Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pelkäät kuollaksesi harmaantuvia hiuksiasi?

Vierailija
03.08.2026 |

Itse en pelkää, siksi kyselen teiltä jotka niin teette.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

harmaan vivahteet on huomattavasti parempi kuin värjätty joka näyttää jotenkin 'kovalta' ja vanhentaa juurikin siksi.Muistattehan ne takavuosien 'mustapääkertut'

No onhan niitä muitakin värejä kuin joku kova musta. Ei useimmat tukkaansa keski-iässä tai vanhempana värjäävät mustaksi värjääkään. Joillekin se on toki tyylistatement, eikä he taatusti välitä vanhentaako tai näyttääkö kovalta, se kovuuden näköisyys on juuri tarkoitus silloin! Mutta useimmat ottaa pehmeämpiä, luonnollisempia värejä. Esim. lähelle omaa nuoruuden väriään tai vähän vaaleampi / raidoitettu. Tai sitten leikkisempiä värejä, jos on värikkäämpi persoona, mutta ei välttämättä mitään kovaa mustaa, vaan vaikka pehmeää ruusukultaa.

Vierailija
82/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää ollenkaan. Minulla on kauniita harmaita raitoja hiuksissani. Kampaajatkin ihailevat niitä. Tulis vaan lisää.  Mielestäni vanhenemiseen voi suhtautua positiivisesti ja hoitaa itseään mahdollisimman hyvin. Kun pidät kunnosta huolta, hoidat hiukset ja ihon, pukeudut hyvin ja meikkaat nätisti, voi vanheneminenkin olla ilo sen sijaan, että pitää voivotella jokaista ryppyä ja harmaita hiuksia.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen värjännyt hiuksiani 12-vuotiaasta asti, koska mun tukka oli jo luonnostaan lapsena ns. hiirenharmaa. Eli sellainen erittäin kylmäsävyinen, harmaa maantie, joka vielä kesällä auringossa käristyi ohimoilta ihan valkoiseksi. Minua kiusattiin koulussa harmaista hiuksista. Nyt viisikymppisenä olisi jo oikeat harmaat, ohimoilta täysin valkoiset, taempaa ehkä 50% harmaita, mutta edelleen värjään. En vaan tykkää siitä väristä, en tykännyt nuorena, en tykkää nytkään. Luultavasti teen kuin äitini, joka vielä nyt eläkkeelläkin värjäilee tukkaansa. 

Eikä tuo aina liity mihinkään sellaiseen että haluaisi näyttää nuoremmalta. Mä olen ihan sinut ikäni ja ulkonäköni ikämuutosten kanssa. En esim. käytä mitään ryppyvoiteita, saati ottaisi mitään pistoshoitoja että näyttäisin nuoremmalta. En yritä pukeutuakaan nuorekkaasti. Mutta harmaa vaan on liian pehmeä väri mun tyyli- ja värimaailmaan, on aina ollut ja on edelleen.

Vierailija
84/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei mene harmaaksi hiukset. Omassa suvussani näitä onnekkaita. 

Vierailija
85/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä niitä pelkää. Mutta en myöskään halua 48-vuotiaana olla valkotukkainen vielä. Siksi värjään. Eläkkeellä ehkä sitten luomuharmaa. Tai sitten ei. Mun äiti on 78 ja vieläkin tykkää värjätä, nyt hänellä on punainen tukka. Ei hän mitenkään harmaita pelkää tai luule näyttävänsä nuoremmalta värjätyssä, mutta tykkää vaan värikkäämmästä estetiikasta. Se on aika tympeää, jos tästäkin asiasta taas tehdään joku uusi normi, että ei saisi värjätä tai on jotenkin säälittävä.

Niin mäkin värjään. 

Musta on hassua, että kun mulla oli kaunis hunajanvaalea tukka kampaajat tyrkyttivät väriä.

No nyt kun se on hassusti päältä harmaa ja alempaa värikäs, ei muka pitäisi värjätä vaikka on viimeinkin aihetta. 

Vierailija
86/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonnostaan vaaleahiuksinen. Nyt kun kuusikymppiset lähestyy olen alkanut harmaantua, niin ei siihen oikeastaan kukaan kiinnitä huomiota, kun muutos ei ole mitenkään dramaattinen. Pigmenttiä kun ei ole liiemmälti ollut ennenkään. Eikä minun harmauteni ole sellaista kuin esim. tummahiuksisella, jotenkin vain haalistun :). En ole värjännyt hiuksiani millään värillä varmaan 20 vuoteen.

Vierailija
87/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkee tosi noloja juurikasvuja.

Silloin pitää vaihta kampaajaa. 

Vierailija
88/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäidilläni oli vitivalkoiset hiukset vanhana. Sellaiset haluaisin!

Vierailija
89/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v nainen, ja mulla on paksut harmaat raidat ohimoilla tummanruskean seassa. Vähemmän harmaata on muuallakin. Ihoni on tumma, enkä meikkaa tai värjää hiuksia. 

Oon saanut tosi paljon hyvää palautetta hiuksistani. Miehiltä, naisilta ja nuorilta. Ja tärkeintä, rakastan harmaitani itse. Mulle on yks hailee näytänkö vanhemmalta vai nuoremmalta. Olen hyvinvoiva ja energinen, urheilullinen ja käytän paljon värejä pukeutumisessani.

Vierailija
90/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan aikoinaan kun alkoi harmaita tulla ja olen ollut punertava hiuksinen niin harmaa oli erittäin vieras väri mulle joten värjään edelleen hiukseni. Samoin tekee eräs punatukkainen kaverini.

Vierailija
91/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoivat hiukset harmaantua jo 37 vuotiaana, enkä halunnut näyttää vielä mummolta, joten päätin värjätä. Samalla linjalla edelleen, nyt ikää 45.

Vierailija
92/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttaa kuolevaisuudesta. Minulla on niitä jo 41 vuotiaana. George clooneyllakin taisi olla aika nuorena. Milloin steve martin muuttui harmaaksi. 

Vierailija
93/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustasaari on homovastainen paikka. 

Vierailija
94/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkee tosi noloja juurikasvuja.

Silloin pitää vaihta kampaajaa. 

Niiinköööö

Vierailija
95/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset kun lähti alle kolmekymppisenä, niin ei tarvitse huolehtia harmaantumisesta. M41

Vierailija
96/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää vaan odotan niitä. En aio elää sen ajatuksen mukaan että naisella harmaat hiukset on jotenkin huono juttu, kun taas miehillä ne on hyvä juttu. Nainen on muka kulahtanut harmailla hiuksilla, mies taasen on hopeakettu.

Vierailija
97/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, voikohan hiusten harmaantumisen pelkoon kuolla? Höpö höpö.

Apeen paska aloitus.   Vitut kukkaan kuollakseen pelkää harmaantumista.  🤮🤮🤮

Vierailija
98/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukset kun lähti alle kolmekymppisenä, niin ei tarvitse huolehtia harmaantumisesta. M41

Kiitos tiedosta.

Vierailija
99/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kuolee joka tapauksessa joku päivä. Oliko tässä  pointti?

Harmaantuvat hiukset?

Vierailija
100/101 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmaa vanhentaa ihan todella paljon. 

Niin vanhentaa.

Etsikää vaikka näyttelijä Irina Björklund miltä näyttää nykyään. Harmaantuminen  on vanhentanut hirveästi, eli näyttää 15v ikäistään vanhemmalta.

Se ei kuullu meille mitenkään. Hänen oma asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä