Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tykkää yhdestä lapseni kaverista

Vierailija
04.08.2026 |

On liian määräilevä, jopa röyhkeä.

Annoin tyttärelle eilen viiden euron setelin, että voi käydä jätskillä. Sain käsityksen, että kaverillakin on jätskirahaa. 

Ihmettelin, kun tytöllä oli vain edullinen Coopin jäätelötuutti, eikä jäänyt rahaa. No kaverinsa oli valikoinut itselleen Daim-jäätelön ja oma lapseni joutui tyytymään halpikseen. 

Tuo kaveri saattaa mennä meillä omin luvin pakastimellekin penkomaan, jos löytäisi jäätelöä. Aina kinuamassa lapseltani jotain.

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

🔥 En tykkää yhdestäkään lapseni kaverista.

Vierailija
62/64 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikella kunnioituksella, ottakaa huomioon myös lapsen luontainen temperamentti. Minulla on voimakastahtoinen lapsi, häntä kasvatetaan nimenomaan ottamaan muita paremmin huomioon koska se tietysti on hänen heikkoutensa. Hänellä sen sijaan ei ole ongelmia sanoa muille ei, ei tule myöskään menemään porukan mukana hölmöilemään, siitä voin olla varma. 

Itse rohkaisen lapseni kavereita sanomaan hänelle myös ei jos jokin ei tunnu hyvältä, koska lapseni ei siitä tietenkään mitenkään loukkaannu. Hän vain ei osaa aina ottaa huomioon, että jollekin se ein sanominen on todella vaikeaa, kun hänelle itselleen se on helppoa, täysin vaivatonta. 

Tuntuu vähän pahalta että joku vanhempi inhoaisi lastani hänen temperamenttinsa vuoksi, hän ei voi sitä muuttaa. Sen sijaan panostaisin siihen, että oma lapsi oppii rohkeammin sanomaan ei, se on tärkeä taito elämässä muutenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa ettei kaveri jäänyt ilman.

Vierailija
64/64 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen pitänyt huolen, että meillä ei kaverit luvatta mene syömään. Ja jos pakko pakko on, olen ohjeistanut lapsiani mitä kavereille saa tarjota ja mitä ei. Ei se niin mene, et mä tulen töistä ja meillä on jääkaappi tyhjä.

Really?! Mitalinko haluat? 

Oleko tuon kaveri äiti /isä?, 🙄 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän