Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toimiiko teillä taloyhtiön saunavuorot ilman ongelmia?

Vierailija
04.08.2026 |

Täällä saa joka viikko jännittää, että jotain tapahtuu ja viime viikolla joku tunkeutui saunaan kesken mun vuoron. Ihan käsittämätön meininki.

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keroin miehelleni tästä ketjusta ja nyt se ei halua enää kerrostaloon. Ei toimi sanoi vaan.

Vierailija
122/161 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme touhua kyllä. Hankkikaa oma sauna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun saunavuoro on merkitty listaan 17.30-18.00 (18.30 asti saan olla suihkutiloissa)

Miksi muka saat puoli tuntia yli saunavuorosi olla pukutiloissa?

Saunomisaika saunassa on 30 minuuttia klo 17.30-18.00, lisäksi 30 minuuttia peseytymis- ja pukeutumisaikaa klo 18.00-18.30, jona aikana seuraava saunoja pääsee omalla vuorollaan klo 18.00 saunaan.

Riittääkö rautalankani auttamaan ymmärtämistä?

- eri

Vierailija
124/161 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii, usein häpykarvoja lauteilla ja lattialla. Löykykauha usein poikki ja varsi haisee paskalle.

Ihan Ok.

Vierailija
125/161 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun saunavuoro on merkitty listaan 17.30-18.00 (18.30 asti saan olla suihkutiloissa)

Miksi muka saat puoli tuntia yli saunavuorosi olla pukutiloissa?

Saunomisaika saunassa on 30 minuuttia klo 17.30-18.00, lisäksi 30 minuuttia peseytymis- ja pukeutumisaikaa klo 18.00-18.30, jona aikana seuraava saunoja pääsee omalla vuorollaan klo 18.00 saunaan.

Riittääkö rautalankani auttamaan ymmärtämistä?

- eri

Jos saunavuoroksi on merkitty 17.30-18.00 niin miten se voi jatkua klo 18.30 saakka, jos seuraava vuoro alkaa klo 18.00? Ei mene ainakaan mulla jakeluun.

Vierailija
126/161 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääosin sujuu hyvin. Paitsi viime vuorolla joku kävi rynkyttämässä ovea. Onneksi sen saa lukkoon niin, ettei muut pääse sisään. Muuten en varmaan siellä käviskään, jos pitäis jännittää, et joku ryysii sisään kesken mun vuoron.

Vierailija
127/161 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle kävi kerran nii et vetelin hanskaan saunassa niin naapurin rouva pamahti saunan ovelle ja tuijotti hetken mun toimitusta ja poistui sanomatta mitään. Hymyili kyllä myöhemmin kun tuli pihalla vastaan.

Vierailija
128/161 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

1970-luvun taloyhtiöissä saattoi olla oma uima-allaskin.

Vierailija
129/161 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itelle kävi kerran nii et vetelin hanskaan saunassa niin naapurin rouva pamahti saunan ovelle ja tuijotti hetken mun toimitusta ja poistui sanomatta mitään. Hymyili kyllä myöhemmin kun tuli pihalla vastaan.

Lentikö mallit hänen naamaan?

En ihan kerenny. Se oli muutenki vähä ihime hiippari.

Vierailija
130/161 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivespussit

Öööh

Vierailija
131/161 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti on mällit lauteilla. Pitää aina viruttaa ennen kun uskaltaa mennä, naapurin pariskunta vissiin tykkää saunan lämmöstä

Vierailija
132/161 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan kerrostalossa asuessani minulla oli saunavuoro. Systeemi oli kätevä: oli kaksi pukuhuonetta. Kun saunavuoro loppui, ei ollut hirveää kiirettä pukea ja toisen pukuhuonen porukka saattoi alkaa saunavuoronsa täsmälleen. Toimi erinomaisesti. 

Vierailija
133/161 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttua monikulttuurisessa taloyhtiössä, saunaan ja pesutupaan mennään milloin itselle sopii.

Tuskin. Ulkomaalainen ei ota riskiä pasta tai toisten alastomuuden näkemisestä. 

Vierailija
134/161 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikoinaan kerrostalossa asuessani minulla oli saunavuoro. Systeemi oli kätevä: oli kaksi pukuhuonetta. Kun saunavuoro loppui, ei ollut hirveää kiirettä pukea ja toisen pukuhuonen porukka saattoi alkaa saunavuoronsa täsmälleen. Toimi erinomaisesti. 

Tämä onkin kätevää, kunhan kaikki noudattavat aikatauluja.

Vierailija
135/161 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö teidän taloyhtiön saunoissa ole lukkoa ovessa, vai miten ihmeessä sinne naapuri tunkee kesken oman vuoron?

Vierailija
136/161 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö teidän taloyhtiön saunoissa ole lukkoa ovessa, vai miten ihmeessä sinne naapuri tunkee kesken oman vuoron?

Pukuhuoneita ja pesutiloja on kaksi, niiden välissä on yhteinen sauna. Se, että pukuhuoneen ovi on lukossa, ei estä toista pukuhuoneen käyttäjää pääsemästä saunaan, saunan ovissa ei ole lukkoja.

Ap

Vierailija
137/161 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin et mullekin kävis joskus noin. 

Vierailija
138/161 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on ylivoimaisen vaikeaa noudattaa sääntöjä ja aikatauluja. Nämä ovat varmaan niitä samoja ihmisiä, jotka töröttävät lääkärin odotushuoneessa tuntia ennen varattua aikaa vaikka asuvat viiden minuutin ajomatkan päässä. Ajoissa pitää olla, ihan sama minkälaista haittaa siitä seuraa muille.

Vierailija
139/161 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukuhuoneita ja pesutiloja on kaksi, niiden välissä on yhteinen sauna. Se, että pukuhuoneen ovi on lukossa, ei estä toista pukuhuoneen käyttäjää pääsemästä saunaan, saunan ovissa ei ole lukkoja.

Ap

Senkin pitäisi normaalijärkiselle valjeta, ettei siellä pukkarissa saa lojuta enää siinä vaiheessa, kun sen toisen saunavuoro on alkanut. Kun ei kerran edes ovia saa lukkoon pukuhuoneen ja saunan väliltä.

Ja saunaosaston saa lukkoon kummaltakin suunnalta niin, ettei kumpaankaan pukkariin pääse ketään saunavuoron aikana. Joka paikassa ne sauna- ja pesutilat on niitten pukuhuoneitten välissä. Ei se teidän talo sen kummallisempi ole.

Vierailija
140/161 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja te, jotka väitätte, että mä olin saunassa yliajalla, niin perustelkaa millä matikalla se on mahdollista.

Mun vuoro on käyttää saunaa 17.30 alkaen ja poistua sieltä 18.00 mennessä. Naapurin saunavuoro alkaa 18.00 ja hän tulee saunaan 17.52. 

Miten minä voisin tuossa kuviossa olla se, joka on saunassa väärään aikaan?

Ap

Koska olet vielä pukuhuoneessa yli sen saunavuorosi. Puoli tuntia yliaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä