisesti käyvät katsomassa. Näkevät vain koulutuksen ja osaamisen, mitä sitten sinne oletkin laittanut. Ei ihmekään, että olette työttömiä, jos luetun ymmärtäminen on tuolla tasolla, vai onko jäänyt kokonaan lukematta, mitä tästä on uutisoitu?
Vierailija kirjoitti:
Että vielä tällainenkin keksittiin työttömää kurittamaan 🤬. Eikö tämä neljän työpaikan kuukausittainen pakkohaku olisi riittänyt?! Olen hyvin tarkka yksityisyydestäni, enkä todellakaan aio laittaa kuin aivan pakolliset minimitiedot tuohon palveluun. Ei niitä työnhakuprofiileja mitkään työnantajat lue vaan ainoastaan tutuistaan kiinnostuneet kyylät. Kuten joku jo totesikin, niin ei työvoimaviranomaisilla ole enää aikaa mihinkään järkevään työhön, kun joutuvat kyttäämään näiden älyttömien velvollisuuksien toteutumista. Säälittää työttömien lisäksi työkkärin työntekijät, jotka joutuvat tätä sirkusta pyörittämään.
No on sulle outoja tuttuja. Ja millään ne sut sieltä edes löytäisi, kun ei siellä nimi näy?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut se profiili siellä jo pitkän. Ei sitä kukaan lue siellä. Ei työnantajat mene työmarkkinatorille hakemaan työntekijöitä. Eikä varsinkaan raksatyöntekijöitä.
Joo, minäkin tein sen joskus muistaakseni 2022, olisinko silloin ollut hetken työtön. Olipa ihan kamalaa. 😄 En tajua tätä narinaa, ei kyllä jää epäselväksi, että töitä vältellään keinolla millä hyvänsä. En tajua mikä ongelma sinne on kirjata koulutus ja osaaminen, NIMI SIELLÄ EI NÄY. Jos nyt ihan hirveästi pelottaa joutua töihin, niin voihan sen sutasta vähän vasemmalla kädellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella TÖRKEETÄ, en halua mitään tietojani laittaa mihinkään julkisesti, missä YKSITYISYYDENSUOJA tuossa???
Julkinen häpeäpaalu
Joo, täälläkin voivat sitten kuspäät haukkua työttömiä oikein nimien kanssa!
Ei siellä näy nimi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä, että sun nimes ei tule näkymään muille. Olet täysin anonyymi työnantajille, jotka sun profiilia mahdollisesti käyvät katsomassa. Näkevät vain koulutuksen ja osaamisen, mitä sitten sinne oletkin laittanut. Ei ihmekään, että olette työttömiä, jos luetun ymmärtäminen on tuolla tasolla, vai onko jäänyt kokonaan lukematta, mitä tästä on uutisoitu?
Kyllä minut pystytään profiloimaan henkilökohtaisesti pelkästään jo 3 koulutukseni ja työssäkäyntialueeni perusteella. Itselläni on stalkkerieta joiden vuoksi en ole somessa, en whatsupissa tai muuallakaan netissä julkisesti. Toistaiseksi onneksi vielä visusti työelämässä
Vierailija kirjoitti:
Profiileja lukevat vain ne, jotka haluavat käyttää työtöntä hyväkseen.
Kiva asenne sulla...
Vierailija kirjoitti:
Nimimerkki7 kirjoitti:
No en tee sillä profiililla mitään kun ei oo mitään mitä laittaa sinne. Turha on
mutta kun se on PAKOLLINEN HOX HOX menetät etuusesi muuten
Ei tule seuraamuksia.
Minä tein sen profiilin tänään. Se on voimassa 6 kk. Sitten se on uusittava. Panin siihen lyhytsanaisesti tarvittavat. En kirjannut oppilaitosten nimiä, joista olen saanut päättötodistuksen. En kirjannut ollenkaan työpaikkoja, joissa olen ollut, mitään tunnistettavaa eikä mitään linkkejä sinne tarvinnut laittaa. Ei nimeä, ei ikää, ei asuinpaikkaa.
Olen ihan tyytyväinen siihen. Hyvin vähän sinne tarvitsee kirjata mitään. Se, että mitä haluaisi työskennellä ja mistä alkaen ja millä alueella, tulee sinne kirjoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva asenne sulla...
Tottahan se on. Kortistoon soittavat vain ne työnantajat, jotka haluavat tavalla tai toisella käyttää hyväksi (kokemusta on).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minut pystytään profiloimaan henkilökohtaisesti pelkästään jo 3 koulutukseni ja työssäkäyntialueeni perusteella. Itselläni on stalkkerieta joiden vuoksi en ole somessa, en whatsupissa tai muuallakaan netissä julkisesti. Toistaiseksi onneksi vielä visusti työelämässä
Pikkuisen jo vainoharhaista. Jos ne jo tietää sun koulutukset ja asuinpaikan (kerta pystyisivät sen perusteella profiloimaan), niin mitä haittaa sulle siitä olisi, että ne koulutukset ja työkokemus näkyisi jossain palvelussa, jota ensinnäkin pääsee katsomaan vain työnantajat?
Kannattaa pysyäkin töissä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva asenne sulla...
Tottahan se on. Kortistoon soittavat vain ne työnantajat, jotka haluavat tavalla tai toisella käyttää hyväksi (kokemusta on).
Kortisto oli joskus 30 vuotta sitten, joten antaa soitella sinne vaan. :D
Joo. Työpaikkoja syntyy työttömiä kurittamalla. Niinpä se on. Niinpä se. Niinpä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä sama paska oli aiemmin toisella nimellä.
Niin oli. CV-netti.
Mulla oli tuo vuosia. Käviköhän koko aikana 2 katsomassa. Olen työllistynyt muuten. Osa-aikaisena joudun tuon taas tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti vaaditaan valokuva hakijasta jotta näkee millaisesta hyypiöstä on kyse. Naisita voisi vaatia ihan alastonkuvan niin yritysjohto voi miettiä onko tarpeeksi kuvauksellinen vaativiin edustustehtäviin.
Eräällä siivousfirmalla oli kerran sellainen suomalainen mieshaastattelija, että kutsui haastatteluun omien sanojensa mukaan vain nähdäkseen minkänäköinen nainen on. Ei ollut aikomustakaan palkata. Halusi nähdä vain ulkonäön.
Vierailija kirjoitti:
On töihin menon aika.
Mistä näitä "mene töihin" -tolloja riittää? KYLLÄ MENISIN jos palkattaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkinen häpeäpaalu
Tämä. Jos on vaikka tutuille esittänyt tekevänsä etätöitä tms. ja sitten pakotetaan kertomaan, että on työtön. Ei kiva, varsinkaan pienemmillä paikkakunnilla ja tänä aikana, kun työttömyys on suurin rikos, mihin Suomessa voi syyllistyä.
Ei ne sun tuttus sinne pääse katselemaan, jos eivät ole työnantajia. Ja mikä syy niillä olisi mennäkään stalkkaamaan, jos kerta luulevat sun olevan töissä??